Nattbleier?

Helene...

Forumet er livet
Lurer på om det er flere som sliter med å bli kvit den? Vi prøvde en uke nå i sommer, men det fungerte overhodet ikke. Han er helt i ørska om natta...
Hvordan gjorde dere det evt?

Vi har forresten en klistremerkeordning på tørr bleie om morgenen, men har foreløpig ikke skjedd en eneste gang... Han er nok rett og slett ikke klar.
 
Svarte annet, fordi han sluttet i sommer, etter han ble 4 år. Vi merket oftere og oftere at han var tørr i bleia om natta, så vi prøvde så smått å ta på han truse om natta. Var våt de gangene han hadde truse, tørr når han hadde bleie..
Hadde han ei natt tørr med truse, så var det virkelig fest då vi sto opp. Jubel og full fart på do. Så tok vi av bleia når han var her hjemme, hadde bleie når vi var på hytta. Så plutselig var han visst tørr med truse kvar natt, og eg glemte rett som det var å ta på han bleie.
Det gjekk så fint, når han var klar for det sjølv.
 
ORIGINAL: juliuspus

Svarte annet, fordi han sluttet i sommer, etter han ble 4 år. Vi merket oftere og oftere at han var tørr i bleia om natta, så vi prøvde så smått å ta på han truse om natta. Var våt de gangene han hadde truse, tørr når han hadde bleie..
Hadde han ei natt tørr med truse, så var det virkelig fest då vi sto opp. Jubel og full fart på do. Så tok vi av bleia når han var her hjemme, hadde bleie når vi var på hytta. Så plutselig var han visst tørr med truse kvar natt, og eg glemte rett som det var å ta på han bleie.
Det gjekk så fint, når han var klar for det sjølv.

Hihi. Er det mulig, overså vist et alternativ der. [:D]

Her er han jo aldri tørr (hverken med eller uten truse), så da får vi vel bare vente på den morgenen da det skjer.
 
ORIGINAL: happymum83

han sluttet på dagtid da han var 3 år og 3 mnd,en uke etter sluttet han med nattbleia.
han var tør om morgningen hver dag,sto opp og tok av bleien å tissa på do.
og i tilegg ville han ikke ha på bleie om natten.
har hatt 1 uhell siden og det var faktisk nå i sommer over 1 år etter[:D]
henner han står opp og tisser om natta,men det er skjeldent.tisser med en gang han står opp.
her gikk det bare av seg selv,så ingen gode tips desverre.

Jøss, så heldige dere har vært! Gutten min slutta på dagtid før han fylte 3 år, men den nattbleia blir vi bare ikke kvitt... [&o]
 
ORIGINAL: bondekone

her sluttet han rett etter at han fylte 4år
vi ente med å kjøpe slike tøytruser til avvening, da ble ike senga våt men kun trusa og han kjente han var våt
en ting jeg vet enkelte gjør er at de tar op barne om natta for å få de til å gå på do for å slippe uhell

nevøen min sluttet ikke med nattbleie nå og han er 6år

Vi har faktisk prøvd det også, men liker det ikke helt siden han sliter med å sovne igjen og vi har lett for å vekke lillesøster (de deler soverom). Ikke hadde det noen effekt heller. Han er tørr helt fram til tidlig på morgenen. Vi bruker også slike avvendingstruser, men ser ikke ut til å bry ham overhodet... Hvor får man slike i tøy fra? [:)]
 
Vi har vært veldig heldige. Frida sluttet med nattbleien først og så sluttet hun med dagbleien en liten stund etterpå. Hadde et fint opplegg med barnehagen. Hadde et par uhell, men da var det bare å tørke opp og ta på ny truse. Ikke mer snakk. Roste henne masse, men hadde ingen form for belønning. Har du vært i kontakt med HS?
 
mini sluttet med nattbleie for 14 dager siden.det har gått kjempe fint..hun fyler 4 år i des.
 
ORIGINAL: Prinsessa i tårnet

Vi har vært veldig heldige. Frida sluttet med nattbleien først og så sluttet hun med dagbleien en liten stund etterpå. Hadde et fint opplegg med barnehagen. Hadde et par uhell, men da var det bare å tørke opp og ta på ny truse. Ikke mer snakk. Roste henne masse, men hadde ingen form for belønning. Har du vært i kontakt med HS?

Ja, snakka med helsesøster for ca et halvt år siden, og fikk beskjed om å bare ta tiden til hjelp.
Vurderer å bestille en legetime nå for å få utelukket at det er noe fysisk som står til hinder. [:)]
 
Back
Topp