Nattbleie

Actrine

Forumet er livet
I kveld var det skikkelig krise for Solveig å ta på bleie. Forstår henne godt.. men vi har ikke tisselaken eller noe slikt! Og bleiene er ALLTID fulle om morgenen til at vi tar sjangsen uten laken! MEN det jeg lurte på var når dere har vekket barna om natten for å gå på do? og dere som ikke har gjort dette: hvordan var det hos dere?

Ja det vet Solveig også! Det er hormoner som gjør at de fortsatt tisser om natta! Planen her har vert å slutte når bleia er tørr og ikke stresse mer med det. Men nå ser det ut til at vi må endre det.

Julie slutta for et halvt år siden. Hu hadde helt tørre bleier, så da gikk det greit å slutte. Så har dessverre ikke mye tips å komme med.. Har ikke hatt uhell heller

er vel omtrent et år siden snuppa sluttet med nattbleien, men vi har henne som regel på do når vi legger oss. Hun vil det selv og hun tisser gjerne en del da og. Funker fint for alle parter så vi gjør det så lenge hun ønsker det selv, nytter ikke å nekte henne så mye drikke på kvelden for hun er ganske tørst da, slik som jeg alltid har vært. Da får vi heller bære henne på do, veldig søt da der hun sitter i halvsøvne og prøver å holde balansen[:)]

Vi har aldri vekket Johanna for å gå på do om natten - om hun har våknet av andre grunner har vi fulgt henne ut, og det har hendt noen svært få ganger at hun har gått på do, men hun sover stort sett natten igjennom uten å gå på do. Vi tar ingen sjanser da, og har tisselaken under overmadrasen hennes - for sikkerhets skyld.

Om jeg ikke husker feil vekket vel Olive Gustav i alle fall den første tiden han sov uten bleie?

Her bruker Amalie nattbleia fremdeles - den er alltid ganske full hver morgen og vi har ikke prøvd uten heller. Det går greit for henne å bruke og jeg har sagt at vi skal prøve uten til vår/sommer når det er litt vamere om nettene.

Ang det å ta barna på do i løpet av natta så har bror min gjordt det med ene gutten - men det har ikke virket så godt i det tilfellet i alle fall. Han tisset i senga til han var ganske stor - men her er det mye arv inne i bildet også.

Vi har akkurat gitt oss! Oliver hadde helt fulle bleier før det!
Hadde ikke tisselagen første dagen, men brukte en plastsekk under lakenet!
Han tisser i sengen om vi ikke vekker han før vi legger oss! Men har ikke hatt noen uhell etter at vi fant ut det![:D]

I begynnelsen etter at Frida sluttet så hente det at hun hadde noen uhell, og alle sammen rundt klokka fire på natten. Hvis vi ikke vekket henne når vi la oss brukte mannen å vekke henne å la henne gå på do rundt halv fire. for oss fungerte det bra. Frida har tatt veldig mye initiativ selv til å komme videre i bleieslutten, så etterhvert sa hun at hun ikke måtte på do når hun ble vekket. Da slapp hun det. Det var noen få uhell etter det også, men ikke mange. Hun ligger fortsatt med kladder i senga, men når jeg tenker meg om så er det på tide å fjerne dem. Hun har ikke tisset i senga på mange måneder. Jeg kommer fortsatt til å ha tisselaken i senga hennes, ikke pga tissing, men i tilfelle oppkast.

I følge legen så har dette med hormoner å gjøre! Så vi har ikke stresset med det. Men nå siden Solveig hadde så lyst til det selv så tenkte vi å prøve! Men har ikke tisselaken enda..

noah slutta m bleie både om natta og om dagen samtidig.....men da gjore vi avtale m han om at vi måtte vekke han før vi la oss sånn at han kunne få gå på do å tisse, og at han måtte være flink å stå opp om mårran å tisse. å d funke kjæmpebra. han har vært tørr sia i sommer å han syns d e sååååååå deili å slæppe den ækle bleien som han sjøl sir....
mitt tips e å vække solveig før dokker går t køys, og å unngå at ho drikk så mye før ho lægg sæ.
håpe det kommer tel å gå supert....

Back
Topp