Nattavvenning

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Avvendte dere de små fra nattamming, eller lot dere de amme til de sluttet selv? Når sluttet de/avvendte dere? Erfaringer, bra eller dårlige?

Noen?

Ja, måtte kutte ut med eldste da hun var rundt 14 måneder og samme med lillesøster. De ville det ikke selv, men jeg var så sliten av å ikke få søvn når jeg var tilbake i full jobb. Det gikk fint etter 3 dager

Sluttet ved 10 mnd pga det ble slitsomt med jobb

Ja, måtte kutte ut med eldste da hun var rundt 14 måneder og samme med lillesøster. De ville det ikke selv, men jeg var så sliten av å ikke få søvn når jeg var tilbake i full jobb. Det gikk fint etter 3 dager
Da holdt du jo på lenge! Skjønner godt at du måtte gi deg, man fungerer jo ikke i lengden uten søvn.

Måtte slutt å amme helt når ungen var 7 måneder, så nattammingen ble med der. Gikk overraskende godt, tror det gikk bare ett par - 3 netter før det var helt greit

Da holdt du jo på lenge! Skjønner godt at du måtte gi deg, man fungerer jo ikke i lengden uten søvn.
Ja, det var kjempeslitsomt. Holdt på med amming på dagtid i ca 2 mnd etter vi sluttet med nattamming. Jeg var utslitt. Etter dette sov de gjennom natten i hvert fall :)

Måtte slutt å amme helt når ungen var 7 måneder, så nattammingen ble med der. Gikk overraskende godt, tror det gikk bare ett par - 3 netter før det var helt greit
Så flott at det gikk så fint! Har hørt flere andre si det også, at det går rundt tre dager, så er det liksom i orden. :)

Nattavvente eldstemann sikkert ti ganger fra han var ti mnd gammel til jeg sluttet å amme da han var 22 mnd. Så neste gadd jeg ikke

Den siste ammingen som henger igjen når vi slutter er sånn i 4-5 tiden. Når det enda egentlig er natt.

Back
Topp