Nattavvenning

Satinsky

Prinsemamma
Jeg trodde ikke vi skulle gjøre det så tidlig, men etter noen netter med sosial baby som tuller med puppen, fikk jeg nok. Orket ikke stå opp for å være sosial om natta:-). Pappaen skulle ta seg av natten i natt, og måtte ned kl 23, og inn og ut noen ganger. Etter en time roet han seg ned med at JEG kom! Han etterspurte ikke pupp, men ville ikke bli lagt ned igjen, noe han ble uansett. Sovnet på to minutter med en hånd på kinnet og en på brystet. Mistenker at jeg bare fikk sjarmøretappen da. Resten av natta gikk strålende, så nå er det bare å fortsette. Ja til søvn om natta:-).

Lykke til videre. Her virker det som han nattavvenner seg selv. De to siste nettene vil han ikke ha mat, bare smokk. Og for fire netter siden sov han hele natten igjennom.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Liker å høre sånn ;) tror han her er kapabel til å venne av seg selv snart, ihvertfall er jeg klar ;P han er mindre å mindre våken om nettene nå ihvertfall, så håper å tror d blir ei hel natt snart :)

Sent from my iPad using BV Forum

Våken fra halv tre til halv fem i natt, men ingen problemer med at det var pupp han ønsket. Gutten slet rett og slett med å sovne igjen. Til slutt fikk pappaen bysset han i søvn. Nå er det tre netter uten pupp, og jeg merker at han er mer sulten på dagtid, både på mat og pupp. Håper at han nå legger på seg litt mer. Lang og slank gutt på. 7,8 kg. En bekjent har en baby på 3 mnd som veier. 7,5....

Fjerde natta uten pupp, og ingen oppvåkninger som vi har registrert:-). Blid unge som bærer preg av å ha sovet godt. Deilig!!
Så bra da! Jeg merker også veldig godt på hunøret når min har sovet hele natten! Her er hun på vei til å avenne seg selv. Våkner nå stort sett ikke før 04.30. I går sov hun helt til 06.30 uten mat. Funnet mønster i at drt kommet an på hvor mye hun spiser, spesiellt til kvelds.

Sent from my iPhone using BV Forum

Lillegutt har begynt å spise et femte måltid mat også, og tar puppen godt på dagtid nå. Han tøyset fælt og bet meg mye før vi kuttet nattmaten. Kosen med å amme har faktisk kommet tilbake igjen for oss begge to.

Våken fra halv tre til halv fem i natt, men ingen problemer med at det var pupp han ønsket. Gutten slet rett og slett med å sovne igjen. Til slutt fikk pappaen bysset han i søvn. Nå er det tre netter uten pupp, og jeg merker at han er mer sulten på dagtid, både på mat og pupp. Håper at han nå legger på seg litt mer. Lang og slank gutt på. 7,8 kg. En bekjent har en baby på 3 mnd som veier. 7,5....

Innser at jeg har en stor gutt. Han er 3 1/2 mnd som veier 8,2kg han sover natten igjennom og har gjort det siden han var ca 6 uker. Sover stadig lengre uten mat, nå sovner han for kvelden en gang mellom 18 og 20 og sover vanligvis til 5 før han ammes igjen.

Dette er gode innlegg for ei som skal begynne med nattavvenning nå i helga. Ligger han på eget rom? Jeg tenkte å venne av med mat om natta, og flytte vesla til eget rom etterpå. Jeg skal ligge på gjesterommet mens vesla og pappan skal ligge der de pleier. Tror det blir godt i forhold til natteroen for både små og store

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi flyttet han på eget rom først. Ble automatisk mindre spising på natta da.

Hvis noen er i tvil om de skal nattavvenne eller ikke, kan jeg lokke med at vi nå har hatt seks netter på rad uten å måtte gå inn til lillegutt, som sover, og legger seg til å sove igjen hvis han våkner i løpet av natta.

Så bra.!! Lillemor her sov fra halv 12 til 7.! Det er ny rekord.. og etter at hun fikk mat, så sov hun til halv 9:D

Hvis noen er i tvil om de skal nattavvenne eller ikke, kan jeg lokke med at vi nå har hatt seks netter på rad uten å måtte gå inn til lillegutt, som sover, og legger seg til å sove igjen hvis han våkner i løpet av natta.

Her våkner han og hyler et par ganger om natte, men ikke interessert i mat før i 5-6 tiden. Roer seg heldigvis fort igjen :)

Back
Topp