nattavvenning..tar det lang tid?

paprika

Gift med forumet
Julibarna2014
gutten min er 10 mndr.. og drikker bare mer og mer melk på natten..både flaske og pupp (har egentlig lagt opp amminga, men hender jeg tyr til puppen, slik at jeg slipper å stå opp for å fikse ei flaske)..nå spiser han mye mat på dagen og legger bra på seg, så nå tror jeg vi må til med avvenning..ta det i romjula da vi begge har fri..

noen som har noen tips og råd i forbindelse med avvenning? må vi regne med mange dager/netter med skrik og nattevåk?

alt i fra 2 netter til nesten 2 uker med gråting er noe som har hvert inn for normalen her hvertfall.

med første mann husker jeg vi drev på nesten 2 uker han herjet hele natta 2-3 første dagene så ble d gradivs bedre
med minsta tok d 2 dager med lite gråt.

forskjelle var at med første mann viste jeg mye mer sympati enn nødvendig satt på rommet hans i avvennings prosessen gikk ga han tutten med engang osv men med minsta har jeg latt hun leite etter tutten og gå inn tidligest hvert 5 min, men er hun tørst får hun kaldt vann hun drikker d på dagen men har nektet d plent på natta så d gjelder å hver sta.

d som jeg syns er verst er at om en går in n for å hevr streng bør en gjennomfør d slik at barna ikke blir forvirret og at de ikke blir narret. alts ikke la han gråte av og på i 4 timer for å så gi han melk, d er bare stygt gjort, narring

skal en ta en avvenning får en stå ved d til d er gjort slik at barna forstå at nå er d ny rutine ellers virker d bare forvirrende for barnet hvis d noen ganger fr melk og andre gange r må grte i times vis for å få melk.

håper d u tar d som råd og ikke type irettesetting for jeg har nemlig lært av den sympati delen den harde måten men avvenning er virkelig verdt d når d er gjort.

+ aldri si noe nr du gr inn i rommet om natta ikke kos eller noe bare d som er nødvendig som evt tutten opp fra gulvet gi den i hånden hans og la han legge seg ned selv. d er en prosess for han og lære at han må leite når han mister tutten og at den ikke alltid vil falle inn i munnen tilfeldig hehe

tusen takk for flott svar.

gutten min bruker ikke smokk, så det blir litt ekstra utfordring der, men jeg er bestemt på å få nattesovnen min tilbake, jeg er helt nødt, siden jeg begynner i jobb igjen snart.

og det er kanskje litt dumt at han ikke har eget soverom enda..

Skriver litt om hvordan vi gjordet det jeg[;)]
Jenten min fikk flaske på natten.(pupp på dagtid). Jeg gav mindre og mindre melk på nattestid. Gav f.eks 120 ml noen netter, så reduserte vi litt til 90 og gav det noen netter, så 60 en stund. Å så ingenting. Så grein hun noen timer natten etter. Neste natt grein hun ikke så lenge, å noen netter etter sov hun rundt. Våknet hun gikk vi inn å gav tutt. Prøvde å gi vann- men dette nektet hun å drikke.
Det går ann å gjøre en kortere prosess også, å bare kutte helt ut. Gjorde dette 2.gang. (ja, vi var dumme å begynte litt med flaske igjen[8D])

Et annet tips er å gi melken mens ungen ligger i sengen. Da våknet iallefall mi mye mindre..[;)]
Lykke til. Håper det går knirkefritt.

Brukte forresten ca 1 uke på "prosessen" [;)]

dette sliter vi å med.. kan klare å ikke la han få mat før helt mot morgenen, men når kl blir rundt 5-6 så er det nok. da bbare SKAL han ha mat.. skulle så gjerne hatt en hel natt med sammenhengende søvn.. bare vet ikke hellt hvordan jeg skal gjøre det[:-]

Back
Topp