Nattavvenning. Spm

x1xAnHe

Glad i forumet
Når dere skulle nattavvenne gulla, kjørte dere hardt mot hardt allerede første natta eller tok dere det gradvis? A la et mindre måltid pr natt?

Skal avvenne Torgrim nå, og så er han tilogmed flytta på eget rom for første gang...Egentlig er jeg ikke klar for det, men sambo var overklar.. [8|]

<3klompen min<3

Hardt mot hardt!

Men nå er vi tilbake til ett måltid om natta'n... [:@]
Ble sånn etter at vi var på tur sist, og ikke kunne la hu skrike litt... [&o]

Nydelig [:)] Her gikk det først av seg selv, så begynte han med å være kjempeurolig om natta igjen- og da tok sambo det ved roten. Ingen nåde fra første natt [8D]

Gruer meg...skal starte snart jeg også.Går bare og venter på at hun skal skjønne tegninga selv[8D][8|]

Ei veke før byrja eg å gje han litt mindre enn vanleg på natta. Vanlegvis slukte han ca 150ml to gonger på natta (fyrst i 00 tiden, så i 04 tiden).

Veka før avvenjinga fekk han berre 40-50 ml istadenfor, og det gjekk heilt fint. Det var vel litt for å sjekka om han verkeleg var svoltn eller om det var berre kosen..

Kvidde meg til å byrja med avvenjinga men det gjekk heilt fint! Vakna 4-5 gonger dei fyrste dagane, men gav han berre smokken og gjekk ut att, og han sovna att med ein gong.
No søv han heile natta stort sett!
Frå kl 19 til kl 07-08. DEILIG!!!

Vi kjørte hardt mot hardt, og det var GRUSOMT! Første natta skrek han i tre og en halv time før jeg kapitulerte og ga ham pupp. Etter det skrek han gradvis mindre, det tok vel tre netter før han sov til 5-6. Og så noen netter til så sov han til halv sju, ca.

Etter at vi tok nattavvenninga begynte han å spise mye mer på dagen, så jeg er ganske sikker på at han spiste godt på natta og var sulten da han våknet. Men da han skjønte at natta er til for å sove begynte han å spise mye bedre.

Vi satte oss litt tilbake fordi jeg måtte sove på rommet hans en uke, så vi har på en måte hatt avvenning på nytt nå. Men denne gangen våkner han bare EN gang og bruker en time på å sovne igjen. Regner med at han sover rundt igjen snart.

Det var forresten mye lettere for sambo å trøste ham om natta første gangen med avvenning. Nå er han borte på jobb igjen, så nå MÅ jeg, men hadde han vært her hadde jeg latt ham ta jobben!

ORIGINAL: pamelahjørdis83

Gruer meg...skal starte snart jeg også.Går bare og venter på at hun skal skjønne tegninga selv[8D][8|]

Samme her [8D]

Gikk faktisk greit natt til idag, sambo var inne ca 1, 3 og 5 inatt, brukte litt tid de to siste gangene før han roa seg, men var ikke så ille som vi hadde sett for oss [:)] Blir spennende å se hvordan det går nå inatt.. Han prøvde å tilby han vann, men det ville han ikke ha[:)]

ORIGINAL: AnHe

Gikk faktisk greit natt til idag, sambo var inne ca 1, 3 og 5 inatt, brukte litt tid de to siste gangene før han roa seg, men var ikke så ille som vi hadde sett for oss [:)] Blir spennende å se hvordan det går nå inatt.. Han prøvde å tilby han vann, men det ville han ikke ha[:)]

Så bra! Då vil eg tru det kjem til å gå bra framover òg! Tilbydde Martin vatn dei fyrste nettene òg, men ville ikkje ha han heller... Han hatar vatn..... :(

så søøøt[:)]

her så gikk det på en natt.
HS sa at man skal bare forde dem utover dagen, her får lille 2 måltider grøt, også 2 med middagsmat som vi lager, pluss så ammer jeg henne 4 ganger ca også iløpet av dagen, så da trenger de ikke mat på natten, så vi bestemte oss, og var HElt sikkre på det, og Amalie fulgte etter og syns det var fint nok[:)]

Jeg VET at hun ikke trenger mat på natta, for hun spiser masse på dagen. Men når den ulinga starter i 2-4 tia så er jeg for det første grisetrøtt, og så er jeg livredd for at storebror i naborommet skal våkne[&o][8D]Så jeg har fortsatt trua på at hun fikser det selv snart jeg altså[8|][:D]*plystre*

Så flott at det går bra Anhe[:)]Du skal se det går bra fremover nå.Plutselig så sover han over[;)]

Jeg har lyst å starte med avvenning, men får ikke sambo med på å vere den som står opp på natta.... så da må jeg vel bare vente til hun slutter selv....

Back
Topp