Nattavvenning?*Oppdatert i HI x 2*

regnbuens farger

Forumet er livet
Hvor lang tid har det tatt før det faktisk hjelper?

Vi har holdt på en uke nå, og de to første nettene gikk bra, men så har hver natt bare blitt verre og verre..... [8|] Blir lite søvn på oss alle nå og jeg kjenner at jeg er nær ved å gi opp siden det faktisk er MYYYYYYE bedre å amme 2-3 ganger i løpet av natta enn å holde på med en urolig klump som våkner like mange ganger, men da holder det gående i 1-2 timer av gangen med skriking.

Skal hvertfall klare en natt til da, for i natt legger jeg meg på gjesterommet med 'sov i ro' [:D][:D][:D]

Oppdatering: I natt sov han fra kl 1930 til 0530!!! Våknet bare et par ganger med smokk! Nesten litt irriterende at ikke sambo også får slite en natt, thi-hi [:D] Håper virkelig dette er noe som varer! [:D][:D][:D]

Ny oppdatering 10.mai: De 2 siste nettene har han sovet fra 19, våknet en gang (et par ganger for smokken i tillegg, men det regner jeg ikke som våkning) i 2-3 tiden og kom opp i vår seng, fikk vann og sovnet. I 5 tiden våkner han og er sulten, da får han mat og da er det også morgen. Tror kanskje jeg tør å håpe på at dette er vår nye hverdag, for dette er noe jeg kan leve med [:D][:D][:D] Nå har vi holdt på i 10 netter, så kanskje det faktisk funker nå.....

Uffa.. sender deg en stoooor oppmuntringsklem!![:)] Vi er akkurat ferdig med nattavvenninga her.. han spiste kl 23 og 03 før, flaske første måltidet og pupp midt på natta. Puppen kutta jeg bare ut fra en natt til en annen. Han våkna og grein litt et par dager, men gikk ganske fort over etterhvert. Flaska kl 23 har jeg trappa laaaaaaaaaangsomt ned fra ca 150ml til 30ml før jeg kutta den helt ut. Brukte nok 3 uker på det, for merka at han ble veldig urolig og sov lite de nettene jeg forsøkte kutte litt mer drastisk. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal si... Det er nok lettere å trappe ned flaske enn pupp. Hvis han har begynt å ta flaske nå, kan du jo evt prøve det i stedet for pupp?

Her har det altså gått forholdsvis greit, men han våkner og må ha smokken 2-3 ganger i løpet av natta. Dessuten har han begynt å våkne kl 5 i stedet for kl 6, og det er ikke så festlig..[&:]

Akkurat som jeg føler meg slem hvis jeg svarer på denne tråden.... men jeg må si at jeg synes dere som sliter med nettene er FANTASTISK flinke og jeg er sikker på at det vil gi ønsket resultat til slutt! Se bare på lusa! [:)]

Lykke til Rostan! Her avventer jeg litt med avvenning, sover dårlig som det er [8D]. Mini tar varken flaske el smokk [:o] MEN HOLDER TUMMARNA FOR DEG!!!

Huff det er et sslit rostan. ikke gi opp[:)] her er det så som så.... det skjedde jo så plutselig her, sov jo fra 7 til 5 den natta jeg bytta fra vugge til sprinkelseng... men den siste tida har han gjerne våknet i 3-4 tida og først var e flink å ikke gav han no mm, men nå i det siste har e gitt han... *dummemeg* så er han våken og skal opp gjerne i 5-6 tida..[&:][:'(] umennesklig....

Jubler forsiktig i tilfelle jeg bør vente et par dager til...

hurra[:D] så flinke dere er [:D][:D][:D][:D][:D] 

Krysser fingrene for at dere er over kneiken nå, rostan Dere er flinke [:D]

Her er det litt i samme bane med nattavvenningen. Vi holder på ennå, men er nok kommet litt lenger enn dere...

Det gikk supert de to første nettene og M sov hele natten igjennom [:D], før vi hadde en liten uke med dårlige netter med mye våkning og hyl og skik. [:'(] Men så kom vi over kneiken, og nå går det stort sett bra [:)] Han våkner fortsatt en del midt på natten - og alltid på den tiden han pleide å få pupp [;)] - men sovner igjen relativt raskt nå [:)] Men har fortsatt til gode at han sover natten gjennom slik han gjorde de to nettene på rad da vi begynte [8|]

Men nattavvenning og tenner på vei har vel ikke vært den beste combo'en [&o][8|] Så det anbefales ikke...

Juhu, hva gjør det vel med regn når man får sove litt sammenhengende [:D] Oppdatert i HI for dem som måtte være interessert i å lese [:)]

Så bra at dere (forhåpentligvis) har fått det til nå! Krysser fingrene for at det fortsetter sånn!! [:D]

Vi skal begynne med nattavvenning ganske snart, og tar gjerne imot råd og tips! Har ei frøken som er vant med en del pupp gjennom natten (det eskalerte voldsomt da hun begynte å få tenner for snart fire mnd siden), er det kanskje best at pappaen har ansvaret for henne alene når hun skal avvennes?? Kjenner at jeg grugleder meg; gruer meg til prosessen, gleder meg til resultatet... [;)][:D]

ORIGINAL: IdaK

Så bra at dere (forhåpentligvis) har fått det til nå! Krysser fingrene for at det fortsetter sånn!! [:D]

Vi skal begynne med nattavvenning ganske snart, og tar gjerne imot råd og tips! Har ei frøken som er vant med en del pupp gjennom natten (det eskalerte voldsomt da hun begynte å få tenner for snart fire mnd siden), er det kanskje best at pappaen har ansvaret for henne alene når hun skal avvennes?? Kjenner at jeg grugleder meg; gruer meg til prosessen, gleder meg til resultatet... [;)][:D]

Her funket det best de nettene pappan tok seg av dette. Vi byttet litt på da, sånn at en av oss fikk sove natten igjennom, ellers hadde vi nok aldri klart det. Tror det beste tipset jeg kan gi er at når du tenker på å gi opp, så ikke gjør det! Vi begynte bra, så ble det verre og verre før det plutselig snudde og ble bra igjen [:D] Masse lykke til! Det er tøft, men når nettene begynner å bli bedre er det verdt de timene med slit [:D]

Anders var også veldig avhengig av puppen (og av at jeg var tilstede) på nettene, så jeg tror dette blir en bedre hverdag for oss alle [:D]

Bra jobba!!!
Håper det holder seg nå[:D][:D][:D]

ååååå så deilig rostan[:D][:D][:D] så flink du har vært

ORIGINAL: rostan

ORIGINAL: IdaK

Her funket det best de nettene pappan tok seg av dette. Vi byttet litt på da, sånn at en av oss fikk sove natten igjennom, ellers hadde vi nok aldri klart det. Tror det beste tipset jeg kan gi er at når du tenker på å gi opp, så ikke gjør det! Vi begynte bra, så ble det verre og verre før det plutselig snudde og ble bra igjen [:D] Masse lykke til! Det er tøft, men når nettene begynner å bli bedre er det verdt de timene med slit [:D]

Anders var også veldig avhengig av puppen (og av at jeg var tilstede) på nettene, så jeg tror dette blir en bedre hverdag for oss alle [:D]

Takk, vi skal nok klare det her også! [:)]

Det som gjør det litt vanskelig er at pappaen helst vil få sove litt før han skal på jobb, og det skjønner jeg jo, så han planlegger å få tatt en fridag mot neste helg, sånn at vi får litt flere netter sammenhengende å "jobbe" på. Jeg vil helst ha henne avvent til jeg skal begynne å jobbe igjen i juni, for jeg skal tross alt begynne i en ny og krevende jobb - da passer det dårlig å ikke få sove noe særlig... [;)]

Så flinke dere er!

Ja, det er viktig å ikke gi opp! Nå går det fint her også. Må bare snu Magnus et par ganger i løpet av natten (han snur seg, og til slutt har han trykket seg så langt inn i hjørnet han kan, på magen, og da våkner han og setter seg opp i ørska når han ikke kommer noen vei. Lille raring ) Men ellers er det natt fra ca 19.30-6/6.30 [:D]

Håper dere har funnet "rytmen" nå [:D]

Back
Topp