Nattavvenning og nytt rom!

EdonaBigMama

Forumet er livet
Sønnen min har endelig fått seg eget rom, 4-5 meter unna vårt. Han er 14 mnd, og jeg syns det er på tide å avvenne, ihvertfall nå som jeg har begynt på skolen. I natt sov han på sitt eget rom, men ikke hele natta. Han gråt og mannen min gikk inn, men hjalp ingenting, for han gråt bare enda mer da han så at det ikke var meg. Jeg syntes så synd på han, at jeg ba mannen min ta med han inn til oss.

Leste at du ikke skulle la ungen sove i ett nytt rom hele natten, men ta det litt etter litt. Vi har prøvd å gi han vann/lunket melk istedenfor pupp på natta, men han vil ikke, så han er ihvertfall ikke tørst. Vil bare ha mamman sin...

Noen som har erfaring med dette? Og hva gjorde dere??

min på 14 månder har ligget på eget rom siden han var 6-7 månder da avvennet jeg han.

For det første ALDRI ta han inn i deres seng nå når han skal lære å sove på eget rom, vist det er deg som roer han hadde jeg gått inn til han selv, han er så stor nå at han vet hva han vil, ikke ta han opp av segen, gi han lunket vann, varm i mikro samme temp som melk på flaske, ikke iskaldt vann på flaske, samme temp som melk han pleier å få om natten, fra i dag av er det helt SLUTT  på pupp og melk om natten!! Får det kun i kjøkkenet eller stuen! Men du skal være sterk , så går det seg etter noen dager, lek litt inne på rommet så han er trygg der?

Lykke til vær sterk

kan og være han grine for han holder på å få tenner?

min har fått sin hjørnetann nede denne uken så har vært en lang uke, men i natt sov han fint igjen håper det forsette.

Ingen tenner på gang her. Men jeg prøver å være sterk, er bare så vanskelig å sove når jeg hører han gråte, og enklere å ta han opp når jeg skal på skolen. Men jeg skal prøve å være sterk! Lunket drikke hjelper ikke på han, da blir han bare mere sur...

Takk for svar!

De første nettene vi vente av snuppa med pupp (hun var vel rundt året tenker jeg), gjorde vi det slik at mannen min lå sammen med henne de første par nettene. Han tilbød henne vann da hun våknet, men det var hun ikke interessert i, og etter et par-tre netter forstod hun vel at det ikke nyttet å rope på pupp mer[:D]

Gjorde det slik at den første tiden var det kun mannen min som gikk inn til henne på nettene da hun gråt.

Jeg tror det kan være lurt å gjøre en ting om gangen. Først venne han til å sove på eget rom, og deretter ta nattavvenningen... Jentne vår sov på eget rom fra hun var 6 mnd og var nattavvent da hun var 7-8 mnd... Vet ikke om det er vanskeligere med en som er så stor...

Back
Topp