Nattavenning - gone wrong ?

Snorkmaiden

Glad i forumet
Vi begynte med avvenning natt til mandag, den natta og de to neste våknet tuppelura bare 1 gang, fikk smokken/vann og sovnet igjen uten noe skrik.

Men dette var tydeligvis for godt til å være sant, for neste natt våknet hun 2.30 og mente det var morran, noe hun aldri har gjort før. nettene etter det har vært forferdelige, hun har våknet to ganger i timen etter kl. ett/to, men sovnet igjen uten noe skrik etter at jeg har gitt henne smokken/vann...

Noen som har noe forslag for hva jeg kan gjøre ? Skal jeg fortsette, eller "kan jeg få lov til å gi opp" ? :) (sliiiiiiten...)

Hun får forresten flaske, så det har ikke noe å si om jeg eller pappa´n tar det, og hun sover på eget rom, for å ikke bli forstyrret av oss.

Jeg syns det var litt tidlig jeg, jeg tror jeg hadde ventet til hun var eldre.
Hun er iallefall for liten til å forstå at "dere gir opp" om det skulle  bli til at dere velger å fortsette å gi henne nattflaska =)

~Mummimamma~ skrev:
Hun er iallefall for liten til å forstå at "dere gir opp" om det skulle  bli til at dere velger å fortsette å gi henne nattflaska =)

Helsesøster sa at på 6mnd kontrollen at når hun hadde kommet opp i en bra mengde med mat på dagen, trengte hun ikke nattmaten lenger. Og hun viste det jo tydelig at hun ikke trenger det de 3 første nettene, hun er heller ikke desperat sulten om morran heller, så det er nok ikke noe behov med mat om natta...

Kunne tenkt meg å bli ferdig med nattmaten til jeg begynner på jobb igjen, siden jeg uansett våkner om det er jeg eller pappan som mater henne ;)

Snorkmaiden skrev:

~Mummimamma~ skrev:

Helsesøster sa at på 6mnd kontrollen at når hun hadde kommet opp i en bra mengde med mat på dagen, trengte hun ikke nattmaten lenger. Og hun viste det jo tydelig at hun ikke trenger det de 3 første nettene, hun er heller ikke desperat sulten om morran heller, så det er nok ikke noe behov med mat om natta...

Kunne tenkt meg å bli ferdig med nattmaten til jeg begynner på jobb igjen, siden jeg uansett våkner om det er jeg eller pappan som mater henne ;)

Altså jeg syns ikke det er feil at du slutter altså, for jeg har hørt det samme av HS jeg og.
Jeg hadde bare ikke hatt samvittighet til det, men nå har jeg hatt to ganske småspiste barn så  de har fått mat så lenge de har hatt lyst på det.

Han største sluttet av seg selv når han var 9-10 mnd kanskje, og Minsta får fortsatt noen netter/tidlig morgen. Hs sa det ikke var nødvendig, men det syns jeg =)

Om du vil gjennomføre nå så MÅ du holde ut. Bare sutt og vann. Kan bli mange netter etterhverandre med minimalted søvn. Selv drøyde vi det der til mini var 9mnd gml og det passet ganske bra for oss.

Back
Topp