Nattasang?

Kattepus84

Elsker forumet
Syns det er så veldig koselig med nattasang........ Synger dere nattasang til ungene deres? (dere som har unger altså)

Jeg har så lyst å synge nattasang når baby'n kommer, men vet ikke hvilken.....

Vil ikke synge "jesus elsker alle barna" eller "kjære gud jeg har det godt"....
Har dere forslag til andre nattasanger??
Både norske og engelske...??

Her synges "aiaiai boff" som gutten min kaller det eller trollmor-sangen (innser forbløffet at jeg ikke aner hva den heter) og vår egen versjon av so ro lillemann (omdøpt til sov i ro Kristian.. hehe... eller tipp og topp som han kaller den).. Det er på et eller annet slags merkelig vis blitt rutine her i huset og gutten min nekter å legge seg uten å høre begge sangene..

pleier å synge den som er ifra amalies jul:)
"nå er det natt i stall og i låve,nå må alle nissunger sove..."

og "so, ro lille mann nå er dagen over.."

ellers blir det kaptein sabeltann eller hakkebakkeskogen- sanger[:D]

"Da lykkeliten kom til verden" og "Jon Blund(hvem er denne karen med sekk og lue på...)" er to andre fine [:)]

Rugesola

Jeg har sunget "so ro lillemann" siden før hun ble født, men når hun etterhvert begynte å prate litt fikk jeg beskjed om å slutte med den og heller synge På låven sitter nissen, og Jeg folder mine hender små... Hun ligger og folder hendene sine og sier EN TIL EN TIL, så hun syns visst den er veeeldig flott.... [&:]

vi synger ikke nattasang.
Eller, vi synger masse, men på stua før hun legger seg.
Når det er natta bæres hun inn på rommet, legges i senga, får bamsen, kosen og sutten og vi sier natta og går ut.
Enklest mulig[:)]

Jeg synger:
Nå skal Amalie sova, sova på puta si .. lalalala
hehehe, på vei til senga.

Jeg synger alltid en sang som heter "Voggesang" (er faktisk Bjarne Brøndbo som har skrevet den, og den er helt nydelig), og "Kjære Gud jeg har det godt".
Pappaen synger litt andre sanger.

Jeg har sunget denne sangen til Nathalie og Adrian hver kveld de siste 3årene[8D]

Når kveldsroen senker seg over oss to
og du er i pysjen så søvning og god.
Da kysser jeg deg lille elskede skatt
og ber om en deilig og fredelig natt.

I stillheten hører jeg pusten din går
og nynner til rytmen en sang jeg kom på.
den blir til en bønn nesten uten ett ord
ett ønske om engelvakt for deg på jord.

Og så denne:

Du er så fin og jeg bryr meg om deg,
du er så fin og jeg bryr meg og deg.
Ingen er så fin som du på hele jorden,
ingen er så fin som du på hele jorden.

+ Kjære Gud jeg har det godt.

Pappaen synger:

Trollmor
Bæ bæ lille lam
og div andre barnesanger.

ORIGINAL: Buffeluremamma

vi synger ikke nattasang.
Eller, vi synger masse, men på stua før hun legger seg.
Når det er natta bæres hun inn på rommet, legges i senga, får bamsen, kosen og sutten og vi sier natta og går ut.
Enklest mulig[:)]

Samme greia her, men uten bamse og koseklut. Prøver jeg å ha henne på fanget og synge bare vrir og vender hun på seg og peker på senga. Så jeg har tatt hintet [8D]

Men enkelte ganger vil hun ha litt mer kos, og da hender det jeg synger Trollmor og So-ro. Og av og til Lille katt (fra Emil i Lønneberget).

Vi synger en hjemmelagd en som hun liker veldig godt. Da kan hun velge hvem vi skal synge om. F.eks: Pappa papa pappa, pappa pappa pappa, skal sove nå i senga si, men hode godt på puta si. og drømmer om deg, drømmer om meg, drømmer og stjerner og drømmer om kake. Veldig enkelt, og sanger varierer fra dag til dag.

Ellers syns jeg at Klaus Sonstad har en helt nydelig natta sang som heter "stjerner og planeter". [:)]

Trollmor, so so lillemann og div prøysen har og blitt unget mye.

trollmorsangen.. har sunget den for lisa siden dag 1.. hun elsker de og når hun er trøtt sier hun mamma boff.. lisa vil boff.. så den sangen er lik søvn for lille jenta :)

blinke blinke stjernelill her....den er kjempefin, digger den nydelige sangen[8D]

Vi bruker ikkje synge på rommet med mindre ho er sjuk, men synger gjerne før ho legger seg.
Går som regel i :
Blåmann Blåmann,
De nære ting
Sov dukkeLise (Sov lille Mali, heiter den her)
Lille måltrost
Miss Molly had a Dolly
Twinkle Twinkle little star

Back
Topp