Nattarbeid

Nr2mai14

Flørter med forumet
Mailykke <3
Andre her som jobber på natta? Hvordan synes dere at det går?

Noen sier jo at det ikke anbefales, men andre mener at man må tenke på egen kropp og kjenne hva som passer best for hver enkelt.

Jeg jobber 60 % på natt i hjemmesykepleien, dvs uke 1 jobber jeg mandag, fredag, lørdag, søndag, uke 2 jobber jeg tirsdag, onsdag, torsdag og uke 3 har jeg fri. Jeg synes det er kjempegreit å gå natt, har 10-11 nattevakter i mnd, og fri hver 3. uke. Ser for meg at det ville vært MYE tyngre for meg å jobbe 60 % på dag/aften :-o Er så mye mer stressende på disse vaktene synes jeg!

Jeg var sykemeldt da jeg var i uke 6 pga kvalmen, og hadde ferie da jeg var i uke 7 til jeg var i uke 12. Nå er jo formen mye bedre (med unntak av hodepinen), og jeg sover godt etter å ha gått av nattevakt.

Jobber riktignok tredelt turnus med 5 nattevakter hver 12.uke. Legen min sa at jeg skulle si fra meg disse og at jobben hadde plikt til å tilrettelegge. Men altså, jeg jobber 3 den ene uka og 2 den andre i tillegg til dag- og kveldsvaktene. Skal på siste natt idag for en stund, og jeg syns det går greit og sover også bra. Så foreløpig legger jeg legens råd litt i skuffen hehe. Så lenge jeg selv føler at det går bra. Kan jo ikke bli helt hysterisk heller :)

Jeg jobber 70 % natt som sykepleier på sykehus... Har vært stort sett sykemeldt nå pga kvalme/oppkast, vet ikke hvordan det blir når jeg kommer tilbake... Synes det er kjekt å jobbe natt til vanlig, men her må kroppen bestemme! Forestiller meg at jeg ikke blir det beste å gå på natt med når magen blir stor! :-) Har forstått det slik at når man bare jobber natt og er vant med det, så er det bedre enn gå 3 delt turnus! Tror du må kjenne etter selv, er det rolig på natt der du jobber går det sikkert greit. Jeg jobbet litt dag og natt på et sykehjem når jeg skulle ha forrige, da var nettene definitivt best pga det var så rolig! :-) Nå vet jeg ikke for sykehus kan være ganske hektisk på natt...!

Jeg jobber også en del natt, og ble frarådet dette av legen min, men leste siden at grunnen til at gravide ikke bør jobbe natt er fordi de da ikke får nok søvn? Mener da at sålenge man føler det går greit og det ikke er en belastning bør det ikke være noe problem..

Back
Topp