Nattamming

Athea87

Flørter med forumet
Dere som ammer om natten, hvor ofte gjør dere det? Og bytter dere bleie i forbindelse med hver amming?

Hvor ofte ammer dere om dagen, og hvor lenge cirka hver gang? Ammer dere fra begge bryst hver gang?
 
Dere som ammer om natten, hvor ofte gjør dere det? Og bytter dere bleie i forbindelse med hver amming?

Hvor ofte ammer dere om dagen, og hvor lenge cirka hver gang? Ammer dere fra begge bryst hver gang?
Her blir det ca 3 ggr/natt. Byttet bleie for noen uker siden, men kommet frem til at jeg ikke orker stå opp lenger :hilarious: Da er den byttet rett før vi legger oss. Har det gått en time før legging så byttes den nattetid.

Amming dagtid er ca 5-6 måltider. Og mye ammekos derimellom. Men hun legger godt og vel på seg, så hun får i seg mat:woot:
 
Jeg delammer sånn egentlig, men hun spiser kun pupp om natten. Hun sover normalt fra 2230- 0300 uten mat, så bytter vi side ca hver andre time etter det. Bytter bleie ved første oppvåkning og når klokka nærmer seg sju. Har hatt for mange bleielekkasjer for å la være å skifte :p

Om dagen så er det litt forskjellig, men i allefall 6 måltider pluss 2-3 flasker ved behov. Hun er delvis fransk tydeligvis, sovner ved puppen og sover seg igjennom en times måltid :hilarious:
 
Ammer en gang om natten, og bytter bare bleie om det har rent over:p
Hun halvsover gjennom ammingen, så da prøver jeg å unngå at hun våkner av bleieskift. De tåler fint å ligge hele natten med våt bleie:happy:
 
Dere som ammer om natten, hvor ofte gjør dere det? Og bytter dere bleie i forbindelse med hver amming?

Hvor ofte ammer dere om dagen, og hvor lenge cirka hver gang? Ammer dere fra begge bryst hver gang?
Jeg ammer hele natten. Ligger med ett bryst ute, så forsyner hun seg innimellom. Jeg bytter side noen ganger iløpet av natten, hvor mange ganger aner jeg ikke, da det er en automatisk handling hos meg. Har heller aldri telt over hvor mange ganger jeg ammer iløpet av dagen. Men det er ofte. Hun skal helst sove med puppen i munnen:angelic: Og siden hun ofte sovner med brystet så ammer vi oftest fra ett bryst av gangen. Hos oss er pupp mat, kos og trøst :cat:
 
Ammer som regel bare 1 gang om natta.
Hun sovner for natta mellom 23-24, så våkner hun mellom 4 og 5 for pupp. Så sover hun til 7-8 igjen, får pupp. Og sover til rundt 10 :bag:
Da får hun pupp og vi står opp.
Så blir det 4-5 amminger i løpet av resten av dagen.
Hun får en liten flaske mme 2 ganger i døgnet, midt på dagen og rett før natta.
Jeg kjenner på bleia når hun våkner om natta, synes jeg den er altfor full så bytter jeg i senga bare. Bytter bleie om natta ca hver tredje natt.
 
Jeg ammer hele natten. Ligger med ett bryst ute, så forsyner hun seg innimellom. Jeg bytter side noen ganger iløpet av natten, hvor mange ganger aner jeg ikke, da det er en automatisk handling hos meg. Har heller aldri telt over hvor mange ganger jeg ammer iløpet av dagen. Men det er ofte. Hun skal helst sove med puppen i munnen:angelic: Og siden hun ofte sovner med brystet så ammer vi oftest fra ett bryst av gangen. Hos oss er pupp mat, kos og trøst :cat:
Vi er i samme situasjon! Føler jeg ammer hele natta, og han våkner med engang puppen er ut av munnen:(
 
Legges mellom 19 og 20. Første amming er klokken 01/02 også deretter 05/06 også er morgen klokken 08.
Ammer ca. Hver 3 time på dag.

Hun sover i bedsidecrib hele natten. Løfter hun bare opp for amming og legges ned igjen.
Kjenner på bleien gjennom natten om det er behov for skift. Har så langt bare hatt ett uhell :)
 
Jeg ammer 2-4 ganger og bytter kun bleie hvis jeg merker det er bæsj.
 
Bytter bare bleie hvis den er giga eller det er bæsj.
Jeg ammer stort sett 2x15 minutter. Han sovner på puppen etter å fylt opp litt i magen, så legger jeg ham over i nestet i bed side crib’en igjen. :)
 
Bytter bleie konsekvent om den inneholder noko som helst, sjølv om baby ikkje er våken, sniker den av i senga då, og bytter tissebleier i senga ellers også.
Han legger seg rundt 18-20 og sover ofte 5-7 timer før første amming. Delammer også her, men stort sett kun pupp på natta. Våkner 2 ganger til før det er morgen i 9-11 tida. Veldig varierende siden me ikkje må opp eller må legge oss. Eg derimot legger meg mellom 3 og 6:smiley-ashamed005 snudd døgnet totalt! Og ofte då våkner han 1-2 timer etter eg har lagt meg, og så 2-3 timer etter det igjen. Så er mange dager eg har sovet til 13-14:confused013 prøver faktisk så godt eg kan å snu tilbake, men her sitter eg då på babyverden, med ein tass som la seg kl 20:00 og sov til 03 før han fekk mat, og snorka videre rett etterpå:smiley-angelic006
 
Back
Topp