Nattamming

Julilykke-17

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Dere som ammer liggende på natt, hvordan gjør dere ifht raping? Jeg hadde håpet å få dreisen på liggende amming nå med lillebror, men opplever å alltid måtte sette meg opp i senga for å rape han etter måltid. Vi bruker fort 30-50 min på raping og da blir det lite søvn mellom slagene.
 
Noen ganger sovner vi bare. Andre ganger hører jeg at det skal komne en gulp og da setter jeg meg opp for at babyen skal prøve rape
Er generelt dårlig på å rape, desto bedre på å gulpe. Døgnet rundt
 
Dere som ammer liggende på natt, hvordan gjør dere ifht raping? Jeg hadde håpet å få dreisen på liggende amming nå med lillebror, men opplever å alltid måtte sette meg opp i senga for å rape han etter måltid. Vi bruker fort 30-50 min på raping og da blir det lite søvn mellom slagene.
Raper ikke om natta :p

hender han gulper. Raper om dagen men ikke natta, sånn har alle mine tre vært
 
Sniker fra januar. Vi ligger og ammer, og så lar jeg han bare ligge der en god stund etterpå også. Vi sovner begge to. Da gulper han ikke. Men om jeg begynner å flytte på han rett etter måltidet, da må han rapes, ellers kommer det opp gulp overalt.
Ellers har jeg en prefold tøybleie under puppen/hodet hans, slik at vi unngår søl i tilfelle gulp/melk utover. Et mykt håndkle vil også fungere.
 
Enig med kabakaba, jeg flytter meg bort til han med puppen om natten, og lar han spise der han ligger. Så rører jeg han ikke, altså flytter han ikke. Da har jeg for det meste sluppet gulp, og tru meg jeg har en gulpe baby dilux. Vi har håndkle under oss om vi søler eller han gulper, me ja blir ikke helt liggende amming for min del da, for jeg «henger» litt over han for så slippe å flytte han så han gulper. Og om han har trengt å rapes så hører jeg at rapen kommer selv om han ligger rolig innimellom.
 
Enig med kabakaba, jeg flytter meg bort til han med puppen om natten, og lar han spise der han ligger. Så rører jeg han ikke, altså flytter han ikke. Da har jeg for det meste sluppet gulp, og tru meg jeg har en gulpe baby dilux. Vi har håndkle under oss om vi søler eller han gulper, me ja blir ikke helt liggende amming for min del da, for jeg «henger» litt over han for så slippe å flytte han så han gulper. Og om han har trengt å rapes så hører jeg at rapen kommer selv om han ligger rolig innimellom.
Jeg hører det også. Enten på at han har svelget luft, eller ved at han begynner å kave. Da må han rapes uansett. Men ligger han rolig og sover, så tar jeg han ikke opp for å rape.
 
Jeg hører det også. Enten på at han har svelget luft, eller ved at han begynner å kave. Da må han rapes uansett. Men ligger han rolig og sover, så tar jeg han ikke opp for å rape.
Enig med kabakaba, jeg flytter meg bort til han med puppen om natten, og lar han spise der han ligger. Så rører jeg han ikke, altså flytter han ikke. Da har jeg for det meste sluppet gulp, og tru meg jeg har en gulpe baby dilux. Vi har håndkle under oss om vi søler eller han gulper, me ja blir ikke helt liggende amming for min del da, for jeg «henger» litt over han for så slippe å flytte han så han gulper. Og om han har trengt å rapes så hører jeg at rapen kommer selv om han ligger rolig innimellom.
Her blir det bestandig kaving og mye "brumming" etter alle måltid, så raping må til:( han har stramt tungebånd som nylig er klippa og svelger fortsatt mye luft når han ammer. Får gi det tid og håpe det går seg til så vi kan få litt mer søvn på sikt.
 
Her blir det bestandig kaving og mye "brumming" etter alle måltid, så raping må til:( han har stramt tungebånd som nylig er klippa og svelger fortsatt mye luft når han ammer. Får gi det tid og håpe det går seg til så vi kan få litt mer søvn på sikt.
Ingen fasit for alle barn dessverre, håper dere finner deres løsning. Var sånn de tre første ukene hos oss også, men ja vil løste det på vår måte. Han ligger med et sammenrullethånkle som går rundt kroppen og mellom bena, da kommer gulp ut og han kaver ikke like mye for luft også kommer ut oppe og nede om han trenger. Men ja man må finne sin måte❤️ Vi må opp mange mangler å jobbe med magen og få ut luft her, så sove på natta er luksus;)
 
Hører at hun raper litt liggende innimellom. Noen ganger tar jeg henne opp for en rap, men om det ikke kommer noe etter ett minutt legger vi oss ned igjen og fortsetter.
 
Det varierer litt egentlig, noen ganger tar jeg ham opp et par minutter og prøver å få ham til å rape, men dersom det ikke kommer noe da, legger vi oss bare til å sove igjen.
 
Her trengs det ikke å rapes på natten, og han sovner ofte ved puppen. Så om jeg har klart å holde meg våken selv, så flytter jeg meg bare uten å flytte på gutten. Begynner jeg å løfte på han så kommer det ofte gulp.
 
Gir flaske, men raper sjeldent på natt. Svelger veldig lite luft og bruker veldig lang tid på å få en rap. Prioriterer søvn.
 
Jeg har lurt på det samme og har prøvd litt ulike ting. Gutten vår gulper mye og da er jo tipset å fokusere på raping, men samtidig blir han ofte våken når jeg løfter han opp og det er ikke alltid det kommer noen rap og da blir han bare liggende å kave etterpå. Så noen ganger har jeg forsøkt å bare la han bli liggende der han ligger etter liggende amming og noen ganger har jeg forsøkt å flytte han veldig skånsomt over til bedside criben. Det første fungerer klart best for han, ettersom han ofte våkner til når jeg forsøker å flytte han og så blir han liggende å kave og grynte en stund. Samtidig så sover ikke jeg like godt når han ligger rett ved siden av meg så det er et dilemma.
 
Vi ligger og ammer og det blir ikke noe raping her. Som flere andre her så flytter jeg han ikke etter amming, men flytter meg bort fra han. Jeg har også lurt veldig på hvordan jeg skulle gjøre det med raping, han er min første og de på sykehuset understreket hvor viktig det var at han fikk tilbud om å rape etter hvert måltid. Men min erfaring er at hvis jeg skal rape han så våkner han til og blir urolig, og hvis han får være i fred så sover han godt til neste måltid.
 
Her må det rapes under og etter spising... hun fullammes og spiser ca 3 ganger på natt. Hvis jeg ikke hjelper henne med å rape etter at hun har spist, gulper hun selv om hun får ligge i fred. Hun plages litt med luft i magen så da er det bedre for oss med litt rap. Hun sovner som regel raskt igjen etter raping ^^
 
Brukte veldig mye tid om natta på raping de første ukene, ellers ble det gulping utover alt. Nå (7 uker) sovner han oftere og oftere av seg sjøl etter amming, uten rap. Straffen er masse vonde promper dagen etter... da bærer han seg litt. Men det synes jeg det er verdt (fordi vi begge to får sove mer i løpet av natta).
 
Jeg har måtte begynne å rape på natta også og flere ganger mens jeg ammer for å få opp all luft siden har får så ekstremt vondt av av luften. I lengden er det nok verdt det og blir mindre gulping som han får vondt av. Men vi får se. Så nå ammer vi liggende eller sittende om natta(samme egentlig siden jeg uansett må ta han opp flere ganger å rape han) slitsomt men om han får en luftboble mindre med smerter så er det verdt det.
 
Back
Topp