Nattamming

2barnsmammæ

Forelsket i forumet
Hei ;) Dere som ammer,nattammer dere fortsatt? Her vil mini ha pupp hver tredje time om natta fortsatt. Jeg kjenner det hadde vært godt med litt mindre våkentid på natta snart :p
 
"Godt" å høre at vi er flere :) På en god natt er han bare våken en gang etter at jeg har lagt meg, og gjerne en gang før jeg legger meg. Med storebror holdt jeg ut 10 måneder, men da var det nok. Ett par tre netter med gråting og trøst uten pupp, så var det over. Så jeg tenker at lillebror får like lang tid. Og dersom han ikke kutter ut selv i løpet av kommende måned så sier mamman stopp :)
 
føler med dere! Her var det tomt i puppene for en stund siden, og flaske var interessant i 3-4 netter. Etter det har hun ikke bedt om mat om natta :)
 
Sovnet 21.30. Har allerede våknet tre ganger:confused:
Har prøvd å bare busse henne. Men blir som oftest en eller to ganger amming i løpet av en natt. Våkner som oftest ca 3 ganger.
Prøver å venne henne av med det:)
Veldig enig at det hadde vært godt å sovet om natten! Blir ofte lite søvn, for jeg ligger liksom å venter på at nå våkner hun snart:p
 
Her holder vi på og kutter ut nattammingen nå, så jeg ligger på eget rom så det er samboer som tar han om natten nå, har vært fryktelig godt og sove hele natten uforstyrret og hentet inn litt energi igjen kjenner jeg :p
 
her våkner ho stort sett bare 1 gang etter jeg har lagt meg, men er våken etpar timer å ruller og tuller.. og våkner 2-3 ganger før jeg legger meg. Må ikke ammes hver gang, men jeg blir brukt som smokk, ho vil ikke ha smokk..
de 2 eldste nattamma jeg til 16mndr da slutta jeg og amme den eldste helt og mellomste amma jeg litt fram til 20mndr..
 
Jenta vår sovner for natta mellom kl. 19-20. Hun våkner gjerne én eller to ganger før jeg går og legger meg i 11-12 tida. De to første gangene gynges hun tilbake i søvn, men den tredje gangen må jeg amme henne. Da sover hun kanskje til halv 5. Da ammer hun igjen og ligger i senga med meg, slik at vi kan sove litt lenger ;) Sover Sikkert ikke etter boka, men det funker som regel :)

Greit å høre at det ikke er bare meg som nattammer. ;)
 
Jenta vår sovner for natta mellom kl. 19-20. Hun våkner gjerne én eller to ganger før jeg går og legger meg i 11-12 tida. De to første gangene gynges hun tilbake i søvn, men den tredje gangen må jeg amme henne. Da sover hun kanskje til halv 5. Da ammer hun igjen og ligger i senga med meg, slik at vi kan sove litt lenger ;) Sover Sikkert ikke etter boka, men det funker som regel :)

Greit å høre at det ikke er bare meg som nattammer. ;)
Syns det høres veldig normalt ut jeg ;) hs liker ikke nattamming pga tenner.. Men ganske sikker fleste av de som ble/blir amma som baby også ble nattamma etter tannfrembrudd ;)
 
Jenta vår sovner for natta mellom kl. 19-20. Hun våkner gjerne én eller to ganger før jeg går og legger meg i 11-12 tida. De to første gangene gynges hun tilbake i søvn, men den tredje gangen må jeg amme henne. Da sover hun kanskje til halv 5. Da ammer hun igjen og ligger i senga med meg, slik at vi kan sove litt lenger ;) Sover Sikkert ikke etter boka, men det funker som regel :)

Greit å høre at det ikke er bare meg som nattammer. ;)
Høres veldig likt ut som hos oss, men i det siste har hun våknet flere ganger etter vi har lagt oss. Synes hun hadde en periode rundt 9 mnd hvor hun var mindre interessert i puppen, men nå er den helt in igjen:joyful:

Enig, veldig greit å høre at det er flere som nattammer enda:happy:
 
Nå har vi sluttet me med amming/mat på natten. Bestemte meg for 2-3 dager siden å slutte helt med ammingen. Trenger søvn både jeg og jenta. Føler allerede det er stor forbedring. Våkner en del ganger ila natten, men krever ikke mat og sovner som oftest veldig kjapt igjen:):)
 
Nå har vi sluttet me med amming/mat på natten. Bestemte meg for 2-3 dager siden å slutte helt med ammingen. Trenger søvn både jeg og jenta. Føler allerede det er stor forbedring. Våkner en del ganger ila natten, men krever ikke mat og sovner som oftest veldig kjapt igjen:):)
Hvordan gjorde du det? Her tror jeg pappan i huset må hjelpe til når han får ferie. Høres deilig ut med litt mere søvn ;) Og skal jeg klare å jobbe,så må jeg få sovet litt mere :p
 
Hvordan gjorde du det? Her tror jeg pappan i huset må hjelpe til når han får ferie. Høres deilig ut med litt mere søvn ;) Og skal jeg klare å jobbe,så må jeg få sovet litt mere :p
Er nok lettere om pappaen tar natt ja. Her er jeg alene da. Men jeg prøvde bare å busse henne i søvn de første nettene, ammet om jeg merket det absolutt ikke gikk. Jeg har hatt henne mye i min seng, så sluttet helt med det. Utenom litt om morgenen da:) Prøvde også å vente lenger med å gå inn når hun våkner, noen ganger sovnet hun. Og, passe på å fore godt med mat om dagen!:p:spitoutdummy: I natt sov hun hele natten uten og våkne!! Helt fantastisk! Så tror kombinasjonen av alt har virket:happy: Men har vært veldig fokusert på rutiner, mat og søvn i det siste. Så er veldig kjekt når jeg føler jeg får igjen for det:)
 
Jeg har bestemt meg for at nå er det nok med nattsmming. Må bare hente inn litt energi før jeg tar fatt på det :)
 
:p
Nå har hun vært våken i to timer! Så bra gikk det. Først fikk hun flaske. Sovnet ikke. Nå har jeg ammet. Sover forsatt ikke. Satser på hun sovner snart.
 
Back
Topp