Nattamming

BellaBanana

Betatt av forumet
Gutten min begynner å nærme seg 6 mnd nå, og får to måltid med grøt om dagen (store posjoner, han spiser som en hest), han er ikke så veldig interessert i puppen på dagtid, da det er så mye annet spennende som skjer, men ammer ca 3 store måltid på dagen. På natten er derimor puppen plutselig bra nok, og han ammer ca 5-6 ganger fra 20:00-08:00, og drikker godt hver gang. jeg hadde liksom håpt på en litt lengre søvnperiode når han spiser så mye fast føde som han gjør, men nei. Nattamming er forsåvidt greit nok, problemet er at han ikke tar flaske, så han blir ganske avhengig av meg. Jeg er alenemor, og det hadde vært fint å kunne finne på noe på kveldstid snart...

Hvor lenge nattammet dere, og hvor hyppig? Har dere noen tips til hvordan få ham til å ta flaske/suttekopp? Og tror dere å introdusere et tredje måltid vil gjøre noe forskjell?

11 måneder og ammer fortsatt 1-2 ganger per natt

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Suavinex har en tutekopp med myk tut fra 6 mnd alder. Vi gir vann fra denne til hvert måltid, det har vi gjort siden han var 4 mnd, nå er han 6 mnd, og drikker bra fra den. Flaske har han aldri fått til. Tanken er å bruke den tutekoppen med mm når jeg skal jobbe i mai, og da kan han også få fra den om natta. Jeg ville introdusert flere måltider. Gutten vår spiser nå fire måltider fast føde om dagen, og jeg har fått klarsignal til å avvenne han om natta hvis jeg vil. Jeg håper jo at det skal gli over av seg selv til mai, men vi får se. Nå spiser han 1-2 ganger om natta, og bare det er en kjempeforbedring. Hos oss var det introduksjon av flere måltider,samt det å flytte han på eget rom som hjalp på nattspisingen.

Min er sånn enda, spiser 2-4 ganger om natten. Har ikke tid til pupp om dagen, men spiser godt ellers.

Han er passert 8 mndr.

Back
Topp