Nattamming?

*IdaMor*

Elsker forumet
Ammer dere på natta?
Ludvig har ikke villet hatt noe pupp de siste 5 nettene... Og dette tror jeg har minsket melkmengden min :(
Flere som har opplevd det?
Har nå så lite melk på kvelden at etter amming tar han 240ml med mme...

Jeg opplevde det med storebror! Og vet du hva jeg gjorde da? Jeg stod opp på nattan og pumpa meg, sånn ca rundt den tiden han pleide å spise, og den maten ga jeg han neste kveld, hvis puppen ikke var nok :) Da opprettholder du melkemengden, og han får morsmelk :)

Det er dessverre helt vanlig at melkemengden reduseres, ofte betraktelig, når barna ikke spiser på natten lenger.. Jeg tror nok jeg ville stått opp og pumpet for å opprettholde mengden. Når spiser han for kvelden og når har han første måltid på morgenen?

Det er dessverre helt vanlig at melkemengden reduseres, ofte betraktelig, når barna ikke spiser på natten lenger.. Jeg tror nok jeg ville stått opp og pumpet for å opprettholde mengden. Når spiser han for kvelden og når har han første måltid på morgenen?
Siste måltid varierer... Men alt fra kl 19 til senest 21. Så spiser han igen ca kl hal 6.

Siste måltid varierer... Men alt fra kl 19 til senest 21. Så spiser han igen ca kl hal 6.
Kanskje du kan prøve å pumpe før du legger deg på kvelden? Så blir det iallefall færre timer mellom =)

Ammer oftest bare 1 gang om natta. Merker jeg har mindre melk på kvelden og mer på morgenen/ dagen :)

Ammer som regel siste gang kl 22.00 og så neste gang rundt kl 5. Men hender han skal ha ein gang kl 3 også.

Her er det oooofte synes jeg..ca 23, 2-3, 5 og 6-7..føler noenganger han MÅ ha puppen bare for kos eller sovne men en vet jo liksom ike så han får den jo:) kun amming og på dagtid er d helt greit med pupp /soving.

Her ammes det lite på natta, men nå har vi ammet litt ekstra igjen, for vekstkurven gikk ned litt.
Dumt å kutte nattammingen hel pga at det er da melkeproduksjonen er mest effektiv. Hvis baby sover og du ikke vil vekke, ville jeg pumpet en gang. Da har du hjulpet produksjonen og har litt ekstra mm på lager.

Back
Topp