Nattamming

RosaPanteren

Andre møte med forumet

Hvor ofte ammer dere om natten?

Jeg har en liten gutt på 18 dager. Den første halvannen uken våknet han hver tredje time og skulle ha mat. La veldig godt på seg også. De siste dagene har han konsekvent våknet annenhver time gjennom hele døgnet og skal ha mat.  Han har bra med både tisse- og bæsjebleier, men har ikke fått veid han pga streiken. Han drikker godt i starten, men i slutten ligger han bare og kosesuger. Hvis jeg avbryter han da blir han sint og jeg må legge han til puppen igjen for å roe ham. Smokken godtar han ikke som erstatning. Om natten sovner han inntil puppen, men våkner som sagt annenhver time og er sulten. Kan økedager vare i mange dager? Noen som har noen tips eller innspill? Dette er mitt første barn og jeg har ingen erfaring på forhånd, så jeg vil gjerne høre hvordan andre har det :)

øke dager kan vare i 2-3 dager har jeg lest, men er ikke helsestasjonen åpen så du kan veie han selv? 

her er den åpen og vi har tilgjengelig resepsjonist og jordmor så jeg ville dobbelt sjekket om ikke du kan gå dit å veie viss du er bekymret.

Dette har vart i en uke nå. Jeg er ikke bekymret, jeg ser han har lagt på seg. Hadde bare vært greit med noen timer søvn. Og siden jeg er ny og uvitende så kan det jo være at jeg overdriver ammingen, at det er noe annet han trenger!? På grunn av streiken har de ikke åpen time slik at jeg kan dra å veie han. Kan ikke ringe og stille spørsmål heller, da treffer jeg bare på en telefonsvarer. Men til onsdag må da streiken være over så jeg får tatt meg en tur..

håper streiken er over før onsdag   

Det her hørtes kjent ut, i natt hadde vi det sånn, satser på litt flere sammenhengende søvntimer i natt.... har du vekt hjemme, du får en viss ide å ta differansen på deg med og uten babyen på vekten...

Her er det amming hver 2 time på natta og minien her e 3uker så er ganske normalt. legger normalt på seg,250g i uka. slitsomt men til større han blir til bedre blir det:-)

Ja det er litt slitsomt med all denne ammingen, men det er en så kort periode det står på og det er jo dette som er jobben vår nå :-) Det er forøvrig helt normalt, her er det hyppigere amming særlig på kveldene, men om natten går det ca 3 t før hun våkner.

Ok, takk for svar :) Når han blir eldre og ikke vil kose med meg så savner jeg vel denne tiden hvor jeg kan nusse og klemme så mye jeg vil på han :) Fint å høre at andre har det likt siden jeg er heeelt ny på dette og ikke vet hva som er vanlig og ikke.

Back
Topp