nattamming

bellebell

Forelsket i forumet
Kor ofte et babyene dykkas på natta? Harald et kvar 3. time etter eg har lagt han i 19-20 tida. Synst det er litt vel ofte, så lure på kva "standaren" ligg på? Før hadde han vertfall ei soveøkt på 4-5 tima.

Ho ete ca mellom 19.30-20.00 .. søv då til mellom 0230-0430 før da e mat att ...og sover vidare til 0630-0700..
E da som har vore vanleg dei siste 2 vekene ....

såpass ja...heldiggrisen[;)]. fleire?

Spiser klokken 1900 før han legger seg. Så hender det seg engang i blant ved midnatt. Men som regel holder han seg mellom 0300 og 0500.

Han har fått pupp når han ble lagt rundt 21 og så 23-24 tida, 3-tida og 6-tida... men nå har det roa seg litt igjen (hadde super netter før han ble veldig sulten)

De siste nettene har han sovet fra ca 20 frem til 3.30 før mat og så videre til han blir vekket av søstra mellom 6-7 en gang.

Har begynt med fastføde.

Han sover fra 18.00 til ca 00.30 og får mat ca hver 3.time etter det. Noen ganger våkner han oftere også[:@] I natt har han våknet hver time.
Det har skjedd at han har sovet til 03.30, men kun et par ganger... Har nå kjøpt no-cry-sleep-solution boka etter tips herifra, så håper vi får litt mer kontroll over søvnen da.... Ellers har nok ikke mini en mental frisk mamma lenge[8D]

ORIGINAL: pocahontas1

Han sover fra 18.00 til ca 00.30 og får mat ca hver 3.time etter det. Noen ganger våkner han oftere også[:@] I natt har han våknet hver time.
Det har skjedd at han har sovet til 03.30, men kun et par ganger... Har nå kjøpt no-cry-sleep-solution boka etter tips herifra, så håper vi får litt mer kontroll over søvnen da.... Ellers har nok ikke mini en mental frisk mamma lenge[8D]

Ja går på helsa laus detta[&o]. Føler det ikkje er noko vits i å legga seg før han har fått første måltid etter legging. Rekk jo alikavel ikkje å sovne før han skal ha mat igjenn i 22-23 tida. Og så er det morning i 6 tida, så blir ikkje mykje søvn for tida...

ORIGINAL: Durken

Han har fått pupp når han ble lagt rundt 21 og så 23-24 tida, 3-tida og 6-tida... men nå har det roa seg litt igjen (hadde super netter før han ble veldig sulten)

De siste nettene har han sovet fra ca 20 frem til 3.30 før mat og så videre til han blir vekket av søstra mellom 6-7 en gang.

Har begynt med fastføde.

Vi har og begynnt med graut. Ikkje for søvnen sin del, men det hadde jo vore positivt om det kunne påvirka søvnen i positiv retning...men neida[&o]

Ikkje noke kjekt når ein ikkje får nok søvn ....
Har liksom ikkje noken tips å komma med ... kanskje da kjem seg etterkvart når da vert meir fastføde på dagen og ...
Håper han snart slår seg til ro med mindre matingar og du får mange timar på auga !!!! [:)]

Elias får mat hver 3. time, så du e ikkje aleine[:D]

ORIGINAL: betutta

ORIGINAL: Durken

Har begynt med fastføde.

Vi har og begynnt med graut. Ikkje for søvnen sin del, men det hadde jo vore positivt om det kunne påvirka søvnen i positiv retning...men neida[&o]

Mini gikk ikke noe særlig opp, derfor begynte vi. Men han spiser ikke så mye, bare et par t-skjeer. Men som sagt hadde vi sånne super netter tidligere også.
Du har all medfølelse herfra, første spiste enormt mye om natten...

..og Nora spiser litt sånn som det passer henne. I går: 3 ganger. Natta før: 11 ganger. Natta før det: 7 ganger. Før der igjen: 1 gang.

Alt sammen er mellom leggetid (ca 21:00) og oppståertid i sju-åttetida. Vi står opp enten når jeg er lei av å våkne for å bytte side på henne for å puppe eller hun er så oppfylt at hun driter seg ut [:D]

Ella legger seg i 9 tiden... da våkner hun gjerne 2-3 ganger mellom 9 og 01.00...
minst en av de gangene vil hun ha pupp. Ellers er det bare smukken hun vil ha.[:)]
Etter det sover hun til 5-6tiden, også videre til 9-10tiden, da står vi opp[:)]

Her sover han fra vi legger han i 7-8 tiden og frem til jeg legger meg, når jeg kommer inn i rommet skal han ha mat, og da begynner kjøret... Hver 3. time er luksus, men det hender det går så lang tid også. Men kan fort bli hver 2. eller enda mindre mellom måltidene [:'(] Tror egentlig ikke det er at han er sulten, han drikker gjerne 200ml MME pluss spiser litt grøt før han legger seg, det burde vel være nok.. resten av døgnet får han pupp [:)]

han får mat 18.30, av og til sover han heeele natta igjennom og da er det jo ingen, og av og til våkner han sånn rundt 04/05 om morran så da får han litt mat:)

Ella legger seg rundt 19.30 og sover som regel til 3.30-4.00...
Hun sover rundt iblant også[:)]
Vi står som regel opp 6-6.30[:D]

Herlighet så heldig jeg er! Hun får siste måltidet når hun legger seg kl 20, og sover til kl 5-6. Og så en liten bikk igjen til kl 8.

Føler med dere som holder igang hele natta!!!

Må legge til at vi hadde heelt greie rutiner på at han sov til ca 02.00 og deretter hver 3.time, men jeg var så klart ikke fornøyd og tulla til at han skulle sove helt til 06.00 etter første mating. Etter 2-3 netter med krangling så ble det bare krøll på alt som heter rutiner. Han våkna hele tiden, stakker. Fant ut at tennene kom da, men har liksom ikke fallt tilbake på plass. Før sovna han med en gang etter mat, men ikke nå lenger...[&o]

Skjønner etterhvert at det faktisk ikke er normalt at de sover rundt enda, men hadde vært deilig om han ikke våkna HVER time, da...

ORIGINAL: AnHe

Her sover han fra vi legger han i 7-8 tiden og frem til jeg legger meg, når jeg kommer inn i rommet skal han ha mat, og da begynner kjøret... Hver 3. time er luksus, men det hender det går så lang tid også. Men kan fort bli hver 2. eller enda mindre mellom måltidene [:'(] Tror egentlig ikke det er at han er sulten, han drikker gjerne 200ml MME pluss spiser litt grøt før han legger seg, det burde vel være nok.. resten av døgnet får han pupp [:)]

Kanskje dere skulle prøvd han på eget rom? [;)]

ORIGINAL: *petra*

Ho ete ca mellom 19.30-20.00 .. søv då til mellom 0230-0430 før da e mat att ...og sover vidare til 0630-0700..
E da som har vore vanleg dei siste 2 vekene ....

litt lengre enn 2 uker da men..

Back
Topp