Nattamming og nekte flaske

Tre muskuterer

Lykkelig!
Lillesøster nekter å ta flaske uansett om det er mme, mm eller vann. Hun drikker vann fra tutekopp. Hun ammes enda ganske mye (mye mer enn jeg noen gang gjorde med lillebror). Noen som har erfaring med å prøve å kutte ut nattamming (helst ingen amming mellom 23 og 06) uten å erstatte med flaske? Jeg klarer ikke takle noen gråtekur eller noe som ligner det.

Noen med erfaring?
 
Min sluttet med mat på natta da hun var 5 mnd. De trenger jo ikke mat på natta nå. Jeg passer på at hun får nok mat på dagen og tilbyr vann på natta. Om hun ikke slår seg til ro på natta regner jeg med deg på pga tenner og ikke at hun er sulten og trøster deretter. Lar hun ikke ligge å gråte alene, men hjelper hun med å sove enten i armene eller med å sitte ved siden av senga og gi smokken når hun mister den og evt synge for henne. Det kan ta tid noen ganger, men man må nok invistere i tid når man skal gjøre om på noe dem har gjort hver natt i 9 mnd i din sak. Men at du skal få det til uten at ungen din bruker gråt kan jeg ikke skjønne at du skal få til. De gråter for å si i fra om hva de vil og når hun er vant til pupp på natta kommer hun selvsagt til å spørre etter den og reagere om hun ikke får den. Jeg tror det er viktig at hvis man først bestemmer seg for å ikke amme på natta må man også la være. Være tydelig. Unger skjønner ganske mye. Fortelle på kvelden at hun ikke får mat før frøkost og ikke gi seg. Dumt om ungen får pupp etter en time, da skjønner hun at bare hun maser lenge nok så gir mamma seg til slutt og slike signaler er det dumt å gi til barn i vår alder.
Lykke til og håper du oppdaterer oss om hvordan det går :D


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
 
Har du mulighet til å la pappaen overta noen netter og at du legger deg en annen plass?
Har hørt det fungere som flere. La pappaen tilby vann på tutekopp, men eller "bare" trøst og kos :)

Selv ammer jeg hele natta :p
 
Back
Topp