Nattamming 10 mnd

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Ammer jenta mi på 10 mnd. For ca 1-1,5 mnd reduserte ho ned til en gang på natta. Før det var det ofte tre ganger.... Våknet da rundt kl 3 og noen ganger sov ho også til nærmere 5.

Begynte så å våkne tidligere. Våknet hun rundt kl 2 holdt det likevel med den ene ganga...

Siste to nettene har hun våknet 00-0030. Får ho ikke til å sovne uten å amme.... Men våkner igjen 0330 ca og samme da....

Akkurat begynt å jobbe igjen. Vet ikke om det kan være en årsak?? Samboer har permisjon så hjemme med han...

Merker hvertfall det har litt å si for meg som skal på jobb...

Noen som opplevd nattammingen økte for så å gi seg igjen????

Det kan nok være årsaken. Veldig vanlig at de vil ta igjen litt kos om natten når de får mindre mammakos om dagen. Det går seg nok til etterhvert. Hun må bare bli vant til at du er borte :)

Mine har begynt å drikke mer og mer pupp på natta når de har blitt mer sultne, prøvde og gi de mer på dagtid, av vanlig mat, frukt ol, men det funka ikke. Måtte kutte nattamming så etter noen dager spiste de mere på dagtid og sov natten gjennom.

Det kan nok være årsaken. Veldig vanlig at de vil ta igjen litt kos om natten når de får mindre mammakos om dagen. Det går seg nok til etterhvert. Hun må bare bli vant til at du er borte :)

På dagtid sier samboer ho er rolig og virker ikke til å savne meg på en måte. Kikker ikke etter meg feks...

Ikke ammet på dagtid på lenge. Er før leggetid og på natta. Men kan nok være som du sier må ta igjen kos ;)

Mine har begynt å drikke mer og mer pupp på natta når de har blitt mer sultne, prøvde og gi de mer på dagtid, av vanlig mat, frukt ol, men det funka ikke. Måtte kutte nattamming så etter noen dager spiste de mere på dagtid og sov natten gjennom.

Tenkt den tanken også.... Glad i mat ;) spiser vi middag en times tid etter ho så må ho ha noe da også.... Kan ikke sitte ved bordet å se på ;) hadde jo ikke likt det selv heller :P

På dagtid sier samboer ho er rolig og virker ikke til å savne meg på en måte. Kikker ikke etter meg feks...

Ikke ammet på dagtid på lenge. Er før leggetid og på natta. Men kan nok være som du sier må ta igjen kos ;)

Tenkt den tanken også.... Glad i mat ;) spiser vi middag en times tid etter ho så må ho ha noe da også.... Kan ikke sitte ved bordet å se på ;) hadde jo ikke likt det selv heller :p
Min mellomste var også slik. Hun har angivelig aldri gitt tegn til å savne meg når jeg er borte, hun venter med å reagere til vi møtes igjen. (Slik er hun delvis fremdeles 4,5 år gammel.) Jeg begynte å ta noen vakter litt for tidlig tror jeg, og da økte hun helt sinnsykt på nattammingen. Gikk fra 1-2 ganger, og til minst 10... Da var hun bare 6 mnd da, og jeg hadde heldigvis mulighet til å vente med mer jobb. Tipper det gir seg hos dere hvis du gir det litt tid, og passer på å kose mest mulig om kveldene. :)

Min mellomste var også slik. Hun har angivelig aldri gitt tegn til å savne meg når jeg er borte, hun venter med å reagere til vi møtes igjen. (Slik er hun delvis fremdeles 4,5 år gammel.) Jeg begynte å ta noen vakter litt for tidlig tror jeg, og da økte hun helt sinnsykt på nattammingen. Gikk fra 1-2 ganger, og til minst 10... Da var hun bare 6 mnd da, og jeg hadde heldigvis mulighet til å vente med mer jobb. Tipper det gir seg hos dere hvis du gir det litt tid, og passer på å kose mest mulig om kveldene. :)

Får prøve på det ;) men ikke alltid ho vil, blitt skikkelig pappajente disse dagene ;)

Hjelpes... Tre ganger i natt og siste ganga sovna vanilje med en gang heller.... Fire timers søvn på ho mor er lite kjenner jeg......

Vurderer å få samboer til å ta ho til natta, men tror han kommer til å gi etter for lett.....

Back
Topp