Nattamme tips :)

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Kom på det nå når er bytta på senga.. Sist kjøpte eg tissestrekklaken til dobbelsenga.. Heilt supert når eg lakk melk og babyen gulpa i senga.. Evt bleie lekkasje :pHar og beskyttelse trekk på putene. Har ingen ting på dyna men har ekstra dyner om det skjer noe. Etter mangen ganger med spying i mi seng har eg lært :p vi bruker det enda selv om minste er 3,5 år :p hender ho kommer inn på natta når ho spyr. Og det skjer alltid på meg i vår seng.. Så folkens ikkje bare baby senga som treng tisselaken :) stress og vaske madrass trekk på natta spesielt..

Kom på det nå når er bytta på senga.. Sist kjøpte eg tissestrekklaken til dobbelsenga.. Heilt supert når eg lakk melk og babyen gulpa i senga.. Evt bleie lekkasje :pHar og beskyttelse trekk på putene. Har ingen ting på dyna men har ekstra dyner om det skjer noe. Etter mangen ganger med spying i mi seng har eg lært :p vi bruker det enda selv om minste er 3,5 år :p hender ho kommer inn på natta når ho spyr. Og det skjer alltid på meg i vår seng.. Så folkens ikkje bare baby senga som treng tisselaken :) stress og vaske madrass trekk på natta spesielt..

Det hørtes lurt ut! Hvor kjøpte du det? Kjøpte du da som dekket hele sengen? Typ 150 x 200/ 180 x 200 cm? :)

Hvor får man køpt tisselaken till dobbelseng ?? Visste ikke de fanns. Har måtte vaska flera gånger her

Hmm... Syntes det høres veldig klamt og ekkelt ut???? Mulig jeg tar feil, men erfaringsmesig så brukte jeg det ikke til de andre pga de ble veldig svett og klamm av det....

Signerer den! Ikea har ok iallafall. Selv overmadrassen vår er for stor til å gå i maskina.

De er varme, men synes ikke det blir så klamt.

Bruker til guttungen på snart 5 år men kunne aldri tenkt meg å ha på min egen seng O.o men jeg er skikkelig sær på hva jeg kan ligge i når jeg sover da:p
Ikke har storebror hatt noe problem med oppkast som går utover senga våt hellet :p

Eg mener det var Kid eg kjøpte det.. Men kan hende det var prinsess :) det er litt som ett vanlig strekklaken. Tror det var alle str. Kjøpte til jenta si 75 seng og :) blei ikkje klamt. Var bomull overst og ett stoff under som holdt tett. Var dyrt til dobbel seng. Mener det kosta 800kr for 180cm men så verdt og slippe og vaske overmadrassa hver uke :p er har kun ett til vår seng og vasker det på dag tid og tørker det i trommel. Har på alle senger i huset. Heilt supert :)

Vi bruker bare madrassbeskytter vi, holder fint det. Har en ekstra å bytte med om den som er på blir tilgriset. :P

Men når jeg ammet hadde jeg bh på i senga, og babyen sov på lammeskinn. Så ble aldri noe gris av det.

Og når 3-åringen har omgangssyke så sitter jeg uansett oppe hele natta med balja klar, så hun har aldri kasta opp i vår seng. Sover hun i vår seng når hun er syk har hun en kladd fra apoteket under seg og håndklær hele veien rundt. :P

Men madrassbeskytter i storsenga er gull! Iallfall når vannet gikk mens jeg sov sist. :)

Vi bruker bare madrassbeskytter vi, holder fint det. Har en ekstra å bytte med om den som er på blir tilgriset. :P

Men når jeg ammet hadde jeg bh på i senga, og babyen sov på lammeskinn. Så ble aldri noe gris av det.

Og når 3-åringen har omgangssyke så sitter jeg uansett oppe hele natta med balja klar, så hun har aldri kasta opp i vår seng. Sover hun i vår seng når hun er syk har hun en kladd fra apoteket under seg og håndklær hele veien rundt. :P

Men madrassbeskytter i storsenga er gull! Iallfall når vannet gikk mens jeg sov sist. :)

Jeg tenkte mest på å ha noe i tilfelle vannet skulle gå på natta... Ikke så gøy om det skulle komme masse og senga bli klissvåt :)

Er vell egentlig det samme som madrassbeskytter ? Tviler på at det holder tett om vannet går i senga da:p men håper eg slipper og teste det :p

Er vell egentlig det samme som madrassbeskytter ? Tviler på at det holder tett om vannet går i senga da:p men håper eg slipper og teste det :p
Joda det slipper ikke gjennom vann. Tipper det er dyna som "tar det opp".

Vannet gikk i senga med nr 1. Vet ikke hva som gjorde det men jeg skjønte det før det begynte å renne (hadde ikke rier). Var heldig å hadde et håndkle klart☺

Jeg tenkte mest på å ha noe i tilfelle vannet skulle gå på natta... Ikke så gøy om det skulle komme masse og senga bli klissvåt :)
Madrassbeskytteren har jo ikke et plastlag, men er litt tykkere enn tisselaken. Den holdt godt da vannet gikk sist, ikke en dråpe kom på overmadrassen. :D Men mannen tok det av med en gang etter at jeg var gått på badet da.

Back
Topp