Nattaktiv baby

Fregnefanten

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Sommerfuglene
Baby her har begynt å være våken store deler av natta. Typ fra kl 21 til nærmere kl 05.. ingenting funker på å roe ham annet enn puppen. Har prøvd å ta i bruk smokk nå, for han er ikke sulten, bare sutter på puppen uten å spise. Han er nå 11 dager gammel.

Flere som har det slik?
 
Ikke denne ganga, men førstemann var sånn. Puppen roa, og mye byssing. Har dessverre ingen gode råd å komme med, hudkontakt og oppå en av oss var det som funka sånn noenlunde, men han sovna ikke skikkelig :/
 
Jeg hadde litt sånn i begynnelsen, men ikke så galt. Ble bedre når hun nærmet seg 2 uker. Nå har vi stort sett natt mellom 23-24. Hun kan være lenge våken om hun blir overtrøtt, og da må det bysses mye for å få henne til å sove. Jeg følte det snudde her når vi begynte dagen kl 09. Da ble kvelden tidligere. Håper du finner noe som hjelper [emoji173]️
 
Oi, det var veldig lenge for han å være våken. Kan han ha vondt i magen? Sovner han ikke hvis han får ligge og puppe så lenge han vil, heller?
 
Høres slitsomt ut! Vår baby er litt over 3 uker gammel, hun har samme tendensen med våkenperioder bare at det er på kvelden, gir seg stort sett rundt midnatt. I disse periode er hun misfornøyd og vil ha puppen hele tiden, men er ikke sulten, så det ender fort i mye gulping og ubehag i magen hvis jeg gir etter for sugebehovet hennes mer enn annenhver time. Vil ikke ta smokken i de periodene, veldig frustrerende siden det er da vi faktisk trenger den! Mannen er ikke hjemme for tiden pga jobb, så det blir ganske tungt med flere timer med byssing, stillingsbytter, synging og amming for å holde den verste gråten unna. Hadde nok vært veldig sliten hvis det var på natten, så en stooor klem til deg Fregnefanten!

Hun hadde forsåvidt en liten sånn periode i natt, men da hjalp det etter en times tid å la henne ligge på magen på brystet, med en god del puter bak ryggen min. Liker egentlig ikke å ha henne sovende i sengen vår, men blir vel bare sånn noen netter. Lurer på om det kan ha vært litt magevondt eller en rap jeg ikke klarte å få opp, for hun protesterte veldig hvis jeg forsøkte å ha henne liggende på ryggen.
 
Vi trodde til å begynne med at det var økedøgn, men har begynt å mistenke at det er kveldsuro i stedet. Han henger på puppen hele tiden og sovner ved den, men våkner så snart vi prøver å legge ham ned. Trenger masse oppmerksomhet og å være i armene mine hele tiden, som er utrolig koselig, men vi blir slitne av det [emoji85] smokken har hjulpet ganske mye, han finner bedre roen og sovner lettere. For han er ikke sulten heller, han sutter bare på puppen og drikker såvidt, hvor det meste eller all melken kommer i retur etterpå.
Skal heldigvis ha hjemmebesøk av helsesøster i morgen, så skal høre med henne da [emoji4]
 
Vi trodde til å begynne med at det var økedøgn, men har begynt å mistenke at det er kveldsuro i stedet. Han henger på puppen hele tiden og sovner ved den, men våkner så snart vi prøver å legge ham ned. Trenger masse oppmerksomhet og å være i armene mine hele tiden, som er utrolig koselig, men vi blir slitne av det [emoji85] smokken har hjulpet ganske mye, han finner bedre roen og sovner lettere. For han er ikke sulten heller, han sutter bare på puppen og drikker såvidt, hvor det meste eller all melken kommer i retur etterpå.
Skal heldigvis ha hjemmebesøk av helsesøster i morgen, så skal høre med henne da [emoji4]
Høres veldig ut som vår! Du får skrive hvis du får noen gode tips :)
 
Vi trodde til å begynne med at det var økedøgn, men har begynt å mistenke at det er kveldsuro i stedet. Han henger på puppen hele tiden og sovner ved den, men våkner så snart vi prøver å legge ham ned. Trenger masse oppmerksomhet og å være i armene mine hele tiden, som er utrolig koselig, men vi blir slitne av det [emoji85] smokken har hjulpet ganske mye, han finner bedre roen og sovner lettere. For han er ikke sulten heller, han sutter bare på puppen og drikker såvidt, hvor det meste eller all melken kommer i retur etterpå.
Skal heldigvis ha hjemmebesøk av helsesøster i morgen, så skal høre med henne da [emoji4]

Ligner litt på gutten vår. Liker å ligge ved puppen og sovner som regel der. Men vår spiser ganske mye når han ligger der da, og melken kommer ofte i retur kort tid etterpå. Blir veldig sint hvis vi prøver å legge ham i senga og finner ikke roen [emoji53]
 
Vår jente liker å ligge og sutte på natta noen netter, hun blir jo da å bli full i magen og ligger gjerne og spytter ut melka når hun har drukket... Da er fasiten pappa for han lukter ikke melk! Heldigvis sover far nesten like godt uansett hvordan han ligger/sitter [emoji23][emoji23].
 
Da har helsesøster vært her. Fikk beskjed om at han har gått greit opp i vekt og alt ser fint ut [emoji4]
Hun sa at natteuroen sannsynligvis er pga baby er for liten til å forstå forskjell på natt og dag, at det er helt normalt. Det vil gå seg til etterhvert, hvis ikke skal vi få en samtale hvor vi får tips til hvordan vi klarer å få baby til å få en bedre døgnrytme.
Fikk også beskjed om å innføre amming hver 3.time på dag og ved behov på natt. Håper litt på at det vil hjelpe på at småen sover bedre på natt, muligens litt håpefullt av meg, men.. [emoji28]
 
Vår jente er akkurat likens. For oss har løsningen vært å amme mens hun ligger i babynestet sånn at hun sovner der og vi slipper å flytte på hun. Da sover hun der.

Vi gir også litt mme på kvelden før vi legger oss fordi hun kan ligge å amme i timesvis uten å bli mett. Og da ser jeg at hun svelger også så det er ikke bare for kos.

Så rutinen i det siste på kvelden har blitt:
- en laaang økt med amming først ( type 1,5 -2 timer)
- litt mme når vi innser at hun ikke blir mett, da drikker hun alt fra 30-100 ml
- så legger vi oss like etter og da vil hun ha pupp mest for kos (mens hun ligger i babynestet i sengen) og da sovner hun ikke lenge etterpå og sover alt fra 4-6 timer.
Klokken blir gjerne rundt 3 på natten før hun har sovnet.

Om det er riktig eller ikke får så være...det funker for oss :happy090
Før vi begynte med mme og amming i babynestet så kunne hun holde på sånn hele natten og morgenen.
 
Back
Topp