natta sanger?

Hu vidla

Elsker forumet
jeg kan bare 2natta sanger[:)]
noen som har noen dem kan lære bort?[:D]

den har jeg aldri hørt før[:)]
men den så gøy  ut[:)][:D]

Vi synger So ro lillemann.. Men kan ikke hele teksten. Blir mye nynning.

ORIGINAL: *Krusedull*

So ro lillemann nå er dagen over
alle barn/mus i dette/alle land ligger nå og sover
So ro tipp og tå sov min lille pode
reven sover også nå med halen under hodet

Vi bytter ut siste linje med: (barnets navn) sover også nå med hodet på sin pute.

Vi bytter ut siste linje med: (barnets navn) sover også nå med hodet på sin pute.
ORIGINAL: tyr79

ORIGINAL: *Krusedull*

denne synger jeg og,men kan bare de 2 første versene. Men nå skal jeg synge hele for første gang[:D] Takk for teksten[:)]

når troll mor har lagt sine 11 små troll...  den er jo fin, den funker her...
også  kjære gud jeg har det godt, den er kjempe fin, her synger store bror den for aksel sebastian hver kveld..

Hvilke 2 kan du da junemor?

Kan egentlig ikke så mange jeg heller, det går som regel i 3 stk:
"So ro lillemann", "når troll mor har lagt sine 11 små troll" og "sov du vesle spire". Sistnevnte var min favoritt som barn, så liker fortsatt denne best![:)]

Vi synger:
"Da lykkeliten kom til verden" (synger da lille Jonas kom til verden)
"Snart er det mørkt" (Nattasang fra Amalies Jul)
"Jeg vet en deilig have"
"Jeg folder mine hender små"
Kjære gud jeg har det godt"
"Når trollmor har lagt sine 11 små troll" (Synger en gang med vanlig tekst, også har jeg diktet om Jonas)
"So ro lillemann"

Jeg elsker å synge, så her går det mye i sang [:D][:D]

ORIGINAL: bumpien

Her synger vi når trollmor har lagt sidne elleve små troll, "oppe i fjellet", blåmann blåmann, det stod en liten løvetann, og en jeg ikke kan navnet på, den går som følger:

Snøen dalte lett og fin, og strøk blidt mot ruten min, i morges da jeg drømte på min pute. Vi tok skjerf og votter på, hastet veldig med å gå, snart var det tusen barnespor der ute. Ja, vi tenner våre lykter når det mørkner, og når alle lyder pakkes inn i vatt. Ja vi tenner våre lykter når det mørkner. Kanskje lyser de til kvelden si`r godnatt.

Også synger vi nede på stasjonen, Vi har ei tulle (bytter ut litt så den passer bedre til en gutt), der bor en baker, fløy en liten blåfugl, lille petter edderkopp, lille pusekatt, da lykkeliten kom til verden, mikkel rev, ro ro til fiskeskjær, se min kjole, snø mannen kalle, tuppen og lillemor, å jeg vet en seter, dyrene i afrika, hode - skulder - kne og tå, per spellmann, nisser og dverger, morgendagens søsken, min hatt den har tre kantener, nøtteliten, de tre små fisk, og mange mange fler! [:D]

Vi tenner våre lykter heter den sangen bumpien [:D]

tusen takk for kjempe stor hjelp jenter[:D][:D] i kveld skal det synges[:D] hihi

Vi synger "Kjære Gud jeg har det godt" og to andre sanger.

Kjære Gud ta min hånd når jeg legger meg til ro,
la din engel vokte når jeg sover.
led du meg slik at jeg kan få bli bevart hos deg,
Kjære Gud pass godt på meg nå slik du lover.

En annen vi synger er:

Som en høne samler sine små
under vingene og lar dem kjenne på
den varmen og tryggheten som finnes der
Slik skal Gud passe på oss her.

vi har gått på babysang på Frelsesarmeen og lærer masse sanger der, som vi synger . Jenta på 2 år, elsker å synge. Kan virkelig anbefales å bli med på det.

Vi synger jajaboff (mia kalte den det da hun var liten) altså trollmor har lagt sine 11 små troll

Back
Topp