Natt-problemer

Guttemamma22

Elsker forumet
Januar 2017
Februarhjertene2017
Mini er ca 4 mnd og har de siste kveldene/nettene begynt å våkne ofte, ca hver time fra han legger seg. Gråter og er vanskelig å roe ned. Tilbyr mat, men spiser og slipper for å gråte mer om hverandre. Vi fullammer og har ikke startet med noe mat.

Noen som har opplevd det samme eller har noen råd å gi meg? Vondt å vite at det er noe som plager og jeg ikke klarer å forstå hva..

Høres ut som det mini drev med de første månedene. Er vel egentlig først siste uke han har roet seg mer...

Prøv smokk for å roe han når han blir krakilsk under spisingen. Så snart han er rolig bytter du smokk med pupp. Lurt triks en her inne delte med meg [emoji4]

Når han plutselig blir mer urolig nå kan det også være gommene som klør. Kan visstnok begynne to måneder før første tannen kommer... Biteleker og kjøleskapskald BabyDent-gel fra apoteket massert inn med babytannkost hjelper mot det.

Høres ut som det mini drev med de første månedene. Er vel egentlig først siste uke han har roet seg mer...

Prøv smokk for å roe han når han blir krakilsk under spisingen. Så snart han er rolig bytter du smokk med pupp. Lurt triks en her inne delte med meg [emoji4]

Når han plutselig blir mer urolig nå kan det også være gommene som klør. Kan visstnok begynne to måneder før første tannen kommer... Biteleker og kjøleskapskald BabyDent-gel fra apoteket massert inn med babytannkost hjelper mot det.

Han har sovet godt hele natten (bortsett fra noen matrunder) helt fra fødsel så veldig uvant at han plutselig skulle bli sånn her. Han prøvd smokk og det fungerer ca 20 sek så blir han urolig igjen - ikke tenkt på å prøve puppen igjen da. Takk for tips, høres ut som det kan fungere!

Vi har en bite leke med "gelé" inni som står i kjøleskapet hele tiden som han bruker ett par ganger om dagen og liker det godt. Kansje vi skulle gå innom et apotek på tirsdag å få kjøpt sånn gel og tannkost også:sorry:

Har du lest om 4 month sleep regresjon? (garantert feilstavet sorry [emoji85]). Det går på at søvnmønsteret endrer seg rundt 4mnd alderen. Inntil da har de kun dyp søvn, men nå blir de "som oss" og veksler mellom dyp og lett søvn. Om jeg ikke husker helt feil (er en stund siden jeg leste dette) et intervall på 50min.

Har vært litt slik her også. Våknet mye ofte veldig lenge. Begynner å bli bedre. Men mange bare holde ut. Også begynt å bli hysterisk mer og mer under måltid. Få ut luft eller gulp er. Er nesten umulig. Jeg gir smokken når hun roer seg. Hvis det er luft så må hun få.smokken for å slappe av. Ellers kommer der ingenting.. Har prøvd å amme liggende og slutte å amme etter rap. Har prøvd å bysse i søvn. Men det skjer mye i utviklingen nå så er gjerne ikke så rart at søvnen blir påvirket

Minner om min som plutselig ble slik etter nesten 4 mnd med kun en oppvåkning om natten.bedret seg nå.mistenker det var 4 mnd sleep regretion etter å ha lest om det.Begynte også plutselig å skrike hysterisk ved legging og vanskelig å få til å hvile på dagtid

Jepp, begynt sånn her og, og han var fire måneder i forrige uke. I natt tror jeg han våknet omtrent hver halvannen time ca, og er vanskelig å roe. Kaver i søvne også. Sovner greit på dagen, men sover da kort stort sett. Lite villig til å legge seg for natta :(

Jeg måtte vigge min i armene på akkurat riktig måte [emoji28] og det var bare jeg som funket...

Høres ut som four mounth sleep regression, vært igjennom det samme [emoji28]

Minner om min som plutselig ble slik etter nesten 4 mnd med kun en oppvåkning om natten.bedret seg nå.mistenker det var 4 mnd sleep regretion etter å ha lest om det.Begynte også plutselig å skrike hysterisk ved legging og vanskelig å få til å hvile på dagtid
Min er helt lik i siste ukene. Tore det er den 4 trinnet.

Hos oss er det bare blitt verre. Synes han roter og kaver halve natta, dvs den delen av natta hvor han ikke er våken og skal ha mat. Trøster meg med utsagn fra dere som sier at det blir bedre.

Hos oss er det bare blitt verre. Synes han roter og kaver halve natta, dvs den delen av natta hvor han ikke er våken og skal ha mat. Trøster meg med utsagn fra dere som sier at det blir bedre.

Uff :(
Har dere hørt med helsesøster om råd?

Uff :(
Har dere hørt med helsesøster om råd?

Tok det opp på kontroll i går, men ble ikke spesielt mye klokere. Hun mente at det ar han legger på seg som han skal kan være fordi han spiser så ofte om natta. Jaha, liksom? Jeg prøver nå å innføre grøtet ser om det hjelper. Lurer og litt på om det kan være tenner på vei. Trøster meg ellers med at det nok går over

Tok det opp på kontroll i går, men ble ikke spesielt mye klokere. Hun mente at det ar han legger på seg som han skal kan være fordi han spiser så ofte om natta. Jaha, liksom? Jeg prøver nå å innføre grøtet ser om det hjelper. Lurer og litt på om det kan være tenner på vei. Trøster meg ellers med at det nok går over

Ja alt går jo over til slutt, men man trenger jo søvn :)
Får håpe det er tenner bare :)

Back
Topp