Natt monster

Stine sin mamma

Forelsket i forumet
Huff, vi har fått et natt monster vi!!! Lille Stine som var så flink. Fra hun var noen uker gammel var det lite nattmating som skulle til og vi var uthvilte. Kunne ikke klage. Nå derimot har villdyret våknet. Det er ikke gråting. Hun ligger bare å prater og babler. MEN, mor og far blir holdt våken fordi det er så høylytt at det er umulig å sove til. Og når det har gått en stund så er det litt sutring. Hun kjeder seg jo!!!! Slik kan hun holde på i 2 til 3 timer. Midt på natten. Og vi har ikke muligheter til å legge henne noe annet sted en på rommet vårt. Tror dere jeg ser frem til vi får bygget hus? Fikk bygge tillatelsen i dag!!! Innen jul er vi forhåpentligvis inne!!!

Noen som har noen gode forslag til hvordan vi skal få snudd dette?

Hun er kjempetrøtt kl 19 - 19.30, sovner som bare det. Men rundt kl 1 så våkner hun og er så smørblid at det er nesten sjarmerende.......[:)] Hun er blitt en liten bølle

Vet ikke om det hjelper, men viss du ikke har gjort det alt går det ann å henge litt ting rundt i sengen hennes. For at hun ikke skal kjede seg, men det hjelper ikke på snakketøyet[:D]. Vi flyttet Andrea på eget rom når hun begynte sangøvelsen kl 5 hver morgen....ble også mer soving når vi fikk blendingsgardin på rommet hennes...

Hei
Nattmonstre er slitsomme! Vår første gutt var også våken om natten, men han gråt... så du kan trøste deg med at det er myyyye bedre at hun ligger våken å "bare" prater. Jeg ville faktisk kanskje ikke hengt opp så mye greier og leker i senga, synes det fremmer til at det blir ganske gøy å være våken om natta, og at de blir mer våkne av å ha mye morsomt å se på. Henger opp uroen på morgnen jeg da, når hun ikke skal sove lenger og jeg fortsatt vil ligge litt. Våkner hun på natten, gir jeg henne smukken uten å si noe som helst til henne. Da sovner hun tilslutt igjen.
Lykke til med nattmonsteret..

Ja dette var kjent! he he.. Sovner tidlig, sover godt til halv fem, ogå er det verdens blideste til halv seks. Det gurgles og skrattes og bables. Og kikker jeg oppi sengen hennes møtes jeg av verdens største smil!
Hun sovner igjen i halv sekstiden og sover til sju, men da er jo jeg våken blitt!!! [&o] Og som du sier, når hun ikke sutrer kan man jo ikke klage.. Har også prøvd leker, men da våkner hun helt og vil ikke sove mer. Og putter inn smokken ca 100 ganger, men den er hun ikke interessert i. Ønsker også gode råd, ja!

Jeg er helt enig!! Jeg er takknemmelig for at det tross alt "bare" er babling og prating. Hadde det vært gråt, hadde det vært MYE MYE verre!!!! Og jeg er enig, leker i sengen er ikke noe lurt - hvertfall ikke så ivrig som hun er!! Men, jeg skal prøve å gjøre det enda litt mørkere på rommet. Mulig det kan hjelpe litt. Jeg gir også henne smukken, men den kommer ut som en champanie kork! Ikke litt aktuelt. Men, har funnet ut at problemet kan ligge i at hun sover for LITE på dagtid. Søvn avler søvn sier de. Så nå blir det trilleturer som er lange som et ondt år. Hun må ha en lang lur midt på dagen. Det har hun ikke nå. Hun sover max 1 time. Jeg får henne ikke til å sove lengre. Og det er max 3 små lurer i løpet av dagen. Så, nå er det harde bud. Og jeg som trodde jeg hadde gjort ting noen lunde etter boken? Disse små er ikke enkle......men, mamma skal vinne her.[:)] Takk for råd.

Back
Topp