Nattåpne barnehager

Ville ikke brukt selv. Ville prøvd å ordne meg med besteforeldre eller byttet jobb om jeg var alene med barna.

2 åringen godtar ikke at andre enn meg og faren legger, og hadde ikke syns det var noe stas at barnet sov i barnehage.

Men skjønner jo det er vanskelig for dem som ikke får kabalen til å gå opp.
 
Så det er bedre for barna å aldri være med mor og far samtidig for en av de er alltid på jobb?
8-16 jobber finnes det vel ikke flust av. Bør de la være å få barn de som ikke får til dette?

Det er bedre for en periode mens en av partene finner seg annen jobb JA! Synes ansvaret for barna skyves vekk fra foreldrene i alt for stor grad.
Og JA har man jobber som gjør at det ikke passer med barn så må man kanskje vente med barn til man har jobbene på plass (på samme måte som man bør sørge for å ha god nok økonomi, egnet bosted +++) når man velger å få barn!

Jeg har selv en utdannelse med turnusjobbing men det passer ikke overens med det å ha små barn - derfor har jeg valgt en annen utdannelse og en annen jobb! For barnas beste!
 
Er et fint tilbud for de som ikke har andre alternativer. Jeg hadde gjort hva jeg hadde kunnet for å unngå det selv da:)
 
Men går ikke den karanten bort når
Jobben blir sagt opp pga umuligheten ift å ha egen omsorg for barnet? Som aleneforsørger for du da 60% av tidligere inntekt, overgangsstønad, kontantstøtte ( om ikke i bhg) barnetrygd og barnebidrag. Du stiller ikke akkurat dårlig da.
Det er ingen selvfølge at man får overgangsstønad som aleneforsørger, og om karantenetiden går bort er heller ingen selvfølge hvis forvaltning mener du kan finneb andre løsninger.
 
Det er ingen selvfølge at man får overgangsstønad som aleneforsørger, og om karantenetiden går bort er heller ingen selvfølge hvis forvaltning mener du kan finneb andre løsninger.
Ingen selvfølg, men MANGE får det allikevel. Få som lider noen nød som aleneforsørger ift UTBETALING av penger vil jeg påstå. Utgifter ect er jo noe annet igjen.
 
Det bir makstid da ;)
Ja men det er det jo nå også... Man betaler for 45.4 time (mener jeg å huske) pr uke, og kan ikke ha barnet der mer enn det. Altså 9 timer pr dag.

Så med en natt så vil timene være brukt opp. Hvor gjør man av ungen når mamma/pappa må sove etter Nattevakt???
 
Har du jobber i døgnåpen bhg? Hvordan fungerer det egentlig? Hvor mange barn sover på samme rom? Legger de seg samtidig? Sover de rolig? Eller er det mange oppvåkninger?
Nei har ikke Det. Men vi har hatt overnattinger i bhg i løpet av året med skolestarterene.
Da har vi hatt feks jenterom og gutterom.

De faller som regel ikke til ro før langt utpå kvelden, og vi må inn og hysje på dem.

Blir ikke den samme roen og nedtrappingen mot kvelden som man normalt vil ha hjemme.
 
Det blir det. Men foreldrene må ta noe av denne kostnaden.

Jeg tenker det er flere studenter som ville vært interessert i slike jobber :) :)
Men hvilke foreldre???
De som har barna der på natta da, eller alle???
Jeg er ikke int i å betale mye ekstra for at noen trenger barnepass om natta.
Bhg er en utdanningsinstitusjon, ikke en barnevaktorganisasjon.

Og hvilke studenter? Jeg hadde ikke overlatt barnet mitt til noen studenter som bare jobbet feks Natta. Det bør være noen som kjenner barna godt Isåfall sånn at de ikke er utrygge hvis de våkner på natta.
 
Det er fordi det er én gang i året.. og ungene sover vel stort sett ikke store deler av natten, men er oppgiret og slitne dagen etter. Mange tør heller ikke være med på overnattingen. Her er det bare skolegruppen som overnatter. De er store nok til å skjønne at dette bare er for én natt.
Ja nettopp...
Vært flere hos oss oppigjennom som ikke tør å overnatte..

Og de er trøtte dagen etter og vi oppfordrer foreldre til å hente tidlig den dagen...
 
Jeg er uenig. Jeg mener ikke st du kan sammenligne at barnet sover over hos besteforeldre som det å sove i en institusjon.
Enig! Her sover snuppa ofte over hos besteforeldrene. I egen seng inne på eget rom. Hun har gjort det siden hun var 7 mnd. Og har kjent dem hele sitt liv. Hvordan kan man påstå at det er like bra for barnet å sove i bhg som hos besteforeldre, det forstår jeg virkelig ikke.
 
Men hvilke foreldre???
De som har barna der på natta da, eller alle???
Jeg er ikke int i å betale mye ekstra for at noen trenger barnepass om natta.
Bhg er en utdanningsinstitusjon, ikke en barnevaktorganisasjon.

Og hvilke studenter? Jeg hadde ikke overlatt barnet mitt til noen studenter som bare jobbet feks Natta. Det bør være noen som kjenner barna godt Isåfall sånn at de ikke er utrygge hvis de våkner på natta.
De foreldrene som har barna der på natta.

Tenker på de som tar førskoleutdannelse. Men man kunne forsåvidt hatt rene nattevakter i bhg også... Men det blir jo en ond sirkel da :p
 
Men ikke alle bruker besteforeldre, de sender ungene rundt som noen filledukker en natt til det venneparet, en natt til neste, en natt til mormor, en natt til tante, det kan jo ikke være særlig bra det heller da. Og barn i dag har jo snart bedre kontakt med barnehagepersonellet enn de har med familien og besteforeldre. Om de sover i barnehagen så vil det jo være noen konstanter der, samme senga, samme rommet osv.
Jaha? Jeg har aldri hørt om noen som har gjort dette? Er det virkelig et reelt problem, at "ungen blir sendt rundt som en filledukker natt etter natt"? Min erfaring fra jeg var liten var at jeg hadde god kontakt med nær familie og slekt. Både tanter, onkler, besteforeldre osv. Heller sove hos familie enn i en bhg, på et felles rom sammen med kanskje fem andre barn som skriker og gauler i løpet av natta. Tror ikke jeg hadde følt meg særlig trygg heller.
 
Ja men det er det jo nå også... Man betaler for 45.4 time (mener jeg å huske) pr uke, og kan ikke ha barnet der mer enn det. Altså 9 timer pr dag.

Så med en natt så vil timene være brukt opp. Hvor gjør man av ungen når mamma/pappa må sove etter Nattevakt???
Mange har ikke makstid nå.

Tja de jeg kjenner som har nattevakt sover ett oar timer eller sover på ettermiddagen/kvelden.
 
Enig! Her sover snuppa ofte over hos besteforeldrene. I egen seng inne på eget rom. Hun har gjort det siden hun var 7 mnd. Og har kjent dem hele sitt liv. Hvordan kan man påstå at det er like bra for barnet å sove i bhg som hos besteforeldre, det forstår jeg virkelig ikke.
Alle har ikke den kontakten med besteforeldre!
 
Alle har ikke den kontakten med besteforeldre!
Nei. Men hvis barnet stadig vekk overnatter hos disse besteforeldrene og tantene så tror jeg vel de hadde fått denne kontakten med familiemedlemmene.

Men man kan jo lage et problem utav alt. Jeg bare sier hvordan det var da jeg var mindre. Jeg overnattet flere ganger både her og der. Gikk fint med meg, og heller det enn å overnatte i bhg.
 
Det er bedre for en periode mens en av partene finner seg annen jobb JA! Synes ansvaret for barna skyves vekk fra foreldrene i alt for stor grad.
Og JA har man jobber som gjør at det ikke passer med barn så må man kanskje vente med barn til man har jobbene på plass (på samme måte som man bør sørge for å ha god nok økonomi, egnet bosted +++) når man velger å få barn!

Jeg har selv en utdannelse med turnusjobbing men det passer ikke overens med det å ha små barn - derfor har jeg valgt en annen utdannelse og en annen jobb! For barnas beste!
For mitt barns beste er drt viktig at vi har jobb så vi kan kjøpe det han trenger.
Å alt kan ikke planlegges, å si opp en fast jobb pga turnus hadde jeg aldri gjort.
Her er det supervanskelig å få ny jobb !
Hvor et samfunn vi ville fått om alle med små barn skulle sagt opp turnusjobbing
 
For mitt barns beste er drt viktig at vi har jobb så vi kan kjøpe det han trenger.
Å alt kan ikke planlegges, å si opp en fast jobb pga turnus hadde jeg aldri gjort.
Her er det supervanskelig å få ny jobb !
Hvor et samfunn vi ville fått om alle med små barn skulle sagt opp turnusjobbing
Men hvordan klarer folk å jobbe turnus nå da?
 
Back
Topp