Natron mot sure oppstøt trygt for gravide?

3 små engler i magen

Betatt av forumet
Jeg er veldig plaget med sure oppstøt i det siste, jeg reagerer på alt og magen er surt med mye svie som kommer opp i halsen.

Jeg fikk Nexium av legen, men jeg blir kvalm av både den og novaluzid så plagene blir mer enn mindre. Det eneste som hjelper er gaviscon men den nøytraliserer ikke det som er i magesekken bare legges på toppen av magesekken som et lokk.

Jeg har lest på nettet om natron at den gir god effekt mot sure oppstøt. Den har jeg jeg kjøpt igår og prøvd, den er utrolig effektiv.
Men jeg blir litt skeptisk om den er trygg for gravide? Hva mener dere? Den er jo en base som nøytraliserer nærheten i kroppen. Jeg har en man som er skeptiske til alt

Natron brukes jo i matlaging. Kan umulig være farlig. :)

Natron er vel det medisinsk minst farlige du kan bruke som gravid og det mange sier de har best effekt av. Faren min hadde mye sure oppstøt generelt og der var helst natron han brukte. Det finner du i det meste av bakst mm. også forøvrig, og jeg har heller aldri sett det stå på noen liste over fy-fy. Jeg brukte det selv med legens velsignelse da jeg var gravid for 9 år siden.

Natron er vel det medisinsk minst farlige du kan bruke som gravid og det mange sier de har best effekt av. Faren min hadde mye sure oppstøt generelt og der var helst natron han brukte. Det finner du i det meste av bakst mm. også forøvrig, og jeg har heller aldri sett det stå på noen liste over fy-fy. Jeg brukte det selv med legens velsignelse da jeg var gravid for 9 år siden.
Ja det var det jeg har tenkt også natron er minst farlige medisinen man kan bruke. Rart at det ikke anbefales til flere fordi den fungerer meget godt unntatt smaken. Jeg skal på kontroll på sykehuset imorgen hos både jordmor og lege slik så skal høre med dem☺

Har ikke hørt om dette før, men det er jo som flere sier noe man bruker i mat osv, så tenker det ikke kan være farlig?

Back
Topp