Natrium og klorid mangel

Bebis88

Betatt av forumet
Julimammaer 2016
Hei er det noen som har hørt om mangel på salt i kroppen? Jeg er bare 28 år og fikk påvist mangel på dette. Alt andre av blodprøver var normalt. Jeg ammer vet ikke om det har noe å si? Jeg skal på nytt ta blodprøver, men ble litt bekymret:/
 
Hei er det noen som har hørt om mangel på salt i kroppen? Jeg er bare 28 år og fikk påvist mangel på dette. Alt andre av blodprøver var normalt. Jeg ammer vet ikke om det har noe å si? Jeg skal på nytt ta blodprøver, men ble litt bekymret:/

Hei Bebis88.

Dette var et litt vanskelig spørsmål når jeg ikke kjenner mer av historien din. Det er ikke vanlig å ha mangel på salt i Norge, siden kostholdet vårt inneholder så mye salt og saltet i kroppen vår er strengt regulert. Men, det trenger ikke bety at det er noe galt! Amming kan øke behovet for noen næringsstoffer og hvis du drikker veldig mye kan det gi utslag i lave verdier.

Det er nok lurt at du tar nye blodprøver, for å være sikker på at resultatet er riktig. Så lenge du føler deg i fin form har du nok ikke noe å bekymre deg for. Skulle prøvene vise det samme på nytt er jeg sikker på at legen din vil fortsette utredningen og gi deg den behandlingen du trenger. Enn så lenge er det ingen grunn til å bruke energi på å bekymre seg :)

Ønsker deg lykke til.
 
Tusen takk[emoji1360]jeg har fått svar om at alt var normalt nå[emoji1317][emoji1317]
 
Back
Topp