Nates Mamma

brummemor

Gift med forumet
Hva er sjokopan? -Hørtes ut som noe helt uten kalorier?!?!?!   (hørtes godt ut!)

Beklager, sjokopan er helt fullt av kalorier! Og ja, av den grunn veldig godt (vil legge til at det ikke finnes noe som heter sjokopan-det er bare mitt ord for sånn sjokolademasse som kan brukes omtrendt som marsipan).

Da får man sånn "rein" fin kake som ved marsipankake, men med sjokkis i stedet for det er jo masse bedre enn hvit dame...synes jeg da[:D] yummyyummyyum!!!

sukk.... hørtes altfor godt ut!!! sender du et stk i retning stavanger???[:)]

ORIGINAL: litlå

sukk.... hørtes altfor godt ut!!! sender du et stk i retning stavanger???[:)]

den e goe!!!!

ORIGINAL: Nates Mamma

Beklager, sjokopan er helt fullt av kalorier! Og ja, av den grunn veldig godt (vil legge til at det ikke finnes noe som heter sjokopan-det er bare mitt ord for sånn sjokolademasse som kan brukes omtrendt som marsipan).

Da får man sånn "rein" fin kake som ved marsipankake, men med sjokkis i stedet for det er jo masse bedre enn hvit dame...synes jeg da[:D] yummyyummyyum!!!

Hehe, regnet med det ja, hahahahahaha (Var skrevet som spøk da... hehe)

Hva med en oppskrift da? -For her i huset liker vi jo ikke sjokoladekake...Hehe (Er nesten det eneste jeg lager, det og iskake!)

smelt lys kokesjokolade i vannbad. Bland inn lys sirup (forholdet 400g sjokkis/250g sirup). rør sammen til det tykner, sett over natten i kjøleskap. Må knas myk igjen og kan behandles omtrendt som marsipan. Kjevles ut best mellom plast. Kan brukes over hvilken som helst sjokkiskake (i dag blir det toromix her, hadde ikke tid til annet....)

Har du prøvd med marsipan under sjokoladetrekket? Mmmmmmmmmmmmmm, må prøves, tusen takk!

Har du prøvd med marsipan? Tror du jeg kan bruke hvit sjokolade, og evt farge den? (Planlegger dåpskake vet du,hehe)

har ikke prøvd men sikkert ikke noe i veien for å bruke hvit sjokolade? eller bruke sjokolade og lage en sirkel i masipan og legge oppå (som bare dekker flaten på toppen?)? så blir det brune"skjørter" og hvitt lokk? og sjokoladesmak overalt? eller bare sjokolade-blir jo litt annerledes men har jo samme fancy preget som marsipankake....masse muligheter....

Back
Topp