Nasaspray

dollygirl

Glad i forumet
noen som veit hva jeg kan ta av nesespray?? er pottadett...... !

Joda! bare spray i vei!

Bruker du nesesprayen som det står på pakken at du skal gjøre, altså 2-3 spray per dag og maks 10 dager, så går det fint. Jeg spurte legen min om dette, og det står også litt om det på internett. Jeg valgte å kjøpe otrivin for barn for at sprayen skulle bli svakere.

Effekten nesesprayen har på kroppen er veldig lokal, og det er liten sjangse for at babyen får i seg noe av dette.

Camillemi skrev:
Joda! bare spray i vei!

Bruker du nesesprayen som det står på pakken at du skal gjøre, altså 2-3 spray per dag og maks 10 dager, så går det fint. Jeg spurte legen min om dette, og det står også litt om det på internett. Jeg valgte å kjøpe otrivin for barn for at sprayen skulle bli svakere.

Effekten nesesprayen har på kroppen er veldig lokal, og det er liten sjangse for at babyen får i seg noe av dette.

Jeg bruker også otrivin for barn, men min lege sa jeg skulle være litt forsiktig, og helst bruke saltvannsløsning.

Da er faktisk ikke legen din ordentlig oppdatert! Virkestoffet i otrivin kan i værste tilfelle påvirke navlesnora til fosteret. Det er ikke greit! Otrivin trekker sammen blodårene, og det kan skje i navlestrengen også, og da får ikke akkurat fosteret det det trenger....

Otrivin funker vel ikke mot pollen? Aldri gjort det hos meg, må ha allergispray da..

"I værste tilfelle" så kan det meste skje..

Om en er ordentlig tett, og forkjølet så må det gå ann å ta litt nesespray. Jeg ser ikke vits i å skremme alle gravide til å lide seg igjennom en uke me tett nese. Over ser du at både lege og jordmor har godkjent morderat bruk av ortivin, og da ser jeg ikke grunn til å dramatisere det noe mer enn det.

Back
Topp