Narkotika

• Trådstarter Trådstarter Bekymret
  • Opprettet Opprettet
B

Bekymret

Guest
Samboeren har vært til urinprøver i et år nå. På siste prøven ble det funnet spor av cannabis. 17,8 stod det. Vi har en 7 mnd gammel sønn sammen. Han er fantastisk med ungen og meg. Langt i fra et dårlig menneske. Veldig ansvarsfull og herlig. Fikk brev fra legen hans i dag om resultatet.

Hva skjer nå? Noen som har vært i samme situasjon?

Jeg vil tro at dere muligens blir fulgt opp på noe vis, men jeg vet jo ikke. Barn og narkotika er ikke en bra greie :-/ Og er det spor, så er det jo utslag desverre... Men kanskje legen kan svare deg på dette? Vet ikke hvor alvorlig det blir sett på, men jeg håper jo at det får en reaksjon når noen med ansvar for et barn slår ut på narkotiske stoffer da.

Det er forskjell på å ta seg en blås i ny og ne og å misbruke. Folk er utrolig trangsynte her. Gjør vondt å lese.

Cannabis er kun "farlig" om du MISBRUKER. Det finnes også de som er sensitive og ikke tåler noe form for rus også. Samme gjelder reseptbelagt medikamenter. Reseptbelagte medikamenter er 100 × verre med bivirkninger og skader. Cannabis skader deg ikke medmindre du misbruker. Norge i et nøtteskall og utdatert i tillegg. Om det ikke er misbruk inn i bildet, så håper jeg dere slipper barnevern og at det bare er lappen som skranter. Jeg har ikke allverden kunnskap mht. barnevern. Ønsker dere lykke til.

Det er forskjell på å ta seg en blås i ny og ne og å misbruke. Folk er utrolig trangsynte her. Gjør vondt å lese.

Cannabis er kun "farlig" om du MISBRUKER. Det finnes også de som er sensitive og ikke tåler noe form for rus også. Samme gjelder reseptbelagt medikamenter. Reseptbelagte medikamenter er 100 × verre med bivirkninger og skader. Cannabis skader deg ikke medmindre du misbruker. Norge i et nøtteskall og utdatert i tillegg. Om det ikke er misbruk inn i bildet, så håper jeg dere slipper barnevern og at det bare er lappen som skranter. Jeg har ikke allverden kunnskap mht. barnevern. Ønsker dere lykke til.
Dette er jo en dødfødt diskusjon å ta, da uenigheter er uenigheter. Jeg personlig synes ikke at det er greit på noe vis, du synes det er greit. Du vil aldri kunne overtale meg, og omvendt :-) Og det er vel spesielt ikke noe som burde diskuteres under denne tråden. Synes dog det er lavmål å rakke ned på andre, fordi noen har en annen mening enn seg selv. Da er det ikke en saklig diskusjon i utgangspunktet :-)

Tja det skjer vel ikke så mye mer enn at lappen ryker i denne omgang.

Men kan jo også være at barnevernet blir kontaktet pga narkotikabruk. Så det kan være mer enn bare lappen som står på spill.

Jeg hadde ikke tatt sjansen.

Og å lage barn under en evt påvirkning av narkotika er vel heller ikke positivt for barnet? Hvordan påvirkes sædceller av narkotiske stoffer?

Dette er jo en dødfødt diskusjon å ta, da uenigheter er uenigheter. Jeg personlig synes ikke at det er greit på noe vis, du synes det er greit. Du vil aldri kunne overtale meg, og omvendt :) Og det er vel spesielt ikke noe som burde diskuteres under denne tråden. Synes dog det er lavmål å rakke ned på andre, fordi noen har en annen mening enn seg selv. Da er det ikke en saklig diskusjon i utgangspunktet :)
Jeg synes ikke den personen rakket ned på noen. Du derimot som håpte på barnevern og et helvete derimot.. Og h*n har rett i det h*n sier. Cannabis er ikke skadelig slik som alkohol og andre midler, folk har generelt et veldig gammelt syn på dette. Nå har ikke barnefar ruset seg slik som dere tror her inne heller. Og for å svare hun under deg, han var ikke ruset når vi lagde baby, sønnen vår er frisk og rask :) utvikling og alt er han steget foran de fleste på samme alder, selv om han kom litt over en mnd for tidlig. Det var heller ikke rus sin feil. Det var igangsetting pga sv.forgiftning. Det er hverken rus eller alkohol i hus eller rundt lillegutt. Takk for svar alle sammen. Ha en fin dag :)

Jeg synes ikke den personen rakket ned på noen. Du derimot som håpte på barnevern og et helvete derimot.. Og h*n har rett i det h*n sier. Cannabis er ikke skadelig slik som alkohol og andre midler, folk har generelt et veldig gammelt syn på dette. Nå har ikke barnefar ruset seg slik som dere tror her inne heller. Og for å svare hun under deg, han var ikke ruset når vi lagde baby, sønnen vår er frisk og rask :) utvikling og alt er han steget foran de fleste på samme alder, selv om han kom litt over en mnd for tidlig. Det var heller ikke rus sin feil. Det var igangsetting pga sv.forgiftning. Det er hverken rus eller alkohol i hus eller rundt lillegutt. Takk for svar alle sammen. Ha en fin dag :)
Kjære deg. Jeg skrev aldri at jeg håper dere skulle få et helvete, men jeg skrev at jeg håpet det skulle få en form for reaksjon, da det ikke er en heldig situasjon. Og det kan jeg stå for :-) Jeg ga deg også råd om at du kanskje skulle spørre legen, da det høyst sannsynlig er personen som kan svare deg aller best. Svangerskapsforgiftning kommer ikke av rus. Jeg fikk selv alvorlig svangerskapsforgiftning med min datter som kom prematur og dysmatur 6 uker før tiden med et akutt KS hvor jeg selv lå 4 døgn koblet til maskiner, så det vet jeg mye om, og det er det ingenting man får gjort noe med. Det handler om din kropps disposisjon, og noen utvikler desverre dette. Men helt ærlig. Hadde du forventet å legge ut et slikt spørsmål, uten noen som helst form for reaksjon? Ikke har jeg kappet av noen hode, men jeg står for at jeg synes slikt skal tas alvorlig, og ikke bli oversett av personell som har kompetansen :-) Og jeg snakker ikke av uerfarenhet selv heller :-) Et av mine familiemedlemmer har slitt alvorlig med rus, og alt startet med cannabis. Her er det forskjellige meninger, og det burde alle parter respektere. Det er ikke så mye hold i det du skriver, for aldri har jeg angrepet deg på noe vis :-) Men det er kanskje et følsomt tema for deg, som gjør at du tar deg nær av det? Uansett, lykke til :-) Håper det løser seg for dere.

Spiller ingen rolle så lenge det er ulovlig.

Min søster fikk valget av barnevernet/politi om at enten tok de barnet, ellers flyttet de fra barnefar.
Han får ikke ha samvær (av barnevernet) og han er en sånn som også bare "bruker" litt. Kun røyking..

Jeg ville ikke sett så lett på dette her jeg.

Har vært i en lignende situasjon selv, men det gjaldt da meg selv. Ble "tatt" for røyking, og politiet sendte mld til Barnevernet, noe de er pliktige å gjøre.
Heldigvis for meg er barnevernet her overbevist om at barna mine har det bra, og har derfor ikke gjort noen tiltak så lenge jeg tillater at de er i bildet og kan kalle inn til samtaler en gang iblant. Mye av grunnen er nok at jeg har vært ærlig hele veien, i tillegg til at jeg har tilbudt meg å avlegge urinprøver.
Jeg har kun røyket weed en gang i mellom, når barna mine har vært hos pappaen sin. Drikker aldri alkohol osv.
Så barnevernet ser absolutt an situasjonen og omfanget. Be han være ærlig og legge seg flat hvis barnevernet ber om en samtale, så ordner det seg helt sikkert!

Jeg har nulltoleranse for narkotika i mitt hjem, og hadde min samboer måtte levere tisseprøver og de kom tilbake positiv på noen form for narkotika hadde jeg måtte tenke meg nøye om hva jeg skulle gjøre videre. Rus rundt mine barn vil jeg absolutt ikke ha, om det er "bare et blås i ny og ne" eller daglig bruk. Men dette er så klart bare hvordan JEG ønsker å ha det, og min mening. Hva andre mener er greit, er for meg likegyldig og de må få gjøre som de vil.

Blir overrasket over hvordan folk reagerer her inne. Dette var ikke en diskusjon på hvordan andre forholder seg til rusmidler.

Jeg tror mest sannsynlig så skjer det ingenting annet en at han ikke får ta lappen.
Det er en sjangs for at barnevernet blir tilkalt, men sålenge dere tar godt vare på barnet så tror jeg ikke dere trenger å bekymre dere. I verste fall får han en advarsel og at barnevernet følger med på han/ dere.

Back
Topp