Narkose under svangerskap..

LittlePrince

Forelsket i forumet
Jeg knakk håndleddet mitt i fjor vinter, og nå har jeg fått en skikkelig kul i håndleddet som gjør j****g vondt.. Sikkert ikke grodd riktig sammen. Har jo ikke hatt no kontroll på det.. Fikk bare beskjed om å ta av gipsen da jeg følte meg klar for det [&:]
Snakka med noen om å knekke det opp igjen, men de prata på at man blir lagt i narkose da man skal knekke opp igjen (?)
Men åssen er det med narkose osv da man er gravid? Er det skadelig for fosteret?

Kom kulen nå? Eller har den vært der hele tiden?

Om det blir aktuelt finnes det jo ogå lokalbedøvelse. Narkose hørtes litt vel alvorlig ut[&:]

Den har vært der hele tiden, men såpass liten at man ikke har kjent eller sett den. Nå stikker den litt opp, og håndleddet er hovent + at det gjør rimelig vondt.

Syntes narkose hørtes ganske drøyt ut selv, men hu jeg prata med er vel ratt en liten "overdriver". [&:] Hu mente vel det var for å slippe å høre på knekkinga.

Var det jeg tenkte på med en gang også [8D]
Men vet vel heller ikke hvor lurt det er å gjøre det nå såpass "nærme" termin.. Men så tenker jeg også på at det kanskje er greit å væra "ferdig" med det før han kommer.. For det blir jo liksom ikke bedre ettersom dagene går.

jeg var i narkose ved min første graviditet.....dem overvåket både meg og barnet gjennom hel operasjonen....og fikk ikke mer en akkurat den narkosen jeg måtte....så var vel overstått og våken på en drøy time kanksje....[;)]

Jeg opererte på julaften, fikk valget mellom narkose og epidural bedøvelse.. Og ingen av de var farlige for babyen..

Men jeg valgte epidural, siden jeg absolutt ikke vil i narkose.. Redd for å ikke våkne igjen[8D]

det kan ikke være en bruskkul da? jeg har en som kommer og går litt..er skikkelig vondt..samboeren min opererte lillefingeren sin i våken tilstand med kun lokalbedøvelse så det går sikkert fint.

Jeg vet ikke sikkert, men har lest reportasjer om haste-ks å da skriver de at babyen har vert litt sløv til å begynne med etter fødsel pga narkosen...
Den går jo over i blodet til nurket også. Men om det er farlig, tør jeg ikke si[;)]

Personlig ville jeg ha ventet med narkose hvis det ikke var absolutt nødvendig. Men legene kan garantert fortelle deg mye bedre om risikoen.

ORIGINAL: neah

det kan ikke være en bruskkul da? jeg har en som kommer og går litt..er skikkelig vondt..samboeren min opererte lillefingeren sin i våken tilstand med kun lokalbedøvelse så det går sikkert fint.

Jeg har egentlig ikke peiling :s Men de som har kjent og sett på den sier bare at det antakeligvis har grodd feil. Men jeg tenkte jeg sku ta en tur til legen med det å få han til å fortelle meg.

Tror ikke de legger gravide i narkose med mindre det er høyst nødvendig. Så operasjonen din vil nok ikke bli aktuell før etter fødsel.[;)] Det er jo så kort tid igjen nå[:D]

Back
Topp