Narkose til små barn?

snuppah88

Gift med forumet
Dere som har vært gjennom det, eller har peiling.. Hvor lenge må de faste før operasjonen? Og tar det lang tid til de kommer seg fra narkosen?

Hun er 1 år.. og ett matvrak.. gruer meg til fasten.. [8|]

Huff ja. det er ikke mye festlig.. Vi kom på legevakta med en kløyva leppe, som det ikke nytta å sy med lokabedøvelse og beroligende, så de fant ut at det beste var å legge han i narkose....
Men fy fader for noen lange timer. Han hadde da sist fått mat i 13.00 tia og skulle da i narkose rundt halv 9 på kvelden for han måtte faste lenge nok (de sa han ikke måtte få noe å spise eller drikke på ca 6 timer)..Han skreik nonstop[:(][&:]

Han våkna ganske kjapt da, trur vi rakk å sitte der i 10 min føre han våkna og da var det baluba.. han skulle ha MAT!!!!! Men vi fikk beskjed om å vente litt siden noen kan bli ganske kvalme etter narkose, etter 1 times tid fikk han spise og alt var da greit.. Litt trøtt og groggi men ellers fin form..

Masse lykke til..

Mina måtte ha narkose, siden hun skulle ta en MR undersøkelse og må ligge helt stille. Hun var 3,5 år da undersøkelsen ble gjort.

Kunne drikke frem til kl 0900, men ikke spise. Jeg dro tidelig til sykehuset med henne, for det var lettere å distraere henne der enn hjemme. Gikk overraskende bra og jeg grua meg veldig.

Det tok ganske lang tid før hun kom seg etter narkosen. Kastet opp og gråt endel.

minste min var gjennom 4 operasjoner før han fylte 2 år [:(] han måtte alltid faste fra kl 24.00 kvelden før. ble da operert på formiddagen dagen etter.. var fryktelig å gå igjennom fastetiden! spiste ingenting selv heller, for kunne jo ikke sitte foran han å spise. var jo helt gåen. løp og fikk i meg brus og mat så snart han var sovnet av narkosen! gikk ikke lang tid etter operasjonen før han var full fart igjen da, men de må vente litt m mat og sånn etter også pga kvalme! masse lykke til med både faste og operasjon! [:)]

Da gutten vår var 2 og et halvt år var han inne til et lite inngrep hvor han måtte faste. Han spiste kl 0600 og drakk bare litt vann før inngrepet som var kl 1200.
For han gikk det kjempe fint. Han har alltid vært småspist og nå var han i tillegg på en plass hvor det skjedde masse spennende.

Han fikk på emblaplaster for at han ikke skulle kjenne veneflonen og en stund før han kom inn fikk han også en likeglad-drikk. Den fikk han ikke så mye av, men nok til at han bare flirte da de prøvde å finne blodåra hans.
Han var så flink der han satt helt stille og bare lo av pleierne. Og jeg var så utrolig stolt og hormonell at jeg gråt i strie strømmer da jeg kom tilbake til mannen.

med planlagte narkoser på små barn, prøver de vell å ta de minste først på morgenenslik at mesteparten av fasten blir mens de sover...
men, fasten er vell egentlig det værste ved å sende barn i narkose, syns jeg!!
-bortsett fra grunnen til narkosen, da...

begge her har hatt narkose, og det har gått bra med begge

yngste var nesten 1 år, når han hadde MR, og da fastet han frem til operasjonen i 12 tiden, gikk overaskende bra, og matvraket der blir sur om han ikke får noe, hehe men det var ikke noe å se av mat, så da gikkd et greit
vi ble lagt inn kvelden i forveien

med eldstemann så var det dagkirurgi, og vi var inn og ut samme dag, han var pasert 4 år
gikk veldig bra det også

mini skal inn til mandel operasjon nå til våren, og da blir det ny narkose, og ny fasting, håper det går like bra nå ogs
da blir det og dagkirurgi

[:)]

Min lille har vært gjennom 9 narkoser allerede. Han er 2,5 år. Fastingen har gått veldig bra alle gangene. De fleste narkosene var når han var baby og fikk bare mme. Da er skal de ikke faste så lenge. Siste ble gort for et år siden og jeg mener han måtte faste rundt 6 timer. Gikk veldig fint. Han har kommet seg fort etterpå. Lykke til!

ORIGINAL: Tøsa

ORIGINAL: solstråla

med planlagte narkoser på små barn, prøver de vell å ta de minste først på morgenenslik at mesteparten av fasten blir mens de sover...
men, fasten er vell egentlig det værste ved å sende barn i narkose, syns jeg!!
-bortsett fra grunnen til narkosen, da...

Min kom seg kjempefort etter narkosen.
Åt som en hest rett etterpå han.
Det er veldig forskjellig.
Noen blir kvalme og får en "bakrus", andre ikke.

ingen av mine har reagert med kvalme, håper ikke mini gjør det neste gangene han skal det heller

Back
Topp