Nan1 vs Nan2

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Hva er egentlig forskjellen nå? Ser på nestle sine sider at nan2 ikke oppgis som morsmelkerstatning.. Skal man ikke gå over til nan2 lenger?

Hva er egentlig forskjellen nå? Ser på nestle sine sider at nan2 ikke oppgis som morsmelkerstatning.. Skal man ikke gå over til nan2 lenger?
Jo, man skal bruke 2 fra 6mnd. Er visst noen nye regler som gjør at produsentene ikke får lov å kalle det morsmelkerstatning etter 6mnd, fordi det da er anbefalt å gi mer fast føde. Melken skal da ikke være erstatning for morsmelk, men et tilskudd ved siden av fast føde.

Du kan gå over til nan 2 dersom barnet spiser godt av fast føde. Det er et tilskudd til annen kost. Nan2 er ikke fullverdig kost alene.

Aha!! Takk for oppklaring ;) frøkna er 7 uker så ikke stress med den enda uansett ;)

Så hvis barnet ditt ikke spiser nok fastføde så anbefales det og bruke nan1.

Følg aldersanbefalingen på pakka du :) NAN 2 er fra 6 mnd og oppover.

Forskjellen er så enkel som at NAN2 er mer beregnet på større barn, den er mer mettende.
Akkurat slik morsmelken forandrer seg i takt med barnet ditt.. :)

Følg aldersanbefalingen på pakka du :) NAN 2 er fra 6 mnd og oppover.

Forskjellen er så enkel som at NAN2 er mer beregnet på større barn, den er mer mettende.
Akkurat slik morsmelken forandrer seg i takt med barnet ditt.. :)

Ja byttet jo etter alderen når storebror var liten men da var både 1 og to oppgitt som morsmelkerstatning. Og når vi i tillegg oppdaget nan3 og nan4 ble jeg helt forvirret ;) haha

Ja byttet jo etter alderen når storebror var liten men da var både 1 og to oppgitt som morsmelkerstatning. Og når vi i tillegg oppdaget nan3 og nan4 ble jeg helt forvirret ;) haha
hahaha :) skjøner det ;)
En ting jeg merket når vi byttet da. for å ta ett eksempel.
210 ml nan1 ikke mett i det hele tatt..
210 ml nan2 mett og fornøyd :)

Back
Topp