Nan

Bkno6899872

Andre møte med forumet
Hvor lenge kan ferdig blandet nan stå, før det ikke kan brukes lenger? Si at baby'n drikker 60 ml, du har 20 igjen i flaska, kan jeg da vente 1 time også gi han det siste? Eller må jeg hive det ut og lage ny? Og skal den evnt stå kaldt el lunka mens den venter? Noen som skjønte meg?

Om det står romtemperert så mener jeg å huske 1 time.

Det skal drikkes med en gang eller kastes - det står på pakken. Dersom det er snakk om en unge på 8-10 mnd så hadde jeg sett mellom fingrene på det, men regner med det er snakk om en nyfødt siden du skriver 60ml som et eksempel. Da ville jeg ikke tatt sjansen. Melkebakterier er ikke til å spøke med.

Fryktelig vanskelig det her syns jeg.... Er så usikker på alt... Ja, er nyfødt, han er 1 uke

Kast og lag ny til neste måltid.

Det står vel 24 timer i kjøleskap på de pakkene? Men hvis melken har vært en stund i romtemperatur ville jeg kastet. Iallefall med så liten baby.

Hadde egen regel på 15 min. Den syns helsesøster var bra. En time er nok for lenge vil jeg tro.

Det står vel 24 timer i kjøleskap på de pakkene? Men hvis melken har vært en stund i romtemperatur ville jeg kastet. Iallefall med så liten baby.
Ferdigblandet mme skal ikke oppbevares i kjøleskap og gies senere, det som ikke drikkes opp skal skylles ut.

Ferdigblandet mme skal ikke oppbevares i kjøleskap og gies senere, det som ikke drikkes opp skal skylles ut.
Jeg tenkte på den ferdigblandede en kan kjøpe på sånn liten pappkartong jeg. Sånn man blander selv skal ikke brukes senere selvsagt nei.

Hvor lenge kan ferdig blandet nan stå, før det ikke kan brukes lenger? Si at baby'n drikker 60 ml, du har 20 igjen i flaska, kan jeg da vente 1 time også gi han det siste? Eller må jeg hive det ut og lage ny? Og skal den evnt stå kaldt el lunka mens den venter? Noen som skjønte meg?
De ferdigpakkene kan stå romtemperert til de blir åpnet, om det er de du mener. Når de er blitt åpnet må de stå kaldt og må brukes innen 24 timer mener jeg det står på emballasjen.
Når jeg hadde melk til overs i flasken så ventet jeg max en halv time før jeg kastet melka. Ofte jeg opplevde at det gikk 15 min, så ville de ha mer. Og da hadde jeg den rett ved siden av meg på bordet.

Her får han ca halvparten, så skifter vi bleie, så får han mere. Men da er der ikke alltid så mye han får i seg, for han dupper av. Da er det gjerne ca en 30 min siden jeg blandet det. Kan det da stå ved siden av meg, i vannbad ca 30 min til, hvis han vil ha en påtår? Uff, syns det er så vanskelig med hvor mye, hvor ofte, er det mat el bleie el vondt....

Her får han ca halvparten, så skifter vi bleie, så får han mere. Men da er der ikke alltid så mye han får i seg, for han dupper av. Da er det gjerne ca en 30 min siden jeg blandet det. Kan det da stå ved siden av meg, i vannbad ca 30 min til, hvis han vil ha en påtår? Uff, syns det er så vanskelig med hvor mye, hvor ofte, er det mat el bleie el vondt....

Da ville jeg heller laget halv "dose" først og en ny etterpå. Man skal i alle fall ikke varme opp mme på nytt igjen.
Evt ville jeg gitt ferdig maten, så bytta bleie.

For det første. Slapp helt av. Babyen sier ifra hvor mye og hvor ofte. Stikk fingeren mot munnen til babyen og er den sulten så sutter den på fingeren din. Blandet pulver mme kan stå i ca 1 time. Det skal ikke varmes opp igjen. Jeg stresset meg omtrent ihjel med dette forrige gang. Nå med nr 2 er jeg roligere og han er 3 dager gammel. Når de er så små så synes jeg det er letter med de som er ferdigblandet. De kan stå i kjøleskapet i 24 timer og du kan måle opp det du vil ha. Som han her som drikker ca 40 ml til hver måltid er det fint og tar ikke mange sec i mikroen før det er varmt.

Back
Topp