Nan+Mat

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Hei har en gutt på snart 13 månder. Han har komt i en periode dær han ikkje vill spise noet.. Så fort me prøver å gi han me skjed så snur han huvudet å kniper igjen munen.. Drikker bara Nan kænner jag blir frustrert å vet ikkje vad eg skall gør :-( ska jag fortsette å tilby han eller ska jag la vara en stund å bara gi han flaska???? Vad e rætt vad e fel? Takk på førhånd.

Hei har en gutt på snart 13 månder. Han har komt i en periode dær han ikkje vill spise noet.. Så fort me prøver å gi han me skjed så snur han huvudet å kniper igjen munen.. Drikker bara Nan kænner jag blir frustrert å vet ikkje vad eg skall gør :-( ska jag fortsette å tilby han eller ska jag la vara en stund å bara gi han flaska???? Vad e rætt vad e fel? Takk på førhånd.
Hei!
Det du forteller , kan muligens skyldes at gutten din er blitt matlei. Siden du forteller at han ikke vil ha mat av skje, tyder jeg det som om du gir ham grøt. Siden gutten din nå er blitt over ett år, kan det være lurt å la han få spise selv. HAn må gjerne få både skiver, frukt og annen mat i små biter. For å få ham til å spise grøt og middag, så kan han evt. få en skje som han styrer selv, samtidig som dere foreldre hjelper ham å få i ham maten. Jeg vil ikke råde deg til kun å gi ham melk. Gutten din trenger allsidig kost, for å få dekket sitt behov for ulike næringsstoffer. Sørg også for at det er en trivelig atmosfære rundt måltidene,- da smaker maten mye bedre. Lykke til! Hilsen Elin

Back
Topp