NAN 3

Frisør1

Gift med forumet
Er det noen av dere som har gått over på dette?
Vet at det er ment som en gradvis overgang til vanlig melk,men blir dem mett av dette på samme måte som nan2??

Nei, NAN3 er kun tørstedrikk. Ikke noe mettende. Vi gir NAN2 enda, og kommer til å gjøre det en stund til[:)]. 

Off....sendte Sambo på butikke for å kjøpe NAN 2,kom hjem med nr 3 siden det sto fra 10 mnd...blæh...

Jeg trodde også NAN3 var som i tillegg til vanlig mat (som drikke). Men på pakken står det kun ett blandingsforhold. 210 mml vann og pulver. Linnea orker ikke en hel slik flaske engang. Og det står også at de skal ha det 2 ganger om dagen. Så her gies det en flaske som et måltid. Og hun ser da ut til å bli mett så... [&:]

ORIGINAL: Emmeline

Hmm kanskje NAN3 er veien å gå for nattavvening[8D][:D]

He he åhh...blir sliten bare jeg hører "nattavvenning"!!!!!!![8D]

Men det går supert her!! Ikke fått nattmat på 4 dager! REKORD![:)]

ORIGINAL: Azoria

Jeg trodde også NAN3 var som i tillegg til vanlig mat (som drikke). Men på pakken står det kun ett blandingsforhold. 210 mml vann og pulver. Linnea orker ikke en hel slik flaske engang. Og det står også at de skal ha det 2 ganger om dagen. Så her gies det en flaske som et måltid. Og hun ser da ut til å bli mett så... [&:]

Så bra da! Nå fikk jeg dårlig samvittighet her...Sambo var så snill som brukte kaffepausen på jobben for å handle mme,så er det Hugg-Dama som møter han når han kommer med den..off...[&:]

Men det er jo like mange kalorier i Nan3 og Nan2, burde de ikke være like mettende da?[8|]

Så på det for noen dager siden når jeg prøvde å finne forskjell på de..

Jeg gir ikke MME mer, ikke ammer jeg mer heller
Jeg burde kanskje gi han NAN 3 til brødmaten da ?

ORIGINAL: Miline

Jeg gir ikke MME mer, ikke ammer jeg mer heller
Jeg burde kanskje gi han NAN 3 til brødmaten da ?

De skal vel helst ha mm/mme til de er 1 år [:)]

trenger de nan2 nå? 

vi prøvde.. gikk til h***** hun våknet om natta..
HYLSKREK..
tror hun var sulten jeg, får jo ikke i seg samme næringen
Så med det var vi tilbake til nattmat, så ble det nan3 om natta, nan2 om dagen, nå er det slutt på nattmåltider og.. og 2 *150ml nan2! om dagen!...

ikke noe og anbefale herfra dersom ungen drikker mye om dagen nei

ORIGINAL: LiljaLilly

Da har jeg fått svar fra Nestlè (jeg spurte hva som var forskjellen på NAN 1,2 og 3):

Takk for mail.

Forskjellen på Nan 1, 2 og 3 er følgende:

NAN 1 (fra fødselen)og NAN 2 (fra 4 mnd) er begge morsmelkserstatninger, mens NAN 3 (fra 10 mnd) er ment som en tilskuddsblanding som skal brukes sammen med annen kost.

Forskjellen mellom NAN 1, NAN 2 og NAN 3 er primært jerninnholdet i de ulike produktene. Tilsatt jernmengde øker oppover de ulike trinne, dette fordi barnets medfødte jernlagre brukes opp ved 4 måneders alder, slik at barnets jernbehov øker. NAN 1 er tilsatt 3,1 mg jern, NAN 2 er tilsatt 6,2 mg jern og NAN 3 er tilsatt 7,6 mg jern per 100 g pulver. Videre er det også noe forskjell i protein- og fettsammensetningen mellom NAN 1/2 og NAN 3, tilpasset alderen til barnet. NAN 1 og 2 har lik protein- og fettsammensetning, men ulik fra NAN 3. Dette fordi NAN 3 er ment som et alternativ til kumelk fra 10 måneder når barnet spiser et variert kosthold. NAN 3 inneholder de samme næringsstoffene som kumelk, men har mer jern og en bedre protein- og fettsyresammensetning tilpasset det voksende barnet.

Tilskuddsblanding har andre krav til sammensetning enn morsmelkerstatning. Morsmelkerstatning er en fullverdig ernæring som skal dekke alle barnets behov for næringsstoffer. Det gjør ikke NAN 3, som er en tilskuddsblanding og skal brukes sammen med annen kost.

Håper dette var godt nok svar på spørsmålet ditt. Hvis ikke må du gjerne ta kontakt igjen.

Altså har ikke NAN 3 alle næringsstoffene barnet trenger for at det kan regnes som ett fullverdig måltid.

Njaaaaa, vet ikke helt om jeg er enig. Svaret kan tolkes på ulike måter. Ene måten, som du sier. andre måten, Nan1 og 2 kan dekke barnets næringsbehov helt hvis barnet KUN får mme. Altså ikke noe fast føde i tillegg (grøt, middag osv), mens Nan3 ikke kan det og barnet trenger fast føde i tillegg. MEN ikke dermed sagt at man må gi fast føde i samme måltid som man gir Nan3. Akkurat det skulle jeg likt å visst svaret på.

For egentlig må det jo nesten være bedre å gi NAN 3 nå siden jerninnholdet er høyere..hvis det er like mange kalorier er det vell like mettende...barna våre får jo ikke bare flaske alene til et måltid uansett nå,så da får dem jo alt dem trenger uansett sant?

ORIGINAL: Frisør1

Hmm kanskje NAN3 er veien å gå for nattavvening[8D][:D]

He he åhh...blir sliten bare jeg hører "nattavvenning"!!!!!!![8D]

Men det går supert her!! Ikke fått nattmat på 4 dager! REKORD![:)]

Hva gjordet dere da? Her har snuppelure fått mat 3 ganger etter at hun la seg i natt, en gang klokken halv ti, så klokka halv ett og så litt klonne 3 igjen[&:] Så mange ganger har det ikke vært før altså. Får se hvordan det blir til natten igjen.

Pakka inn puppen for godt! Dem ser kunn dagslys når jeg dusjer ha ha[8D]

Gir MME 3-4 ganger i døgnet heller! Han syns vell kanskje ikke det er så interessant og våkne lengre...tror rett og slett han har glemt puppen nå,etter bare en uke uten[8|]

ORIGINAL: LiljaLilly

ORIGINAL: Frisør1

For egentlig må det jo nesten være bedre å gi NAN 3 nå siden jerninnholdet er høyere..hvis det er like mange kalorier er det vell like mettende...barna våre får jo ikke bare flaske alene til et måltid uansett nå,så da får dem jo alt dem trenger uansett sant?

Jenta mi får fremdeles en flaske til lunsj, som ett eget måltid.
Hun spiser grøt halv 10, flaske halv 12 og brød+frukt i 14-tiden, så går jo ikke så lenge mellom hver gang hun spiser da.
Åsså får hun en skvett mme før eller etter grøten morgen og kveld.
Hun får vann og drikke til maten.

Går sikkert fint å bruke nan3.
Men jeg skjønner ikke helt vitsen med det produktet.
Når snuppa mi slutter å drikke mme før/etter frokost og kvelds kommer jeg til å gå rett over på kumelk (da kan hun jo få det til brødmat midt på dagen også), ser ikke vitsen med å mellomlande på nan3.
Men som sagt, det er jo neppe noe krise å bruke nan3 istede for nan2 så lenge det ikke er som ett eget måltid.
Er nok verre hvis man bruker nan3 til en baby som får stort sett kun mme.

Ja ikke sant! Men det må jo være greit å mellomlande litt på den med tanke på jern osv[:D]

Back
Topp