nam nam...

teba

Gift med forumet
kva er favoritt-kakene dokkers???
elsker suksessterte, snickerskake,sarah bernard og heimelaga bløtkake med halvfrosna/tina jordbær!!!!!
lisj ahar snart bursdag...ah!!!!![:D][8D]

Jeg er mest glad i hjemmelagde kaker!!!!!
Gulrotkake.... ostekake.... sjokoladekake.... kanelboller....

nam..... fikk lyst på kake jeg nå.....

fikk helt vann i munnen nå jeg..... delfia-kake, banan-bløtkake/jorbær-bløtkake, snickers kake,rullekake... tror jeg kan fortsette for alltid... men dette var vel et litet !!!! utvalg... (må ha dessert idag hører jeg) [:D]

den oppskrifta her har eg brukt kun ein gong,og da som småkaker..nydleg godt!!!

250 gr malte mandler
3.5 melis
3 eggekviter
PISK EGGEKVITE OG BLAND I MANDLER OG MELIS.
SETTES MED TESKEI PÅ BAKEPAPIR-KLEDD PLATE,GOD AVSTAND (OM DET SKULLE FLYTE UTOVER).AVKJØLES LITT FØR DU TAR AV PLATEN.

Fyll:
200 gr Tine smør
3 dl melis
3 eggeplommer
100 gr revet sjokolade(BRUKER DRONINNG-SJOKOLADE)
RØRES TIL SMIDIG KREM.BLAND INN SJOKOLADEN.LEGG FYLLET PÅ BUNNEN AV KAKENE I EIN PYRAMIDEFORMET TOPP.SETT KAKENE KALDT TIL FYLLET ER STIVNET!

Glasur:
2 pl sjokolade(smeltes)
2 ss smelta delfiafett
BLANDES OG KAKENE SOM STÅR AVKJØLT DYPPES I SJOKOLADEN

Jeg sitter å knasker på hjemmelagde sukkertøy!! salt lakris... nam!! Måtte finne noe i alt dette kake pratet!!! hihi..

sjokoladekake, sjokoladekake og sjokoladekake [:D][:D][:D]

ostekake, gulrotkake, krydder kake ... mmmmmm nam nå fikk jeg lyst på kake

mmm, mye godt.. Iskake med daim er hakket bedre enn suksess-terte er hakket bedre enn ostekake!
Men nu skal æ jammen gå å sette en brøddeig og bake toro-brownies på en-to-tre, før d e bra godt og!

Min favoritt er hjemmelagd eplekake med maaasse epler i!! Men i dag har jeg bakt sjokoladekaka- svigerfamilien komme rfor å feire bursdagen min på etterskudd. Det er ikke så verst å slikke i seg resten av glasuren til den heller [:D][:D]

ostekake,suksessterte,daim-iskake...
huff det er mange jeg bare elsker[:D]
nå måtte jeg hente meg ett stort glass cola og en twix...
dette er ikke bra...blir helt påvirket av dere jeg

Ostekake, gulrotkake, snickers-kake, dajm-iskake, sarah bernard... mmm - elsker kake jeg, bare ikke sånne krem-kaker som bløtkake, napoleon og sånt.

Verdens beste er rett og slett verdens beste!!!!

Back
Topp