Nakkeproblemer hos baby

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Var hos fysioterapeut igår, og ble henvist til manuell terapeut. Spenninger/ låsning i nakken som skyldes styrtfødselen min! Hodet rakk ikke å komme ned fødselskanalen i riktig stilling pga de intense kreftene over kort tid ( to timer fra min første rie).

Endelig en forklaring på hvorfor hun gråter i mageleie, hvorfor den ene armen er litt slapp, og at hun har en favorittside.
Vi skal ikke øve mageleie før nakken er bedre. Og heller ikke bruke bæresele pga nakken. Så håper på en rask time nå, siden hun har hatt det siden fødselen. Stakkar. Ser ut som en C når hun ligger på ryggen.

Dere med samme erfaring:
- Gikk det utover krabbing? Må jo vente med mageleie her.
- Hvor ofte går man til manuell terapeut?
- Hva gjør de?
- Tar det lang tid før de blir bra?
- Flere som også har brukt den ene armen mindre?
- Vil skjevhet i hodet, pga favoritt stilling, forsvinne?

Her har vi og de samme symptomene men skal ikke til Fysio før uken etter høstferien... Har mistanke om at fødselen gikk litt for kjapt at hun har fått seg en liten "trøkk" gikk 1t og 20min fra vannet gikk til hun var ute rier i en time ca...
Her har hun og vert skeiv siden fødselen og har denne C formen... Liker ikke å ligge på magen men er blitt litt bedre de siste dagene men må gjerne være litt forsiktig med den treningen da...

❤❤❤

Jeg skal også til manuellterapaut med mini. Skal dit på mandag pga låsninger i nakken. Har snakket med mange som har vært hos det tidligere, og alle sier de får en helt ny baby etter 1 til 2 behandlinger:D så jeg krysser finga for at vi får samme reaksjonen:)

♥Termin 25.07.13-Prinsessa født 19/7-13♥

Var hos fysioterapeut igår, og ble henvist til manuell terapeut. Spenninger/ låsning i nakken som skyldes styrtfødselen min! Hodet rakk ikke å komme ned fødselskanalen i riktig stilling pga de intense kreftene over kort tid ( to timer fra min første rie).

Endelig en forklaring på hvorfor hun gråter i mageleie, hvorfor den ene armen er litt slapp, og at hun har en favorittside.
Vi skal ikke øve mageleie før nakken er bedre. Og heller ikke bruke bæresele pga nakken. Så håper på en rask time nå, siden hun har hatt det siden fødselen. Stakkar. Ser ut som en C når hun ligger på ryggen.

Dere med samme erfaring:
- Gikk det utover krabbing? Må jo vente med mageleie her.
- Hvor ofte går man til manuell terapeut?
- Hva gjør de?
- Tar det lang tid før de blir bra?
- Flere som også har brukt den ene armen mindre?
- Vil skjevhet i hodet, pga favoritt stilling, forsvinne?

Det kan gå utover krabbingen men jo før man oppdager det jo bedre - da kan dere trene og hjelpe henne å bruke begge sider av kroppen aktivt.

Vi går til MT med max 14 dagers mellomrom.
Så tidlig bedring. Etter 3-4 behandlinger vridde han hodet over til den siden han ikke klarte å se tidligere.
Han klarte bare å tilte før...
De trykker, kjenner og ''vibrerer'' med hånda på det stedet låsningen sitter.
Tror skjevheten forsvinner ja. Victor hadde et kinn som var litt større enn det andre men d er mye bedre nå allerede.

Her har vi og de samme symptomene men skal ikke til Fysio før uken etter høstferien... Har mistanke om at fødselen gikk litt for kjapt at hun har fått seg en liten "trøkk" gikk 1t og 20min fra vannet gikk til hun var ute rier i en time ca...
Her har hun og vert skeiv siden fødselen og har denne C formen... Liker ikke å ligge på magen men er blitt litt bedre de siste dagene men må gjerne være litt forsiktig med den treningen da...

❤❤❤

Vi fikk beskjed om å roe ned med mageleiet siden det tydeligvis er ubehagelig for henne å løfte hodet sånn.
Det kan komme av styrtfødsel ja!
Håper dere også får hjelp. :-)

Det kan gå utover krabbingen men jo før man oppdager det jo bedre - da kan dere trene og hjelpe henne å bruke begge sider av kroppen aktivt.

Vi går til MT med max 14 dagers mellomrom.
Så tidlig bedring. Etter 3-4 behandlinger vridde han hodet over til den siden han ikke klarte å se tidligere.
Han klarte bare å tilte før...
De trykker, kjenner og ''vibrerer'' med hånda på det stedet låsningen sitter.
Tror skjevheten forsvinner ja. Victor hadde et kinn som var litt større enn det andre men d er mye bedre nå allerede.
Takk for svar! :-)
Det stemmer veldig godt det du skriver om hånden. Her er den andre armen slapp i tillegg.
Håper det blir bedre da!

Back
Topp