Nakkefold

J-2937917

Andre møte med forumet
Hei, dere! Jeg fikk beskjed om at nakkefolden var i øvre normal grense i uke 13+4 på Rikshospitalet. Hun ville derfor ta en nipt test. Nakkefold var på 2.7, og hun sa vi ikke trengte å bekymre oss, men det er ikke så lett. Tar 14 dager før vi får svar. Noen som vil dele positive erfaringer i en vanskelig periode?

Skjønner at du blir urolig, men har lest om flere som har det og får friske og fine barn :Heartred Når tok du NIPT? Jeg tok min på en mandag og fikk svar allerede torsdag samme uke. Håper masse for deg, det her skal gå bra

Hei, jeg opplevde med at de ikke kunne se neseben med første barn, som kunne indikere at det kunne være en syndrom. Både lege og jordmor kunne ikke se den tid på ultralyd. Jeg måtte ta forstervannsprøve og den ventetiden husker jeg var veldig slitsomt. Heldigvis kom det svar om alt var normalt og jeg har et friskt barn på 9 år nå.

Håper at det skal gå bra for deg også. I forhold til Nip som jeg tok nå kom svaret faktisk veldig seint pga at de sendte det med brev. Hvis du har ventet lenge så kanskje du kan ringe å høre om svaret ligger hos dem.

Back
Topp