Nakkefold

Sminaj98

Flørter med forumet
Hei alle sammen.

I dag var jeg på tidlig ultralyd, og der målte jordmor nakkefolden til babyen til 7 mm. Hun sa at jeg skulle bli henvist videre, og at jeg skulle få en telefon – men den har jeg ennå ikke fått.

Jeg kjenner at jeg er veldig bekymret. Dette er mitt første svangerskap, og det er mye følelser og usikkerhet akkurat nå. Jeg har også tatt en vanskelig avgjørelse: hvis det viser seg at det er alvorlige avvik etter de videre undersøkelsene, kommer jeg til å avslutte svangerskapet. Det gjør utrolig vondt å kjenne på alt dette.

Hvor langt er du på vei? Håper du får komme til videre undersøkelser raskt. Å gå i uvisshet er helt forferdelig ❤️ Det kan jo gå begge veier, og det er et tøft valg. Sender deg en god klem ❤️

Hei alle sammen.

I dag var jeg på tidlig ultralyd, og der målte jordmor nakkefolden til babyen til 7 mm. Hun sa at jeg skulle bli henvist videre, og at jeg skulle få en telefon – men den har jeg ennå ikke fått.

Jeg kjenner at jeg er veldig bekymret. Dette er mitt første svangerskap, og det er mye følelser og usikkerhet akkurat nå. Jeg har også tatt en vanskelig avgjørelse: hvis det viser seg at det er alvorlige avvik etter de videre undersøkelsene, kommer jeg til å avslutte svangerskapet. Det gjør utrolig vondt å kjenne på alt dette.
Uff så utrolig vondt. Du hører nok noe snart. Vanligvis tar du morkakeprøve på sykehuset som tar noen dager å få svar på. Masse lykke til ❤️

Full forståelse for valget. Hadde tatt samme avgjørelse selv. Vi måtte gjøre det i 2022, uke 14+5.

Om du ikke har hørt noe fra sykehuset innen i morgen så burde du ringe. Henvisningen kan ha blitt borte. Det skjedde med meg, og jeg vet om ei hvor henvisningen ikke hadde blitt sendt heller - selvom de sa de skulle det. Det ble sikkert glemt. Ventetiden blir mer enn lang nok fra før, så vær frempå!

Masse lykke til :Heartred

Venter fortsatt på at sykehuset skal ta kontakt. Har ringt to ganger i dag for å purre, i håp om at noe snart skjer. Er helt utslitt. Har også vært i kontakt med jordmor, og hun skulle henvise meg videre til en psykolog.:arghh:
For en forferdelig situasjon du står i ❤️

Sykehuset ringte i dag rundt kl. 13–14. Jeg har fått time på mandag for undersøkelser og morkakeprøve. Kjenner meg både spent og litt nervøs.

Tusen takk for all støtten ❤️

Jeg oppdaterer etter timen.
Masse lykke til på mandag❤️

Håper dere klarer å lage dere en god helg i mellomtiden ❤️

Hadde ultralyd i dag. Målte 11+5 . Nakkenfold 7mm. :angry8

Var på sykehuset i dag og tok en morkakeprøve, som var litt ubehagelig. I tillegg ble det tatt blodprøver av både meg og samboeren, slik at resultatene kan vurderes i sammenheng. Jeg fikk beskjed om å ta det rolig de neste 2–3 dagene, så nå blir det mest hvile. Foreløpige prøvesvar får vi i løpet av neste uke, men det endelige svaret kan ta opptil to uker.

Jeg ved ikke hvordan det går videre. Jeg er helt knust. Bevegelser av baby er bra. Hjertet og hodet som normalt. Problemet er jo at vi reiser nå på ferie. ringer i morgen sykehuset og skal vi se.

Jeg ved ikke hvordan det går videre. Jeg er helt knust. Bevegelser av baby er bra. Hjertet og hodet som normalt. Problemet er jo at vi reiser nå på ferie. ringer i morgen sykehuset og skal vi se.
Jeg reiser på ferie på onsdag, de sa det gikk fint. Du kan ta undersøkelsen når du er tilbake. Det viktigste er at du får avtalt time med dem i god tid.

Når du kommer til timen, vil du få flere valgmuligheter, så det kan være lurt å lese litt på forhånd – jeg anbefaler å sjekke ut NIPT-skolen for god informasjon.

Det er veldig bra at vi er tidlig ute, slik at de får undersøkt alt i tide. Grensen for å gjennomføre abort uten nemnd er uke 18.

Jeg valgte å ta morkakeprøve for å få mer detaljerte svar. Det er fortsatt for tidlig å ta fostervannsprøve.

Hvor gammel er du forresten? Jeg er 27.

Back
Topp