Nakkefold

Baby2022

Betatt av forumet
Aprilspirene 2024❤️
Hei! Er det noen som vet om alle som utfører tidlig ultralyd fra uke 11-12, ser etter fortykket nakkefold? Eller er det kun spesielle klinikker som gjør dette? :happy:

Slik min gynekolog forklarte det, så skal de egentlig ikke gjøre det. Men hvis de ser noe som avviker fra normalen, så er de pliktig til å si fra og henvise videre.

Slik min gynekolog forklarte det, så skal de egentlig ikke gjøre det. Men hvis de ser noe som avviker fra normalen, så er de pliktig til å si fra og henvise videre.

Tusen takk for svar :)
Så alle kan se det da? Vil få sjekket opp dette på tidlig ultralyd, siden mannen er livredd for at noe skal være galt ;) så får prøve å finne noen som utfører ultralyd hvor vi også kan få sjekket ut dette :happy:

Skal du på privat tul? Ofte sjekker de det, men ville undersøkt med stedet du skal. At de ser etter det :-)

Tusen takk for svar :)
Så alle kan se det da? Vil få sjekket opp dette på tidlig ultralyd, siden mannen er livredd for at noe skal være galt ;) så får prøve å finne noen som utfører ultralyd hvor vi også kan få sjekket ut dette :happy:

Det kommer kanskje an på gynekologen. Min gynekolog er skikkelig dyktig og har lang erfaring, så hun ser det om noe viker fra normalen. Men jeg vil tro de fleste sjekker det uansett om det er lov eller ikke!

Jeg får inntrykk av at de fleste sjekker det på privat tidlig ultralyd (kan bare ses mellom uke12-14) og henviser deg videre til sykehuset ditt om de ser noe som ikke stemmer

Jeg får inntrykk av at de fleste sjekker det på privat tidlig ultralyd (kan bare ses mellom uke12-14) og henviser deg videre til sykehuset ditt om de ser noe som ikke stemmer

Så bra da. Hadde tenkt å prøve å gå til i uke 11. Da får jeg drøye litt da ;)

Back
Topp