Nakenhet....

MamsTW

Gift med forumet
Hvordan tror dere det blir når fødselen er i gang og dere må kle av dere? Vise det aller helligste til hvermansen? Jeg er utrolig sjenert. Er og overvektig og har vært flau over kroppen min i alle år. Gikk flere år før jeg kunne dusje sammen med sambo. Da jeg ble gravid så ble jg stolt over kroppen min og dytta magen ut :-) herlig!!! Da fødselen starta kunne jeg brydd meg mindre. Lå å "skræva" for de som ville se. Har ikke tall på allle som var i rommet pga komplikasjoner. I tillegg spurte de om der kunne komme noen studenter inn. Jooooda, bare kom med de :-) Rart hvordan en endrer seg i hodet :-)

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvem som kikker oppi der under fødselen. ;) har bare fokus på å få ut ingen. :)

Hehe.. Jeg er heller ikke spesielt "fysisk utadvent" foran fremmede mennesker. Men når fødselen var i gang så tok urkvinnen fullstendig overhånd for å si det sånn!! Reiv av meg klærne og stilte meg på alle fire og rauta som ei KU!! Ikke snakk om at jeg skulle LIGGE å føde! Det er jo bare ulogisk med tanke på feks TYNGDEKRAFT og skræv-vidde;) Jordmora hadde ikke NOE hun skulle sagt! Her var det JEG som hadde regien! Heldigvis gjorde jeg alt riktig i følge jordmora, så hun og barnelegen sto mest bare å så på mens jeg showet i vei!:p Nesten komisk å tenke på nå, men der og da så var det BLODSERIØST!

....det er jo mange som er veldig redde for at de skal bæsje seg ut når de ligger der.... Inkludert meg. Jeg fikk klyster på forhånd, noe som gjorde at jeg følte det rant ut av rompa mi hele tiden, men det var jo bare vann (måtte spørre mannen hele tiden om jeg hadde bæsja på meg:p ) Men når pressriene satte i gang for fullt!! Det var IKKE spesielt vakkert for å si det sånn! Da spruta det ut i alle ender! Rompevann (eller hva det nå var..), fostervann og spydde gjorde jeg og! Men jeg brydde meg IKKE! Ungen skulle UT!

Jeg blir fort ubekvem når det gjelder sånt, men tror bare jeg ønsker å ha mamma der når jeg skal føde. Kommer sikkert ikke til å bry meg så mye om legen/sykepleierne fordi dette er jo jobben deres. Men det blir nok litt små ekkelt for meg likevel, med vesker og alt annet som skal komme ut av meg.

Tror nok du glemmer dette når det står på som verst. Jeg fikk heldigvis klyster, og var veldig fornøyd med det. Vannet gikk ikke før jeg fikk press-veer, og da trodde jeg at jeg tissa på meg. Og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Fem ansatte som styra og sto på der nede og mannen min som gjorde sitt beste for å slippe å se der. 
Og etter dette var jeg mindre sjenert i forhold til amming også, dro fram puppen overalt. 

Tror nok du glemmer dette når det står på som verst. Jeg fikk heldigvis klyster, og var veldig fornøyd med det. Vannet gikk ikke før jeg fikk press-veer, og da trodde jeg at jeg tissa på meg. Og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Fem ansatte som styra og sto på der nede og mannen min som gjorde sitt beste for å slippe å se der. 
Og etter dette var jeg mindre sjenert i forhold til amming også, dro fram puppen overalt. 

løvelykke skrev:
Hehe.. Jeg er heller ikke spesielt "fysisk utadvent" foran fremmede mennesker. Men når fødselen var i gang så tok urkvinnen fullstendig overhånd for å si det sånn!! Reiv av meg klærne og stilte meg på alle fire og rauta som ei KU!! Ikke snakk om at jeg skulle LIGGE å føde! Det er jo bare ulogisk med tanke på feks TYNGDEKRAFT og skræv-vidde;) Jordmora hadde ikke NOE hun skulle sagt! Her var det JEG som hadde regien! Heldigvis gjorde jeg alt riktig i følge jordmora, så hun og barnelegen sto mest bare å så på mens jeg showet i vei!:p Nesten komisk å tenke på nå, men der og da så var det BLODSERIØST!

Hahaha! Fantastisk!!! Jeg tenkte og på det med å bæsje på meg, mn jeg gikk på do å dreit i et døgn ør han kom. Da var d tomt. Og som jm sa til meg, det er heeeeelt normalt at det kommer noe. De bare tørker det bort og fortsetter med sitt. De har sett det meste.

Jeg fødte med sokker på. Følte de var så ustelte, da jeg ikke hadde klart å stelle dem på en stund. Nakenheten plaget meg ikke, bare føttene min:-)

lan77 skrev:
Jeg fødte med sokker på. Følte de var så ustelte, da jeg ikke hadde klart å stelle dem på en stund. Nakenheten plaget meg ikke, bare føttene min:-)

Hehe. Det innbiller jg meg at jeg og gjorde. Va så redd de lukta. Hadde en veldig betent storetå den gang :-D

løvelykke skrev:

haha kjenner meg igjen! I hvertfall i rautinga og fødestillingen! Kunne ikke brydd meg mindre, men heldigvis hadde jeg og gubben blitt enige om hva han skulle se og ikke se! Morkaka måtte de vennligst fjerne med en gang!

Vet at jeg bryr meg fint lite om hvem som ser hva og hva jeg gjør i forhold til nakenheten når alt kommer til alt, når det står på som verst :p
Men etter førstemann ga jeg sambo beskjed om å minne meg på å slenge inn puppene etter fødselen, var jo kun bilder med mine pupper hengende ute og førstemann....:p Så måtte jo virkelig klippe til bilder for at andre skulle kunne se fra fødselen ;) Så det er eneste tingen jeg vil tenke på denne gangen også - altså pakke puppene inn igjen når de ikke er i bruk:p

minoja skrev:
Vet at jeg bryr meg fint lite om hvem som ser hva og hva jeg gjør i forhold til nakenheten når alt kommer til alt, når det står på som verst :p
Men etter førstemann ga jeg sambo beskjed om å minne meg på å slenge inn puppene etter fødselen, var jo kun bilder med mine pupper hengende ute og førstemann....:p Så måtte jo virkelig klippe til bilder for at andre skulle kunne se fra fødselen ;) Så det er eneste tingen jeg vil tenke på denne gangen også - altså pakke puppene inn igjen når de ikke er i bruk:p

JA!! Der sa du det! Neste gang skal bhen være PÅ! Alle nyfødtbildene er ØDELAGT av mine blodsprengte GIGAPUPPER!! For ikke å snakke om de grusomme mørkelilla brystvortene som er omtrent på samme størrelse som hodet til babyen! GROTESKT!

løvelykke skrev:

minoja skrev:

JA!! Der sa du det! Neste gang skal bhen være PÅ! Alle nyfødtbildene er ØDELAGT av mine blodsprengte GIGAPUPPER!! For ikke å snakke om de grusomme mørkelilla brystvortene som er omtrent på samme størrelse som hodet til babyen! GROTESKT!

Hahahahaha  Måtte le litt nå, kjenner meg virkelig igjen. 

Og så over til sp.målet, ikke det kjekkeste jeg gjør, men samtidig er det vel ikke helt det du tenker på når du ligger å føder, jeg mener, man har jo ikke et valg, babyen kan jo ikke komme igjennom klærene 

Hehe, mange vittige historier :-) Husker da før jeg hadde debutert seksuelt og tenkte på hvordan det skulle bli. Da bestemte jeg meg for at først gang jeg skulle ha sex, så skulle jeg ha kjole på, så jeg bare kunne brette den litt opp! Haha! Ble ikke akkurat sånn :-P

du nå lo jeg fært :nicethread

Var kjempebekymra over dette.. Men så fort jeg kom på sykehuset og ble befalt inn i sykehusskjorta, vannen ble tatt, og åpningen ble sjekka x antall ganger var denne frykten borte ;)
Men derimot når hodet var på vei ut, stoppa jeg helt opp og nektet å presse. Jordmor lurte på hva det var, og jeg utbrøt "jeg kan ikke presse, da bæsjer jeg på meg!". Jordmor lo og sa at det bare var hodet til babyen, ikke noe annet ;)

Brydde meg ikke. Og jeg hater kroppen min og går ikke i bikini engang når jeg ikke er gravid.
Liker ikke underlivet mitt heller, syns det er merkelig.
Liker ikke og måtte brette fram i undersøkelser og sånn, men når jeg føda sist så ble d liksom litt mere naturlig. Og det er jo ikke gud og hvermann som kikker oppi der. Det er folk som har utdanning i og kikke i skrævet til folk :p

Hadde på meg sykehus skjorte, litt privat ble det jo likevel. Men der og da tenker du nok ikke over det!:)

Så flott tema!! :) Er godt å lese deres erfaringer, jeg gruer meg litt til å måtte blottlegge meg selv!

Jeg gruer meg litt til det, og har litt problemer der allerede :P Under forrige fødsel ga jeg f***, og det er jo snodig med tanke på at jeg var en god del større da. Gikk ned mye etter fødselen, og har trent mye de siste årene, så har blitt ganske nøye på ting. Nå har det jo komt noen kg, og er ikke heeelt glad i kroppen nå. I tillegg har jeg fått enormt svære bryster med tykke blodårer, og er skikkelig blek :p Jeg tror ikke jeg kommer til å gå rundt naken, men ha med egen t-skjorte og gå i pysjbukse i starten iallefall. Men vi får nå se. Plutselig så ligger jeg vel der kliss naken på alle fire, og brøler som en løve! :D ha ha

Back
Topp