Nake trening

Triiny

Elsker forumet
Hvor ofte gjør dere dette?
og hvor lenge?

Her liker han ikke å ligge på magen. Så han kan jo ikke holde hodet ditt oppe da. Flere?

Legger henne på magen til enhver anledning.. som f.eks når stumpen skal tørke etter vask på stellebordet..
eller legger henne på magen på leketeppet når jeg skal gjøre noe på kjøkkenet..

Ellers ligger vi begge på magen en del på de leketeppene vi har rundt i huset eller i senga - det er kosetid for oss [:D]

Noen ganger ligger hun 10 sek før hun vil snus eller snur seg selv - andre ganger ligger hun 5 minutter [:)]
Så fort hun lager sytelyder så forandrer jeg stilling over til siden eller helt rundt - og legger henne over til magen igjen etter en stund igjen [:D]

I begynnelsen så lå hun "nesegrus" i teppet med hodet, og orket bare få sekunder [;)]

Tenk på treningen som leketid, så kommer styrken etter hvert!

Mitt beste tips er speil - lag selv eller kjøp slike speil der de kan se på seg selv når de ligger på magen - de eeelsker å se på seg selv [;)]

Prøver å huske på å gjøre det hver dag. Da får hun ligge så lenge hun orker/ til hun begynner å hyle. Varierer fra 1 min til 10 min. Kommer veldig ann på humøret hennes da[:D]

Her legger jeg han på magen så ofte som mulig gjennom dagen. Noen dager blir det mange ganger, andre ingen.
Han er veldig sterk i nakken da, så han kan ligge å holde hodet oppe i 15 - 20 min. Da må han ha en liten pause.
Han har greid å holde hodet sitt oppe lenge av gnagen helt siden han ble født, så her gjør vi det ikke for å trene nakken igrunnen, men for å få litt stimuli av tarmene.

ORIGINAL: scrappycat

Vilde er heller ikke noe glad i å ligge på magen! Det går ikke mange minuttene før hun blir skikkelig sint... Men jeg prøver å legge henne på magen ett par ganger om dagen i alle fall, sånn at hun skal få den treninga. I går og forgårs holdt hun faktisk hodet oppe ett par minutter, noe hun aldri har gjort før[:)][:)] Kjempestolt! Hun har liksom ikke vært i nærheten av å løfte det heller, hehe[:)] Så lurer på om hun bare har vært lat før :P

Holder Matheo hodet sitt når du bærer han på armen? Eller når han ligger oppå deg? Det har Vilde gjort lenge, men at hun gjorde det når hun lå aleine var noe helt nytt[:)] I dag ville hun ikke da, hehe.. Da ble hun bare sint :P

Ja Matheo er veldig sterk i nakken når det kommer til å sitte. Og han klarer å holde nakken når jeg drar i armene han opp i sittestilling på stellebordet. Men er som du sier, virker som han er bare litt lat når det kommer til å ligge på magen. Jeg får sjerpe meg og øve mer.

Hohoho!! [8D] Var sikker på det sto nakentrening jeg! [&:] Stussa litt på den i grunn.... Hehe...
Dennis liker heller ikke å ligge så mye på magen. Blir fort sint og ruller seg over på siden. Men jeg har siden fødselen ligget mye på sofaen, bikket bakover i stolen osv med han på magen oppå magen min, så det har gitt han trening. Men blir sint hvis han må ligge på gulvet på magen ja... Men han holder hodet oppe lenge. Ikke tatt tiden noen gang, men lenge. Og jeg rett og slett glemmer å legge han mye på magen jeg! [&:]

Vi hadde gruppetime med fysioterapeut, og hun sa nå at når de hadde passert 2 mnd, så skulle de legges på magen minst 5 ganger om dagen. Det kan være oppå brystet ditt, eller på tvers over fanget, hvis de ikke ligger å ligge på magen på gulvet eller stellebordet. Legg deg ned og bruk av deg selv til å gjøre det okei å ligge på gulvet. 

ORIGINAL: huzky

Vi hadde gruppetime med fysioterapeut, og hun sa nå at når de hadde passert 2 mnd, så skulle de legges på magen minst 5 ganger om dagen. Det kan være oppå brystet ditt, eller på tvers over fanget, hvis de ikke ligger å ligge på magen på gulvet eller stellebordet. Legg deg ned og bruk av deg selv til å gjøre det okei å ligge på gulvet. 

Såpass ja, skjønner ikke åssen jeg skal rekke det jeg. Guttene orker bare å være våkne i 1,5 time av gangen. Og med mating, bleieskift på begge to går tiden fort. Huff jeg er nok ikke flink nok. Gjør det kanskje bare to ganger jeg..

Back
Topp