Jeg har prøvd begge! Brukte Najell sin med førstefødte (i ca. 3-4 måneder) og nå Voksi Carry Me med nr. 2 (som er tre uker gammel).
Det er nok veldig smakssak. De er ca. like store, men jeg liker ikke at Najell sin kant er sånn «bølgete». Begge er godkjent for samme type soving, så det trenger du ikke tenke på, men Voksi har det stormtrekket som du kan lukke igjen. Og så har Najell den stroppen som gjør at du kan ha den over skulderen som en veske. Ikke at jeg brukte den så veldig mye med første.
Voksi kan legges helt flat som en lekematte på gulvet, og når du skal løfte den opp igjen så går den rett tilbake til sin bæreform. Ble overrasket over hvor glatt den overgangen var! Og så har Voksi en liten madrass inni baggen som lett kan vaskes i vaskemaskinen. Jeg har likevel brukt gulpeklut under hodet til baby for å unngå å vaske den hver dag liksom.
Igjen, blir litt sånn hva du selv foretrekker av fasong og funksjoner, men du får samme praktiske bruk.
Jeg har en Emmaljunga Sento som Voksi passer fint i, men ser feks at de som har Cybex i området og har Najell, så stikker den ganske mye opp. Syns det ser veldig rart ut, men den passer forsovet oppi vogna. I Bugaboo passer begge modellene.