NAF test av bil etter kjøp

**Moonlight**

Forumet er livet
Angrer litt på at jeg ikke fikk en NAF  test når jeg kjøpte bilen min.Den er kjøpot hos forhandler og der fikk jeg er garanti på 6 mnd.
Kan jeg da ta en naf test før denne går ut for å event. se om det er noen feil på den?

Jeg har pr i dag ikke merket noe galt altså,men som sagt så får man aldri blitt FOR trygg....

Vet mange som har en slik full sjekk på bilen før garantien går ut.
Vil si det er ganske smart det :)

Naf har jo faktisk en test som heter Naf garantiutløpstest ;)

*UtspyttaLaban* skrev:
Vet mange som har en slik full sjekk på bilen før garantien går ut.
Vil si det er ganske smart det :)

Naf har jo faktisk en test som heter Naf garantiutløpstest ;)

Vi hadde det på vår bil før garantien gikk ut. Og det viste seg å være veldig smart.
Der var det både feil på motor, for stor dødgang på håndbrems, over 25% forskjell på bremsene framme, delvis omlakkert, mindre enn 3 mm mønster i dekkene (sto i kontrakten at det fulgte med NYE dekk). Så alt dette måtte forhandler ta på seg.. Så er slettes ikkje dumt å ta den testen!! Anbefaler det på det sterkeste! 

Vi hadde naf utløpsgaranti test før garantien utløp når vi kjøpte oss ny bruktbil. Var lurt å gjøre det, fikk fikset en del småting som kunne blitt dyrt i lengden.

Vi kjøpte en bruktbil av forhandler for halvannet år siden, der stemte ikke det som ble sagt med det som sto i kontrakten, de droppet klargjøring/120punktssjekk og mye div. Tok en garantiutløpstest hos NAF hvor vi fikk "medhold" i noen av de tingene vi mente var feil, men de mente vi ikke kunne klage på det vi burde ha sett da vi så på bilen. Etter vi sa til forhandler at vi også hadde tatt kontakt med NAF advokatene (men uten å nevne at advokaten sa vi hadde lite å fare med;)) så tilbød forhandleren oss å heve kjøpet til det beste for alle parter...

Back
Topp