Nabounger på besøk på julaften

Lil-17

Forumet er livet
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Er det normalt å sende ungene til naboen på julaften?
Helt satt ut da det sto to unger på døra før vi var ferdige med julefrokosten..og nå var det en til på døren..
Altså, for meg er det rart. Det er faktisk julaften.
 
Husker det hendte jeg lekte ute i snøen med andre barn et par timer på formiddag, men dro aldri hjem på besøk til noen å kom aldri noen til oss.
 
Merkelig.. julaften er familiedag. Leke ute sammen er ok, men da får dem være ute altså!
 
Husker vi fikk ikke ringe på dørene til folk på juleaften . Men vi ble sendt ut for å leike, ake, base i snøen osv. Så alle sendte ut ungene sine , så vi slapp egentlig å banke på :)

Men jeg hadde ikke synes det var ok å ha masse unger inne nå, de kan leke ute :)

Sprader rundt i pysj/joggebukse til langt på dag . Askepott skal ikke forstyrres.
 
En ting er å gå ut å leke en liten stund, men rart å komme på døra til folk! Det er spesielt.
 
Bra det ikke bare var vi som reagerer.

Første puljen måtte leke ute.. etter 30 min var de klissvåte og stormet inn..
Sistemann holdt på å komme inn før jeg hadde rekt å åpne døren, han måtte pent gå hjem.
 
Jeg hadde aldri sendt mine på døra til andre på julaften. Om noen hadde kommet på døra her, hadde jeg nok sagt på en hyggelig måte at idag er det julaften og at de må enten leke ute eller gå hjem til seg selv :happy:
 
Har vokst opp med at Juleaften er familiedag, og 1 dag jul. Da fikk vi ikke lov å ringe på hos andre, men 2 dag var ok. Hadde ikke sendt ungene til andre for å leke de dagene.
 
Aldri opplevd det før, men eldste fikk i dag en tlf fra en kompis som lurte på om han kunne komme. Dette var godt utpå dagen også.

Eldste sa nei, det passer ikke. Og lurte egentlig på hvorfor han i det hele tatt ringte siden det var julaften. Det sa han ikke til kompisen da, men til meg etterpå. Så for eldste hadde nok ikke det vært en tanke en gang å ringe på hos andre på julaften..
 
Kan det være at disse barna av ulike grunner ikke har familiedag på julaften eller ikke har det noe greit hjemme og derfor oppsøker venner?
 
Kan det være at disse barna av ulike grunner ikke har familiedag på julaften eller ikke har det noe greit hjemme og derfor oppsøker venner?
Joda, foreldrene som sender de ut for å få stelt i stand selv/ungene kjeder seg .. Kjenner familiene ganske godt.
 
Kan det være at disse barna av ulike grunner ikke har familiedag på julaften eller ikke har det noe greit hjemme og derfor oppsøker venner?
Tenkte på det samme. Har i alle år hørt om en som ble møtt med at han ikke fikk komme inn fordi det var jul. Han satt hjemme alene hele julaften som barn.
 
Er det normalt å sende ungene til naboen på julaften?
Helt satt ut da det sto to unger på døra før vi var ferdige med julefrokosten..og nå var det en til på døren..
Altså, for meg er det rart. Det er faktisk julaften.

Det er jo bare trist. Jeg hadde åpnet, og bedt dem inn på middag og feiring. Gavene kunne ventet til senere. Stakkars unger. :/
 
Joda, foreldrene som sender de ut for å få stelt i stand selv/ungene kjeder seg .. Kjenner familiene ganske godt.

Vi vet jo sjeldent hva som egentlig foregår hjemme hos andre, og det skorter jo tydeligvis på flere områder om de heller sender ungene ut på en dag der de fleste har nok med seg selv, på godt og vondt.
 
Det er da bare julaften. Unger slutter vel ikke å leke bare fordi det er julaften.
 
Det er jo bare trist. Jeg hadde åpnet, og bedt dem inn på middag og feiring. Gavene kunne ventet til senere. Stakkars unger. :/
Okeey.. Bedt 4 og 7 åringer på middag uten avtale med foreldrene? Det var snakk om kl 11 og 12.30, ikke akkurat midt i feiringen da men mye ekstra styr å være barnevakt for andres barn på julaften så deres foreldre kunne slappe av.
 
Back
Topp