Naboer er herrrlige...

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
Naboene i det ene huset her har egentlig bestandig vært fryktelig irriterende. Har jeg kanskje nevnt de før? De spiller i hvert fall ofte så høy musikk at vinduene hos oss rister, til langt på natt. Bl.a. Ellers kan det nevnes at de setter gjerne i gang med å klippe gress på 17.mai, og er ellers flinke til å bråke på de fleste helligdager. De er polske, så de er vel ikke vant med å ta hensyn til folk. Gudene vet.

Uansett, i dag tok de toppen av kransekaka.
På grensen mellom oss har vi en thujahekk. Det er egentlig vår hekk, men de har bestemt seg for at det er deres. De kapper toppene hvert år selv om vi vil ha den høyere (og ikke tro at den blir rett, en gang. Den ser mildt sagt helt jævlig ut.), tømmer snøen over den hver vinter slik at halvparten er halvdød osv.
I dag har de vært på ferde igjen. Det står flere tuster med hekk opp på toppen her og der, og den er helt bølgete. Men det er ikke det verste.
De har vært inne på VÅR EIENDOM og "stusset" sidene på den. Helt bølgete her også, ja. Og avklippet har de latt ligge på plenen.
Dette har da altså skjedd mens jeg var hjemme. Antakeligvis har de sneket seg rundt når de har sett at jeg har vært inne. For de vet at jeg var hjemme, de ser nemlig bilen min fra det hullet i hekken som de har laget. Det er der de går over.

Så, hva kan man gjøre? De må bort. Funker det å ringe han som eier huset? (de "leier" av arbeidsgiver. Han er en snik som importerer polakker for å få billig arbeidskraft)

Ah, it keeps getting better.
Den sniken eier to (av fem) hus her, en haug av polakker i begge to.
Det viser seg at de nærmest oss er på ferie (de er i hvert fall hyggelige å prate med), og det er de i det andre huset som har vært her! Folk vi aldri har snakket med, en gang. (de holder seg stort sett før seg selv og er egentlig litt skumle)

Når de går inn på annen manns eiendom og mishandler hekker midt på lyse dagen, når vi er hjemme, hva svarte gjør de da når vi ikke er hjemme?!

* æpp'n *

Hadde ringt med en gang. Det går ikke an å holde på sånn. Kjenner jeg blir irritert langt inn i sjelen!

Wææææh! Hvor er hagevernet når en trenger de?! Huuuuufffd

Hva med anmeldelse da? Som siste løsning da! De har jo ingenting med å gå på deres tomt! Ene naboen her var veldig høflig og snill, kom å spurte om det var greit at han stussa litt på hekken på sin side og evet oppå (vi som eier hekken her og)

Greit med naboer som bare tar seg til rette ja :/

Vet de at hekken er deres forresten?

*mobil app*

Naboen vår er så hyggelig at han sier at om han ser en hundebæsj i nabolaget så skal han personlig komme å dra oss ut av huset og la oss plukke den opp med hendene. han har sagt det til allr mef hund. Ser poenget med at man skal plukke ppp etter hunden sin, men det får da være måte på hvordan man snakker til folk.

Han har en svær jævel selv og. Hund altså.

Nei naboer kan være en skikkelig plage

Hva med anmeldelse da? Som siste løsning da! De har jo ingenting med å gå på deres tomt! Ene naboen her var veldig høflig og snill, kom å spurte om det var greit at han stussa litt på hekken på sin side og evet oppå (vi som eier hekken her og)

Greit med naboer som bare tar seg til rette ja :/

Vet de at hekken er deres forresten?

*mobil app*
Aner ikke, regner med at de tror det er deres. De bodde ikke her når den ble plantet.

Gubben sa at han skulle snakke med han sim eier de husene neste gang han er innom. Men - hvis de holder oss våkne så mye som én time en gang til blir politiet ringt. De blir jo bare verre og verre for hvert år.

* æpp'n *

Vi har forresten også en irriterende nabo! Som klipper gresset etter kl 20 på kvelden!!! Nå sist om søndag. Og ikke nok med det, eter gressklippinga begynte han å sage å hamre. Er det mulig! Bor i boligfelt med barn. Skjønner jo at de hane ferie og vil bruke tida, men en søndagskveld, eller etter kl 20 er upassende uansett. Får ikke stilt lillevekkerklokka mi på feriemodus.

Noen skulle ikke hatt lovt til å kjøpe/bo i hus med naboer før de hadde gått gjennom et nabokurs ;)

*mobil app*

SQUACK!

Her om dagen var det lille kirsebærtreet vårt fullt av nesten modne kirsebær.
Svinset ned for å inspisere skadene på hekken nå i sted (den ser enda verre ut når man kommer nærme), og så plutselig at treet nå er helt grønt. Hvor har bærene gjemt seg?
Gikk helt bort og flyttet på bladene, og alle bærene har blitt plukket av! Det er ikke fuglene som har tatt dem, for da henger steinene igjen og halvspiste bær ligger strødd utover. Det var ikke gubben, for han sa at han ikke engang visste at de var modne.
Den jævla naboen har spist opp kirsebærene mine! :angryfire

SQUACK!

Svinset ned for å inspisere skadene på hekken nå i sted (den ser enda verre ut når man kommer nærme), og så plutselig at treet nå er helt grønt. Hvor har bærene gjemt seg?
Gikk helt bort og flyttet på bladene, og alle bærene har blitt plukket av! Det er ikke fuglene som har tatt dem, for da henger steinene igjen og halvspiste bær ligger strødd utover. Det var ikke gubben, for han sa at han ikke engang visste at de var modne.
Fy f...... Har ikke ord. Makan til frekkhet

SQUACK!

Fy f!! Makan til frekkhet!!:-/ du er nødt til å snakke fornuft til disse menneskene!

Herregud er det mulig, ja skjønner at det er det. hadde ringt huseieren asap jeg og sagt i fra at han får ordne opp med det samme.

Enkelte naboer er kjempe herlige ja, blææh hadde en her i gata og som trodde han eide veien utafor hekken, klikka hver gang noen parkerte utafor der og lagde kvalme for alle. Han likte og dårlig at ungene aka i bakken her på vinteren for de lo og synes det var kjempe moro for det gikk fort, ungene i gata her fikk kjeft fordi de bråka.. Er glad han har flytta ja..

Har gitt gubben klar beskjed om å snakke med han huseieren, ellers gjør jeg det - og det hadde ikke blitt pent.
Vurderer å sette opp skilt i hagen ala USA: "trespassers will be shot!"
Kanskje slenge på et bilde av innholdet i våpenskapet slik at de skjønner at det faktisk er mulig..

Forstår at du irriterer deg, men det kunne vært mye værre... Her fikk jeg en høst beskjed fra naboen at jeg ikke kunne ha lauv i vår felles kompost fordi det kunne fly blader med vinden over i hennes hage.

Om de tror det er deres hekk er det kanskje ikke så rart at de klipper den nå og da, selv om det kanskje ikke blir så fint(forsøkte å klippe vår thuja her i vår - det ble så stygt at jeg sagde hele greia ned til slutt...) Kanskje det beste er å prate med de å forklare at det er din hekk, og samtidig si at det av og til er litt mye bråk hos dem. Kanskje du får et mobilnummer fra de slik at du enkelt kan melde fra når det holder på å bli mye?

Håper det løser seg!

Sniker....
Hva med å skrive et brev til dem og legge i postkassen?
Med at det er deres busk, tre, bær og eiendom, at de ikke under noen omstendigheter har lov å ta seg inn hos dere. Hadde blitt så forbannet og paff dersom jeg var deg! :/

Forstår at du irriterer deg, men det kunne vært mye værre... Her fikk jeg en høst beskjed fra naboen at jeg ikke kunne ha lauv i vår felles kompost fordi det kunne fly blader med vinden over i hennes hage.

Om de tror det er deres hekk er det kanskje ikke så rart at de klipper den nå og da, selv om det kanskje ikke blir så fint(forsøkte å klippe vår thuja her i vår - det ble så stygt at jeg sagde hele greia ned til slutt...) Kanskje det beste er å prate med de å forklare at det er din hekk, og samtidig si at det av og til er litt mye bråk hos dem. Kanskje du får et mobilnummer fra de slik at du enkelt kan melde fra når det holder på å bli mye?

Håper det løser seg!
Uansett om de tror det er deres eller ei er det da ikke normalt å gå inn i andres hage uten å spørre, og klippe på siden? Eller at voksne, middelaldrende menn går på kirsebærslang?

* æpp'n *

Uansett om de tror det er deres eller ei er det da ikke normalt å gå inn i andres hage uten å spørre, og klippe på siden? Eller at voksne, middelaldrende menn går på kirsebærslang?

* æpp'n *
Nei det er nok litt drøyt.. Men det er faktisk en regel som sier at du alltid skal plassere gjerde/hekk o.l minimum 30 cm inn på egen tomt fordi du skal kunne gå på andre siden og gjøre vedlikehold.

Back
Topp