Naboene krangler (omtrent) hele tiden.

Bringebærdrops

Elsker forumet
Jeg bor i et hus, som er delt i to leiligheter. Dersom man snakker høyere enn normalt, eller bråker unormalt mye er det ganske lytt mellom leilighetene. Hvis man er i fellesgangen hører, i hvert fall jeg, alt som blir sagt ganske tydlig.

Problemet er at naboparet kranglet ganske mye, og tidvis ganske høylytt.. Jeg kan sitte i stua og høre omtrent hvert eneste ord de sier. Selv om jeg sitter i stua og ser på tv, som er det mest skjerma rommet. De har også to små barn som gråter ganske ofte når de krangler. Noen ganger går de også ut i fellesgangen for å krangle der. Datra mi har våkna 2-3 ganger av dette. Det er jo egentlig ikke min sak at de krangler, men jeg begynner å bli ganske lei av å høre på det. De eier , og jeg leier ( ikke av de). Derfor så har de en veldig trang til å styre alt som skal skje, og hvordan det skal se ut på vår felles gårdsplass, og i hagene våre ( har en hver). Derfor er forholdet vårt ganske skjørt allerede, men vi har en alright tone de gangene vi møter hverandre likevel. Jeg vet at de vil ta det veldig ille opp dersom jeg sier i fra om noe sånt, og vil ikke bli blide i det hele tatt.. Derfor kvier jeg meg, fordi jeg vil ikke ha uvennskap med naboer som bor så nært, og jeg må ha noe med å gjøre. .. Men hvor går grensa med å si i fra om noe sånt? Hva er greit, og hva skal man tåle når man faktisk bor så nært?

Det bør jo være en mulighet for at du i det minste kan si ifra om at de ikke bør oppholde seg i fellesgangen når de har sine høylytte diskusjoner?

Vet du! Så lenge der er barn inni bildet,så hadde jeg faktisk sendt en anonym bekymringsmelding til barnevernet :)
Må si meg enig her, spesielt ettersom du kan høre at barna gråter når de krangler så kan det være at de kanskje trenger litt hjelp

Må si meg enig her, spesielt ettersom du kan høre at barna gråter når de krangler så kan det være at de kanskje trenger litt hjelp

Hører mest den minste, som er 8 mnd, tror jeg.. Så de tenker vell at det barnet ikke forstår så mye av de. Hører de ikke så ofte når han største er til stede. Han største på noen år er ikke der så ofte, men hos den andre foreldren sin, eller i bhg.

Hører mest den minste, som er 8 mnd, tror jeg.. Så de tenker vell at det barnet ikke forstår så mye av de. Hører de ikke så ofte når han største er til stede. Han største på noen år er ikke der så ofte, men hos den andre foreldren sin, eller i bhg.
Bra det da ihvertfall men er jo ikke noe bra miljø for en baby på 8 mnd heller

En bekymringsmelding kan være det rette dersom kranglingen går utover barna. For alt du vet kan barneverntjenesten allerede være inne.

Eller sleng en informasjonsbrosjyre om familievernkontoret i postkassa dems :rolleyes:

Tror jeg hadde hintet om at det er veldig lytt, Om ikke det hadde hjulpet hadde jeg banket på under en krangel, og spurt om de trenger hjelp. ( Har gjort det selv, og etter det har jeg ikke hørt noe)

Tror jeg hadde luftet det med de,så får de heller bare bli sur...

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

tror jeg ville sagt fra på et vis.. og du vet jo ikke hvordan de vil reagere, kanskje har du rett, kanskje ikke.

Hva hører du at dem krangler om?

Er det såppas alvolig at du syntes det er ubehagelig eller til fare for barna dems? Eller er der mere dagligdags kranglig om bagateller? Hvordan type krangling er det? Er det bare krangling, eller er det fysisk også?

Hvis du leier, kan du rett og slett ta kontakt med utleier. Om de virkelig bruker at de eier og at du "bare" leier i ulike settinger, da kan du jaggu bruke den tilbake og få utleier til å håndtere saken for deg. Du kan evt også sende en skriftlig klage til utleier, da må det taes tak i.

En bekymringsmelding til barnevernet er jo en mulighet, men gjør nok ikke en døyt ettersom barnevernet ikke akkurat spør dere hvordan ting er. De går utifra familien det gjelder, og de kan male dette så rosenrødt som bare det!

Hva hører du at dem krangler om?

Er det såppas alvolig at du syntes det er ubehagelig eller til fare for barna dems? Eller er der mere dagligdags kranglig om bagateller? Hvordan type krangling er det? Er det bare krangling, eller er det fysisk også?

Prøver egentlig så godt jeg kan å ignorere kranglene deres.. Så vet jo ikke hva de krangler om, hører bare bruddstykker de gangene det er helt umulig å ikke høre. Rydding, penger og barna,har det vært de gangene de har krangla i fellesgangen i hvert fall.

Tror ikke de er fysiske mot hverandre, har ikke fått det inntrykket. Bare ekstremt høylytte når de krangler. Men jeg har hørt det har blitt slengt i dører så det har rista inn til meg, trampa i gulvet så jeg har hørt det veldig godt ( og snuppa har våkna av det), kasta ting ned trappa osv.

Ubehagelig er det jo.. Jeg har ikke lyst å få et så stort innblikk i et annet pars samliv. Og når de krangler i fellesgangen så har jeg ikke så veldig lyst å gå ut ditt, hvis jeg skal et sted.

Bekymringsmelding til barnevernet er nok litt drastisk hvis de krangler om hverdagslige ting. Å få samtaler og besøk av de kan gjøre ting verre. Hadde nok spurt de om alt var i orden og nevnt familievernkontoret da de er lettere å snakke med som par og er uenige.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Bekymringsmelding til barnevernet er litt drastisk hvis de krangler om hverdagslige ting. Å få samtaler og besøk av de kan gjøre ting verre. Hadde nok spurt de om alt var i orden og nevnt familievernkontoret da de er lettere å snakke med som par og er uenige.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Ja, det synes jeg også.. Vi bor på et veldig lite sted der alle kjenner alle. Så om det er noe alvorlig galt med omsorgssituasjonen til et barn pleier det å være "allment" kjent her.. Kan hende de bare mener at den minste ungen ikke tar skade av det. I og med at de krangler sjeldnere når han store er til stede. Også er det jo ikke så lenge siden de fikk et barn, så det tærer vell sikkert på samlivet. Selv om jeg ikke prøver å forsvare det å krangle foran et barn, fordi det er ikke greit..

Ville fått utleier til og skrive en klage, og lagt en familieværnkontoret brosjyre i postkassen ja :p

Prøver egentlig så godt jeg kan å ignorere kranglene deres.. Så vet jo ikke hva de krangler om, hører bare bruddstykker de gangene det er helt umulig å ikke høre. Rydding, penger og barna,har det vært de gangene de har krangla i fellesgangen i hvert fall.

Tror ikke de er fysiske mot hverandre, har ikke fått det inntrykket. Bare ekstremt høylytte når de krangler. Men jeg har hørt det har blitt slengt i dører så det har rista inn til meg, trampa i gulvet så jeg har hørt det veldig godt ( og snuppa har våkna av det), kasta ting ned trappa osv.

Ubehagelig er det jo.. Jeg har ikke lyst å få et så stort innblikk i et annet pars samliv. Og når de krangler i fellesgangen så har jeg ikke så veldig lyst å gå ut ditt, hvis jeg skal et sted.

Da syntes jeg at du på en voksen og fin måte skal ringe på hos dem en dag det er rolig der og be om å få snakke med dem. Legg det frem på en pen og saklig måte at du hører dem krangler fordi det er veldig lytt. Be dem på en pen måte å holde husfred og ta hensyn til naboer. Hverken mere eller midre trenger du å si. Og jeg tipper dem vil skjemmes og antagligvis sette stor pris på at du gir beskjed på en fin måte.

Vi har også naboer som krangler så høylytt at det vekker lillegull om kvelden og natta... Vi tok kontakt med de vi leier av og de tok det opp med dem. Det har blitt mye bedre! De bråker fenomenalt mye utenom, men krangler mye skjeldnere så høyt at det plager oss i allefall... De har også et barn der oppe.

I forhold til bekymringsmelding til barnevern så må jeg bare si at man må være forberedt på at den anonyme meldingen kan bli avslørt.. kjenner ei som ikke får se barnebarnet sitt etter at faren til barnet fikk se listen over hvem som hadde levert såkalt anonyme meldinger.. forhåpentligvis en engangsglipp, men kjedelig om det skulle skje..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Back
Topp