naar babyen e ute.....????

Yvonne_83!

Flørter med forumet
ka skjer egentlig etter babyen e ute???
Kor lenge ligger man der med bena i vaeret?
Kor lang tid tar det aa sy om man revner eller blir klippet?
Gjor de noe annet?
har man babyen hos seg i mens??

vell dette er sikkert forskjellig.. Men du skal jo presse ut morkaken.
Og slik jeg har blitt forklart så har du babyen hos deg så langt alt er ok.

Var på omvisning på føden her endag og da sa jordmor at man som regel ligger på fødestuen ca to timer etterpå. De regner at en fødsel er over etter de to timene [:)] Så da blir man sikkert sydd ganske fort etterpå og får kose seg med den lille babyen. Kanskje ta seg en liten dusj og gå på do [:)] Har ikke født før, men er dette jeg har fått inntrykk av etter å ha lest endel fødselshistorier [:)]

Hos oss var gullet ganske slapp da han kom ut og navlestrengen sprakk (jeg lurte fælt på hva slags slakt som hadde foregått da jeg kom ut av "bobla" mi). Men jeg fikk han på brystet da han var vasket, veid og målt. Morkaka kom seg omsider ut ja, og fikk se og ta på. Merkelig å se boligen til babyen min. Jeg ble klippet (kjente ingenting til det når de klippet - men jeg HØRTE det[:'(]) og legen tok seg gooood tid *Grøss* Gjorde en god jobb da. Men det syns jeg var fælt, det å bli sydd. Fikk ned bena etter at legen var ferdig med å sy. Gullet fikk ligge på brystet mitt så lenge jeg ville det *forelsket!*

Dere er saa sot aa svarer fort! :)
Har saa mye rare sporsmaal som dukker opp naa naar det nermer seg! :)

Jeg fikk snuppa opp på magen med en gang, og der lå ho til morkaka var ute og jeg var ferdig sydd. Har ikke helt tidsbegrep her, men kanskje 30-40 min? Så la vi oss bort i ei dobbeltseng og slappa av der en stund (først blei ho målt og veid), og så blei vi etterhvert flytta inn på rommet:)

tja.. etter fødselen.. pga lav hjertelyd under riene, og at de tok han med tang, så sprang de ut med han så fort han var kommet ut omtrent.. det var helt greit, for jeg hørte at han skreik før de stakk avgårde. Kom tilbake få minutter senere.

Fikk han opp på brystet, reiv ut veneflonen jeg hadde på armen så det blødde ganske greit..hehe.
Jeg tror ikke jeg skjønte stort, var rimelig utslitt..
morkaka kom susende ut 10 min etter fødsel!

Så var det sying.. sa at sambo kunne holde mini da.. jeg tenkte mest på han egentlig, stakkars sambo måtte jo også få hilse på!
Lå med beina i været sånn ca 45min mens jordmor sydde.. jadda.. herlig..

sta som et esel skulle jeg absolutt dusje etter at alt var ferdig.. holdt på å gå i bakken! så måtte ha med jordmor inn i dusjen, satt på kne i badekaret og skylla meg..hehe

så la jeg meg i senga med minsten og prøvde amming.. han sugde som en prins! (dessverre varte ikke ammelykken så lenge..)

var sååå sulten!! spurte etter mat.. men de var for opptatte, for det var andre som fødte som trengte hjelp, måtte vente flere timer på mat.. jah.. fikk flagg og saft da! hehe[:)]

ORIGINAL: Merri24

Jeg fikk snuppa opp på magen med en gang, og der lå ho til morkaka var ute og jeg var ferdig sydd. Har ikke helt tidsbegrep her, men kanskje 30-40 min? Så la vi oss bort i ei dobbeltseng og slappa av der en stund (først blei ho målt og veid), og så blei vi etterhvert flytta inn på rommet:)

høres ut som vi hadde det ganske likt:)

ORIGINAL: Yvonne_83!

ka skjer egentlig etter babyen e ute??? Hva som skjer er vel litt varierende etter hvilke sykehus man er på, kan jo være lurt å spørre jm hvordan de gjør det der du skal føde, så slipper du få noen overraskelser.. Men kan jo si hvordan jeg hadde det på KK for to år siden[:)]

Når babyen først kom ut tørket de litt av han så han ikke skulle bli så kald og la han deretter opp på brystet mitt. Der lå han lenge, tror jeg hadde han der minst en time, kanskje lenger. Han var ferdig ammet før de tok han igjen for å bade han. De sa til meg at de pleide ikke bade babyene første dagen, men pga han var 14 dager overtid og ganske skiitten gjorde de det. Pappan hans var med å badet, mens jeg gikk på do. Etter han var ferdig stelt fikk vi han igjen, han sovnet og vi la han i den lille sengen hans, mens vi fikk en kjempegod kvelds (han ble født 17.42) før jeg og lillemann ble trillet opp på barsel og pappan måtte hjem for natten.. Da hadde vi vært på fødestuen ca 3 timer etter han var født, så fikk god tid til å se på han og snakke om fødselen og alt vi ville..

Kor lenge ligger man der med bena i vaeret? Jeg hadde ikke beina i været da, men..[;)] Joda, lillemann var ute og jeg hadde han på brystet, så sa de jeg skulle hoste, og da kom morkaken ut. Jeg fikk en liten rift, ikke noe alvorlig, så da sydde de meg.. I mens så jeg på lillemann, så merket ikke at de var der engang, helt i himmelen!! Ingen sjenanse what so ever, og jeg er ikke den typen som liker å vise meg fram til vanlig, så det skal du ikke tenke på.. Det blir så naturlig og de er så flinke..

Kor lang tid tar det aa sy om man revner eller blir klippet? Ja, det kommer jo veldig an på hvor mye man evnt revner eller blir klippet! Jeg hadde en liten rift, det tok noen minutter.. Hvis man revner mye må man selvfølgelig ligge lenge..
Gjor de noe annet? Det blir jo stell og måling av babyen. Ellers kommer jeg ikke på noe.. Ikke som blir gjort med deg hvertfall. Kan jo evnt dusje rett etterpå, og de vil ha deg til å tisse før du blir sendt på barsel. Ellers tror jeg ikke det er noe. De ser selvfølgelig hvor mye du blør og hvordan morkaken ser ut. Så får du en lekker nettingtruse med bleie i, for ikke blø gjennom[;)]

har man babyen hos seg i mens?? Har vel egentlig allerede svart på denne, men ja, det hadde jeg hvertfall, så da merkes ikke noe som blir gjort mellom beina på deg [:D]

Lå der til morkaka var kommet ut også lå jeg å slappa av i kanskje et kvarter før jeg gikk å dusja. De veide, målte og sjekka snuppa mens de venta at morkaka sku komme ut.

Babyen fikk komme opp på brystet med en gang, så låg han der en god stund til morkaken var komt ut og mens jordmor sydde. Deretter prøvde vi oss litt på amming, så var det veiing og måling av tempen. Tilslutt fikk jeg muligheten til å ta en dusj og gå på do. Etter 3 timer måtte vi være ute av fødestuen.

når morkaka å det va ute, så dro dem å stellt den lille imens eg vart sydd.
kom med den lille til faren mens eg lå å ble sydd ferdig. sydd i over 1 time.

Back
Topp